Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Łódzkie z piętnastym zmodernizowanym EN57

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
13-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Łódzkie z piętnastym zmodernizowanym EN57
Przewozy Regionalne rozpoczęły eksploatację piętnastej zmodernizowanej jednostki EN57 należącej do województwa łódzkiego. Kolejny zespół trakcyjny trafi na naprawę główną w przyszłym roku. W ramach perspektywy budżetowej 2014-2020 samorząd chce też kupić dziesięć fabrycznie nowych składów.

Łódzki oddział Przewozów Regionalnych odebrał kolejną jednostkę po gruntownej modernizacji w ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wyprodukowany w 1969 roku zespół EN57-753 z nowym oznaczeniem serii EN57AL jest piętnastym pojazdem tego typu po gruntownej naprawie głównej i jedenastym, który przeszedł ją w mazowieckim zakładzie.

Dostarczony właśnie do Łodzi pojazd jest ostatnim, którego remont zrealizowany został w ramach podpisanego latem zeszłego roku kontraktu na modernizację czterech EN57. Wartość prac wykonanych przy każdej z jednostek to około 6,2 mln zł. – Realizację umowy z ZNTK Mińsk Mazowiecki zakończono na dwa tygodnie przed terminem – podkreśla Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego, które jest właścicielem modernizowanych składów.

UMWŁ: Odnowa taboru będzie kontynuowana

– Zmodernizowany EN57 to wygodne fotele, przyjemne wnętrze, warunki sanitarne godne XXI wieku – przekonywał na wczorajszej konferencji prasowej marszałek. – To nowa jakość, którą wprowadzamy konsekwentnie od kilku lat, korzystając ze środków europejskich. Mamy już 15 zmodernizowanych EN57 i 20 Flirtów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Myślę, że jeśli w nowym okresie programowania unijnego uzupełnimy ten tabor o dziesięć kolejnych nowych składów, będziemy mogli objąć systemem kolei aglomeracyjnej całe województwo – zapowiadał.

Oprócz planów zakupu nowych pojazdów samorząd chce także dokończyć program modernizacji posiadanego taboru starszej generacji. Po zrealizowaniu kontraktu z ZNTK i przywróceniu do ruchu prototypowego ED59 na gruntowny remont czeka już tylko jedna wojewódzka jednostka EN57 (nie licząc taboru należącego do PR). – Jej modernizację planujemy przeprowadzić w 2016 roku – deklaruje w komunikacie prasowym Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Efektywniejsza klimatyzacja i wygodniejsze fotele

Przez pięć lat programu modernizacji łódzkich EN57 ich standard był regularnie podnoszony. W najnowszej jednostce wprowadzone zostały pewne drobne zmiany – przy oknach pojawiły się rolety wbudowane w panel ścienny, przy wejściach zamontowano dodatkowe poręcze i lampki oświetlające schody, inny jest też pulpit maszynisty. UMWŁ chwali się także rozwiązaniem opracowanym specjalnie dla ostatniej partii łódzkich jednostek – agregatem prądotwórczym umożliwiającym utrzymanie dodatniej temperatury wody w zbiornikach w przypadku zaniku napięcia w sieci trakcyjnej.

 – Każda z serii tych modernizacji na przestrzeni pięciu lat naszej współpracy z UMWŁ jest ciekawsza, lepsza – ocenił Krzysztof Adamski, członek zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki. – Udoskonaliśmy np. klimatyzację przedsionków. Teraz przy drzwiach jest swego rodzaju kurtyna powietrzna, która sprawia, że temperatura wnętrza nie jest tracona w momencie, gdy pasażerowie wchodzą do pociągu podczas mrozów – tłumaczył. Zmiany objęły także m.in. fotele (będą bardziej miękkie) i drzwi z przedsionków do przedziałów (zrezygnowano z koncepcji przestrzeni otwartej, wstawiając jednak drzwi łatwiejsze w przesuwaniu niż te montowane w 2010 roku).

Odnowionym taborem na wycieczkę

Jak zapowiedziała wczoraj dyrektor łódzkiego oddziału PR Elżbieta Nowak, nowo zmodernizowana jednostka będzie obsługiwać nie tylko ruch rozkładowy, ale także nadzwyczajne pociągi uruchamiane pod hasłem „Pociągiem do ekologii” dla uczniów łódzkich szkół podstawowych i gimnazjów. – M.in. do parków krajobrazowych przewieziemy prawie 900 młodych uczestników – mówiła. Cykl wyjazdów organizowanych przez przewoźnika uzupełnia projekt „Pociągiem w łódzkie”, w ramach którego UMWŁ proponuje otwarte wycieczki po miejscowościach i atrakcyjnych przyrodniczo obszarach regionu.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Zintegrowany transport

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Łódzkie: Brak chętnych na unijne pieniądze na wąskotorówki

Infrastruktura

10 lat Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Pasażer

10 lat Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

inf. pras. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 17 czerwca 2024

Zobacz również:

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Zintegrowany transport

Łódzkie: Czy na stację Biała Rawska pojadą autobusy ŁKA?

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Łódzkie: Brak chętnych na unijne pieniądze na wąskotorówki

Infrastruktura

10 lat Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Pasażer

10 lat Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

inf. pras. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 17 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij