Partnerzy serwisu:
ښwiat

Mer Kaliningradu: Chcemy zmodernizować to, co zostało z tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ښWIAT
Mer Kaliningradu: Chcemy zmodernizować to, co zostało z tramwajów
Ostatnie lata nie były zbyt szczęśliwe dla kaliningradzkich tramwajów – sieć zmniejszyła się z 52 km w 2000 r. do 12,5 km w 2012 r. – Chcemy zmodernizować to, co zostało – deklaruje Aleksandr Jaroszuk, mer Kaliningradu.

Historia tramwajów w Kaliningradzie sięga 1881, trakcję elektryczną wprowadzono w 1895 r. – to najstarszy system tramwajowy na terenie dzisiejszej Rosji. Podobne jak w przypadku wielu innych sieci w kraju, ostatnie lata przyniosły poważne ograniczenia siatki połączeń, obsługiwanych przez komunikację szynową, aby stworzyć dodatkowe miejsce dla samochodów i „rozwiązać” w ten sposób problem korków. XXI w. rozpoczął się od kasacji wielu tras. Ostatnia linia została wycofana z torów w lipcu 2012 r. Obecnie eksploatowanych jest zaledwie 12,5-km torowiska, które obsługują dwie linie z różniącą się końcówką trasy.

Wygląda na to, że los tramwajów w Kaliningradzie może się odmienić. Kaliningrad kupił za 1,48 mln euro trójczłonowy tramwaj Swing 121NaK. Pojazd wyprodukowany przez bydogską Pesę został wprowadzony do ruchu pod koniec grudnia 2012 r.

"Transport Publiczny”: W Kaliningradzie jeździ już jeden tramwaj Pesy. Jak się sprawuje?

Aleksandr Jaroszuk, mer Kaliningradu: Tylko w dwóch miastach Rosji znajduje się wąski tor [1000 mm]. Mamy stare tory, po których jeżdżą tramwaje. Wybieraliśmy pojazd, który bez modernizacji tras odpowiadałby potrzebom ludności. Spośród wszystkich producentów postawiliśmy na Pesę.

Sporo można mówić i obiecywać, my lubimy sprawdzić, obejrzeć, jak się pojazd sprawuje. Już od blisko roku eksploatujemy ten tramwaj i jesteśmy bardzo zadowoleni, jeżeli chodzi o jego charakterystykę techniczną i wypełnianie wcześniejszych deklaracji producenta – tj. że wóz będzie bezszumny, miękko chodził i dobrze radził sobie z zakrętami. Na bazie tych doświadczeń do 2018 r. będziemy chcieli wymienić cały posiadany tabor.

Być może stworzymy wspólną spółkę akcyjną [z Pesą] dla obsługi i produkcji, żeby takie tramwaje można było sprzedawać w Rosji.


Cała rozmowa  z Aleksandrem Jaroszukiem, merem Kalinigradu

Więcej o kaliningradzkich tramwajach

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie kupiły ecodiesle z Pesy

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie kupiły ecodiesle z Pesy

Redakcja/inf. pras. 26 marca 2025

Zobacz również:

Pesa dostarczy więcej tramwajów do Sofii

Zintegrowany transport

Pesa dostarczy więcej tramwajów do Sofii

Witold Urbanowicz 27 stycznia 2016

Łódź: Pierwszy Swing na linii po 20 listopada

Zintegrowany transport

Łódź: Pierwszy Swing na linii po 20 listopada

Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl 06 listopada 2015

Pięć Swingów z 22. Łódź prosi, żeby trzymać kciuki za dostawę tramwajów

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie kupiły ecodiesle z Pesy

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie kupiły ecodiesle z Pesy

Redakcja/inf. pras. 26 marca 2025

Zobacz również:

Pesa dostarczy więcej tramwajów do Sofii

Zintegrowany transport

Pesa dostarczy więcej tramwajów do Sofii

Witold Urbanowicz 27 stycznia 2016

Łódź: Pierwszy Swing na linii po 20 listopada

Zintegrowany transport

Łódź: Pierwszy Swing na linii po 20 listopada

Roman Czubiński, Transport-Publiczny.pl 06 listopada 2015

Pięć Swingów z 22. Łódź prosi, żeby trzymać kciuki za dostawę tramwajów

Zintegrowany transport

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5