Partnerzy serwisu:
Tabor

Metro: 6 km folii, 13 Inspiro w ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
16-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Metro: 6 km folii, 13 Inspiro w ruchu
Pasażerów warszawskiego metra wozi już 13 składów Siemens Inspiro z 35 zamówionych przez Metro Warszawskie. Wprowadzanie nowych pociągów do ruchu wiąże się z odstawianiem i foliowaniem kolejnych składów rosyjskich. Spółka kupiła niedawno w tym celu blisko sześć kilometrów folii tunelowej.

Do ruchu włączane są sukcesywnie kolejne pociągi Inspiro, wyprodukowane przez konsorcjum Siemensa i Newagu. Na dzień dzisiejszy (16 maja) dopuszczenie ma trzynaście składów (numery 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 51, 52, 53, 55, 56, 57). W sumie producent dostarczył już do Warszawy 22 składy z 35 zamówionych przez Metro Warszawskie.

Nowe składy mają wzmocnić I linię (ok. 15 pociągów) i obsłużyć centralny odcinek II linii (ok. 20 składów). W związku z wprowadzaniem kolejnych Inspiro do ruchu Metro Warszawskie przez pewien czas będzie miało nadmiar pociągów, tym bardziej, że decyzja o znacznym zwiększeniu uruchomienia nie zapadła. – Na I linię przeznaczonych będzie 15 Inspiro, co oznacza, że przy obecnym zapotrzebowaniu na nasze usługi można byłoby tyle samo pociągów wycofać z ruchu. Czynnikiem modyfikującym tę liczbę są konieczne przeglądy pociągów Metropolis-Alstom. Dodatkowym czynnikiem może być również planowane od jesieni wprowadzenie SOP-2W na I linii – mówił nam niedawno Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Jak pisaliśmy, spółka podjęła decyzję o odstawieniu części składów rosyjskich – w pierwszej kolejności tych, które w najbliższej przyszłości musiałyby przejść poważniejsze remonty. Na terenie STP odstawiono już osiem składów – zarówno z pierwszych dostaw (1, 2, 8, 10, 12), jak i nowszych z lat 2008-2009 (34, 38 i 40). – Do odstawienia są przygotowywane dwa kolejne składy – mówi Krzysztof Malawko.

Pociągi są foliowane w celu ochrony przed wpływem warunków atmosferycznych. Metro Warszawskie zamówiło tabletki i pochłaniacze wilgoci, a także 175 rolek folii tunelowej zielonej o łącznej długości 5775 m i powierzchni 69 300 m kw. Nie wiadomo kiedy składy ponownie wrócą do ruchu – mogłoby to nastąpić po skierowaniu części Inspiro na wydłużoną o kolejne odcinki II linię metra albo w wyniku zwiększenia uruchomienia na I linii. Wpierw jednak ZTM musiałby wyasygnować na to dodatkowe środki.

Na razie na jesieni planowane jest zwiększenie częstotliwości kursowania metra, co będzie możliwe przede wszystkim dzięki podniesieniu prędkości z 60 do 80 km/h i zmianach w systemie sterowania ruchem. Trwa właśnie dostosowanie taboru do wdrożenia zmodyfikowanego systemu SOP-2W jako podstawowego środka prowadzenia ruchu pociągów. Jak zapewniają przedstawiciele Metra, prace toczą się terminowo. Cały czas odbywają się też testy systemu. – System SOP-2W ma świadectwo bezterminowe i dla każdego składu producent wydaje potwierdzenie zgodności z typem. Formalne warunki są spełnione – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik spółki.

Zgodnie z zapisami specyfikacji przetargowej na dostosowanie taboru decyzję dotyczącą montażu i uruchomienia zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu SOP-2W w starych pociągach rosyjskich spółka miała podjąć do końca kwietnia br. Jak informuje teraz Metro, pociągi będą dostosowywane.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Tabor i technika

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Tabor i technika

Inspiro dla Sofii prawie jak warszawskie, choć z klimatyzacją i pantografem

Tabor i technika

Metro: Siemens dostarczy części zamienne do Inspiro za 23 mln zł

Tabor i technika

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Tabor i technika

Zobacz również:

Metro: Inspiro nie otworzy już drzwi po złej stronie

Tabor i technika

Spór wokół Inspiro zakończony. Porozumienie Metra i Siemensa

Tabor i technika

Inspiro dla Sofii prawie jak warszawskie, choć z klimatyzacją i pantografem

Tabor i technika

Metro: Siemens dostarczy części zamienne do Inspiro za 23 mln zł

Tabor i technika

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5