Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lokomotiv: Dostępność Gamy wynosi sto procent

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
09-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Lokomotiv: Dostępność Gamy wynosi sto procent
– Dostępność tej lokomotywy wynosi 100%. To jest absolutnie niesamowite – powiedział Bronisław Plata, właściciel firmy Lokomotiv o elektrowozie Gama Pesy. Jego firma wczoraj odebrała pierwszą lokomotywę i podpisała umowę na zakup dwóch kolejnych.

Wczoraj (8 lipca) w Bydgoszczy wiceprezes Pesy Robert Świechowicz przekazał firmie Lokomotiv pojazd 111 Ed z platformy Gama. Firmy tego samego dnia podpisały umowę na dostawy dwóch kolejnych elektrowozów.

– Chciałbym bardzo serdecznie podziękować twórcom tego projektu, zwłaszcza ojcu tej konkretnej lokomotywy, dyrektorowi Andrzejowi Karwaszowi, który w Pesie prowadzi projekt Gama. Długo mnie pan Andrzej przekonywał do tej lokomotywy, ale kiedy sam ją przetestowałem, nie musiał mnie już do niej nikt przekonywać – powiedział Bronisław Plata, właściciel firmy Lokomotiv.

– Podkreślę jeden fakt: dostępność tej lokomotywy wynosi 100%. To jest absolutnie niesamowite. Testując Gamę mieliśmy w stosunku do niej wielkie oczekiwania, ponieważ firma Ecco Rail, której jestem jednym z kilku właścicieli, prowadzi pociągi w Niemczech, Austrii, Luksemburgu, mamy więc doświadczenie z produktami najbardziej uznanych zachodnich marek. Pomimo to uważam, że takiej lokomotywy jak Gama nie ma i nie było – dodał Bronisław Plata.

Niezwykle zadowolony właściciel Lokomotivu zwracał mediom uwagę na jeszcze jedną wielką zaletę elektrowozu Pesy. – Gama Marathon to pierwsza z lokomotyw, z którą się spotkałem, która posiada silnik dojazdowy. Wyobraźcie sobie państwo, jak wielkie dzięki temu zyskujemy bezpieczeństwo na torach i pewność przewozu towarów. Autonomiczny silnik lokomotywy pozwala bowiem odblokować szlak, kiedy z jakichś przyczyn zabraknie napięcia w sieci, w ten sposób zwalniamy na najbliższej stacji zablokowany tor, działamy więc na korzyść całej kolei – wyjaśnił.

– Jesteśmy dumni, że możemy w takie ręce oddać naszą Gamę, jeden z produktów najbardziej ekologicznych, niezwykle przyjazny dla maszynistów i obdarzony dużą mocą – powiedział wiceprezes Pesy Robert Święchowicz. - Ecco Rail jest przykładem znakomitego rozwoju. Ta firma modernizuje swój sprzęt w najlepszy możliwy sposób. Miło mi też powiedzieć, że w dniu dzisiejszym podpisaliśmy umowę na dwie kolejne Gamy, które pojadą w barwach Ecco Rail. Mamy nadzieje, że lokomotywa, tak jak sprawdza się teraz, tak będzie sprawdzać się w przyszłości i w barwach Ecco będzie ich jeszcze więcej.Pesa zaoferuje najdalej idącą pomoc na każdym etapie eksploatacji tego sprzętu – dodał.

Chętnie na temat Gamy Marathon wypowiedział się również maszynista pojazdu, Tomasz Neumann. – Ta lokomotywa to niemal moje dziecko, jeździłem nią od pierwszych jazd testowych, pod obciążeniem z ST44, aż po dziś dzień. Mogę potwierdzić, że sprawność tego elektrowozu jest fenomenalna i nie jest mi znany przypadek, kiedy pojazd był ściągany ze szlaku, poza jednym, gdy zawinił maszynista – opowiadał maszynista instruktor w firmie Ecco Rail.

– Silnik dojazdowy zainstalowany w pojeździe pozwala na wspaniałe rzeczy. W ruchu pasażerskim nie jest tak często wykorzystywany, jak przy prowadzeniu pociągów towarowych, ale zdarzyło się nam, prowadząc pociąg pasażerski PKP Intercity ominąć odcinek pozbawiony napięcia z sieci trakcyjnej na stacji Warszawa Zachodnia, ku wielkiemu zdziwieniu dyżurnej ruchu – dodał.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

Ecco Rail: Zboże wysypane z wagonów pod Bydgoszczą jechało do Irlandii

Prawo i polityka

Ecco Rail: Zboże wysypane z wagonów pod Bydgoszczą jechało do Irlandii

jm, Rynek Kolejowy/Ecco Rail/PAP 28 lutego 2024

Ecco Rail: Rozwijamy się mimo przeciwności

Biznes

Ecco Rail: Rozwijamy się mimo przeciwności

Roman Czubiński 21 listopada 2019

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

Ecco Rail: Zboże wysypane z wagonów pod Bydgoszczą jechało do Irlandii

Prawo i polityka

Ecco Rail: Zboże wysypane z wagonów pod Bydgoszczą jechało do Irlandii

jm, Rynek Kolejowy/Ecco Rail/PAP 28 lutego 2024

Ecco Rail: Rozwijamy się mimo przeciwności

Biznes

Ecco Rail: Rozwijamy się mimo przeciwności

Roman Czubiński 21 listopada 2019

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij