Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Massel: To nie likwidacja, to optymalizacja

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-11-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm/wŚ, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Massel: To nie likwidacja, to optymalizacja
– W tej chwili nie ma planów likwidacji żadnych linii kolejowych, natomiast trwają prace nad scenariuszem optymalizacji sieci kolejowej będącej we władaniu PKP PLK – powiedział w czwartek (8 listopada) w sejmie na posiedzeniu wspólnie obradujących komisji infrastruktury i skarbu państwa wiceminister transportu Andrzej Massel.

Trwają prace nad projektem optymalizacji

- Chciałem poinformować, że nasze plany opierają się na pewnych obiektywnych przesłankach. Te przesłanki to: z jednej strony koszty i przychody osiągane przez zarządcę na poszczególnych odcinkach, a z drugiej znacznie odcinka. Zarówno społeczne - mierzone obszarami ciążenia i liczbą mieszkańców ciążących do danej linii - jak i gospodarcze - mówił Massel. - Brane są również pod uwagę sprawy bezpieczeństwa ruchu w tym lokalizacja na poszczególnych liniach przejazdów kolejowych - dodał.

Massel poinformował, że prace koncepcyjne trwają i dopiero po ich zakończeniu będzie wiadomo, jaki scenariusz został wybrany do dalszej realizacji. - Procedura likwidacji linii jest dokładnie opisana w ustawie o transporcie kolejowym. Wnioski o likwidację linii składane przez zarządców są analizowane przez organ administracji rządowej - przypomniał.

Chcą przekazywać linie samorządom

- W tej chwili mamy takie precedensy, że pewne odcinki linii zostały przekazane samorządom. Znane są przypadki z województwa dolnośląskiego - linii Szklarska Poręba- granica państwa – Harrahow  i od Wrocławia Zakrzowa do Trzebnicy. To doświadczenie mogłoby być wykorzystywane w innych regionach - uważa wiceminister. Wskazał jednak od razu na pewne ograniczenia. Nie ma możliwości przekazania do samorządu linii o znaczeniu państwowym.

Wiceminister odniósł się do kwestii wysokich stawek za dostęp do infrastruktury - Zwracam uwagę, że organy administracji państwowy są zobligowane do działań, których podstawą jest prawo. Minister ds. transportu nie nadzoruje tych spraw. Właściwym organem w tych sprawach jest prezes Urzędu Transportu Kolejowego - mówił.  W bieżącym roku dotacja budżetowa na cele związane z utrzymaniem infrastruktury wyniosła 1 mld 296 mln zł. - W kolejnych latach przewidziane jest zwiększenie tej dotacji, aby wzrost stawek nie przekroczył poziomu inflacji - stwierdził Massel.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5