Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy skład międzynarodowy prowadzący wagony dostępne w komunikacji krajowej na odcinku Warszawa Gdańska – Dorohusk nie zatrzyma się na stacji Rejowiec. Dzieje się tak mimo że wielu mieszkańców Rejowca Fabrycznego i okolic chętnie skorzystałoby z bezpośredniego pociągu do stolicy – napisał do „Rynku Kolejowego” czytelnik pragnący zachować anonimowość.
Rejowiec Fabryczny to miasteczko położone około 50 km na wschód od Lublina. Mieszka w nim niespełna 5 tys. osób. W jego granicach znajduje się duża stacja położona na styku linii nr 7 i 69. Do 2009 r. zatrzymywały się na niej wszystkie pociągi pospieszne. Po likwidacji przejeżdżających przez tą miejscowość połączeń dalekobieżnych z Chełma i Zamościa, miasteczko straciło bezpośrednie połączenie z Warszawą. Stan ten nie zmienił się nawet wtedy, gdy obsługę odcinka Lublin - Dorohusk rozpoczął pociąg międzynarodowy „Kiev Express” z wagonami dostępnymi w komunikacji krajowej. Nie zatrzymuje się on jednak na stacji Rejowiec. Stan ten bez powodzenia próbowali zmienić włodarze miasta. Jak informuje czytelnik portalu brak postoju w Rejowcu Fabrycznym przewoźnik tłumaczył kosztami związanymi z zatrzymaniem składu i ponownym nadaniu mu biegu.
Nasz czytelnik przedstawił propozycje zmiany, która powinna usatysfakcjonować wszystkich zainteresowanych. Uważa, że nie ma potrzeby, aby pociąg międzynarodowy zatrzymywał się na dwóch przystankach położonych w granicach Świdnika, oddalonych od siebie jedynie o 1,5 km. Dlatego postuluje likwidację jednego z postoi w tym mieście, a wprowadzenie w to miejsce zatrzymanie składu przy peronie w Rejowcu. Dzięki temu mieszkańcy miasta i okolic zyskaliby codzienne połączenie z Warszawą.
Co na to PKP Intercity? - Ewentualne wprowadzenie postoju na stacji Rejowiec będzie jeszcze przez nas analizowane. Przygotowując obecną ofertę, bez zatrzymywania w Rejowcu, braliśmy pod uwagę potencjał w przepływie pasażerów na stacjach pośrednich. Świdnik to 40 - tysięczne miasto, zaś Rejowiec Fabryczny to węzeł kolejowy i gmina z ponad pięcioma tysiącami mieszkańców. Oznacza, to, że większy potok podróżnych generuje Świdnik - tłumaczy Małgorzata SItkowska z PKP Intercity. - Ponowne przeanalizowane możliwości postoju na stacji Rejowiec mogłoby skutkować wprowadzeniem tego postoju od dnia 01.06.2012 r tj. w terminie wejścia w życie I korekty do rozkładu jazdy obowiązującego od 11 grudnia br - zaznaczyła rzeczniczka PKP Intercity.