ZTM Warszawa planuje wyposażyć siedem stacji I linii w linie prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. – Prace wymagają całkowitego zamknięcia peronów – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM-ie. Pierwsze utrudnienia już w ten weekend – wyłączone będą z ruchu stacje Natolin i Stokłosy.
Linie prowadzące składają się z kilku równoległych aluminiowych listew, wyznaczających bezpieczną drogę przejścia, wolną od przeszkód, dla osób z dysfunkcjami wzroku. Zgodnie z przepisami do końca przyszłego roku w takie linie powinny być wyposażone wszystkie stacje metra. Takie rozwiązania funkcjonują już od początku na II linii. W tym roku prace mają objąć siedem stacji. – Prace wymagają całkowitego zamknięcia peronów – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM-ie.
W pierwszy weekend 1-2 sierpnia zamknięte będą stacje A-2 Natolin i A-4 Stokłosy. Pociągi będą przejeżdżać przez te stacje bez zatrzymania. Utrudnienia rozpoczną się od pierwszego kursu rano w sobotę (kursy nocne z piątku na sobotę będą odbywać się normalnie). Zostanie uruchomiona linia zastępcza Z-5 pomiędzy pętlami Os. Kabaty i Metro Ursynów.
Czy nie dało się prac prowadzić w nocy, bez utrudnień dla ruchu? – Rozmawialiśmy oczywiście z wykonawcą, aby można było częściowo z tych stacji korzystać. Biorąc pod uwagę fakt, że listwy są nie tylko przytwierdzane mechanicznie, ale muszą być klejone i mamy okres wakacyjny, uznaliśmy, że roboty wykonamy w pięć weekendów bez ingerencji w sam proces budowlany, co z pewnością przyczyni się tez do jakości wykonywanych prac – wyjaśnia Wiesław Witek, dyrektor ZTM.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl
Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.
