- Nie planujemy sprzedaży Lotos Kolej – powiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej poświęconej realizacji strategii rozwoju obszaru handlowego Grupy Lotos w 2011 roku Maciej Szozda – członek zarządu, dyrektor ds. handlowych Grupy Lotos.
Wiceprezes Grupy Lotos kategorycznie zaprzeczył pogłoskom o sprzedaży spółki Lotos Kolej nie wykluczając jednocześnie możliwości przejęć mniejszych przewoźników cargo w przyszłości, jeżeli będą ku temu odpowiednie warunki.
Powiedział również, że Lotos Kolej nie będzie intensywnie pozyskiwać nowych klientów, ponieważ jej głównym celem jest zaspokajanie potrzeb handlowych spółek z Grupy Lotos.
Wiceprezes Grupy Lotos zapowiedział, że aby sprostać wymaganiom klientów, w maju tego roku zostanie w spółce wprowadzony nowy system hermetycznego mycia cystern, co skróci czas prac technicznych przy taborze.
Wspomniał również o obsłudze na warszawskim lotnisku Okęcie, na którym po wypowiedzeniu umowy przez Porty Lotnicze dotychczasowemu operatorowi – Petrolot, Grupa Lotos będzie głównym dostawcą paliwa lotniczego.
Lotos Kolej zatrudnia 700 pracowników, dysponuje stale unowocześnianym parkiem taborowym liczącym 90 lokomotyw w tym 42 elektryczne. Obecnie spółka posiada 7% krajowego rynku przewozów. W 2010 roku przewoźnik wypracował zysk w wysokości 20 mln zł.