NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Aż 12 firm chce pomóc samorządowi w zakupach taboru

| Martyn Janduła 06.06.2017 37

Lubelskie: Aż 12 firm chce pomóc samorządowi w zakupach taboru
Fot. Łukasz Piotrowski, SM42.pl
Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego przygotowuje się do kolejnych zakupów taboru kolejowego. Samorząd ogłosił przetarg, w którym poszukuje firmy do opracowania studium wykonalności projektu i stworzy stosowne dokumenty do ubiegania się o dofinansowanie unijne. W przetargu stanęło aż 12 zainteresowanych zamówieniem firm.
Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie studium wykonalności dla projektu pod nazwą: „Zakup taboru kolejowego do przewozów osób organizowanych przez województwo lubelskie”. Celem opracowania jest zbadanie zasadności zakupu taboru kolejowego, a następnie wykorzystanie go przy ubieganiu się o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Najpierw zebrać informacje a potem opracować wniosek

Jak informuje samorząd, w studium wykonalności wnioskodawca powinien w szczególności dokonać charakterystyki projektu pod względem wykonalności technicznej, prawnej, dokonać analizy finansowej i ekonomicznej, jak również dokonać analizy wpływu projektu na środowisko. Analizie poddane mają zostać rzeczywiste dane charakteryzujące kolejowe przewozy osób organizowane przez województwo lubelskie.

Bazując na tych danych – przygotowanych na etapie sporządzania studium wykonalności – w kolejnym etapie wykonawca będzie zobowiązany przygotować poprawny wniosek o dofinansowanie projektu. Wymagane jest tutaj udzielanie bieżącego wsparcia merytorycznego i technicznego zamawiającemu.

Aż 12 chętnych

Czas na wykonanie dokumentacji określono do 7 sierpnia 2017 roku. Z kolei składanie ofert trwało do 6 czerwca. Zainteresowanych zamówieniem jest aż 12 firm. Interesująco wygląda także wachlarz cenowy, jaki zastosowali oferenci. Najtańsza oferta to 22,4 tys. zł brutto, natomiast najdroższa sięga 120 tys. zł. Województwo chce przeznaczyć na opracowanie dokumentacji 154,98 tys. zł brutto, co oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Wszystkie firmy zobowiązały się do przedłużenia minimalnego okresu gwarancji o 5 miesięcy, co było jednym z kryteriów oceny. Drugim kryterium jest cena, która rozstrzygnie o zwycięstwie w przetargu. Swoje oferty złożyli Master Consulting – 22,4 tys. zł, Wroconsult – 52 tys. zł, Pracowania Projektowa Archidrog Witold Orczyński – 47,97 tys. zł, Logos Consulting – 15,99 tys. zł, Collect Consulting – 57,81 tys. zł, Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu – 92,25 tys. zł, Multiconsult Polska – 70,11 tys. zł, BBF – 120,54 tys. zł, WYG International – 99,63 tys. zł, Trako Projekty Transportowe – 67,65 tys. zł, Habitat Prime – 21,525 tys. zł oraz International Management Services – 54,12 tys. zł.

Lubelskie jeszcze nie kupowało za pieniądze unijne

Oddział Lubelski Przewozów Regionalnych do obsługi tras zelektryfikowanych wykorzystuje głównie własne, wysłużone pojazdy serii EN57 (w tym zmodernizowane, tzw. SPOT-y) oraz 5 jednostek serii EN57AL, pozyskanych przez samorząd województwa lubelskiego. Lepiej sytuacja przedstawia się w zakresie obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych, gdzie połączenia realizowane są głównie kilkuletnimi, pozyskanymi przez samorząd wojewódzki oraz Przewozy Regionalne, spalinowymi zespołami trakcyjnymi.

Jak wynika z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, planowane jest pozyskanie 11 pojazdów do obsługi połączeń kolejowych. Beneficjentem projektu będzie województwo lubelskie, które jako jedno z niewielu w kraju, dotychczas nie kupowało nowych pojazdów zasilanych z sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (977)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubelskie (977)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5