Według warszawskich gazet nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa jest źle ułożony. Pasażerowie skarżą się na olbrzymie luki pomiędzy kolejnymi odjazdami pociągów.
Mieszkańcy Sulejówka narzekali, że ok. godz. 7 powstaną półgodzinne dziury i trudno będzie dojechać do pracy na godz. 8. Tak długie przerwy występują, mimo że stąd do Warszawy oprócz Kolei Mazowieckich jeździ jeszcze drugi przewoźnik - Szybka Kolej Miejska - pisze "Gazeta Wyborcza". Jak się okazuje, tutaj jest miejsce na dodatkowy pociąg. O dodanie go do rozkładu starają się ZTM i KM. Pytanie tylko, czemu dopiero teraz.
Duża dziura w rozkładzie skutkująca ogromnym tłokiem jest także na trasie ze Skierniewic. Tu Koleje Mazowieckie nie porozumiały się w sprawie rozkładu ze spółką PKP Intercity. Między godz. 6.37 a 7.35 nie odjeżdża ani jeden skład obu przewoźników. Pogorszyła się także podróż bezpośrednimi pociągami z Kobyłki i Zielonki do dworca Śródmieście. W Zielonce Bankowej między godz. 7.13 a 8.41 jest teraz prawie półtoragodzinna dziura. - dodaje "Gazeta Wyborcza".
Jak informują Koleje Mazowieckie, na linii Zielonka – Warszawa Zachodnia, KM złożyły na rozkład jazdy edycji 2012/13 zamówienia do zarządcy infrastruktury kolejowej na dokładnie takie same połączenia (ilość oraz godziny odjazdów) jak w rozkładzie jazdy 2011/12. Niestety, w związku ze zmianami m.in. w kursowaniu pociągów dalekobieżnych, zmienił się również rozkład pociągów KM na linii Warszawa Zachodnia – Tłuszcz. Nieregularny układ połączeń pociągów KM wynika z:
-
niecyklicznych godzin kursowania pociągów dalekobieżnych,
-
dużej ilości planowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe prac remontowo – modernizacyjnych,
-
ograniczonej przepustowości linii kolejowych (linia średnicowa podmiejska, stacja Rembertów, szlak Rembertów – Zielonka)
Linia Małkinia – Warszawa jest zaplanowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, do modernizacji w roku 2013. Docelowy układ połączeń będzie możliwy do wypracowania dopiero po zakończeniu modernizacji.
Przerwa w kursowaniu pociągów ze Skierniewic w godz. 6.30 - 7.44 wynika z zamknięć torowych planowanych przez zarządcę infrastruktury, PKP PLK. Obecnie zamknięty jest jeden tor na szlaku Żyrardów – Radziwiłłów. Od 10 lutego 2013 PLK nie planuje przedłużenia zamknięcia szlaku Żyrardów – Radziwiłłów. Wtedy będzie możliwość zlikwidowania ww. przerwy. W celu zminimalizowania niedogodności związanych z planowanymi pracami modernizacyjnymi na linii do Skierniewic, Spółka Koleje Mazowieckie w porozumieniu z InterCity oraz Przewozami Re-gionalnymi wprowadziła honorowanie wszystkich biletów KM na poniższych zasadach:
-
do 9 lutego 2013 r., na odcinku Żyrardów (5:53) – Skierniewice (6:24) w pociągu TLK nr 19101, oraz na odcinku Skierniewice (17:18) – Żyrardów (17:47) w pociągu InterREGIO nr 33028/9,
-
do 8 lutego 2013 r. w pociągu TLK nr 91506 na odcinku Skierniewice (17:18) – Żyrardów (17:47).