Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Łódzkie: KPK powinien objąć trasy do Kutna i Ostrowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
03-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Łódzkie: KPK powinien objąć trasy do Kutna i Ostrowa
Sukcesem łódzkich samorządowców jest ich zdaniem ujęcie na liście projektów podstawowych Krajowego Programu Kolejowego tunelu łączącego powstającą Łódź Fabryczną ze stacjami Kaliska i Żabieniec. Tym niemniej łódzki urząd marszałkowski złożył swoje uwagi do przedstawionej niedawno propozycji dokumentu. Dotyczą one głównie ciągów pozwalających na wyjazd z Łodzi na północ i zachód.

Łódzki urząd marszałkowski przedstawił swoje uwagi do Krajowego Programu Kolejowego. W ramach toczących się konsultacji rządowego dokumentu samorząd województwa postuluje przede wszystkim zakwalifikowanie kilku inwestycji z listy rezerwowej na listę podstawową. Dotyczy to przede wszystkim dwóch wychodzących z Łodzi tras, które pełnią istotną rolę zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym.

Pierwszą z nich jest linia nr 14 Łódź Kaliska – Zasieki (granica państwa) na odcinku do Ostrowa Wielkopolskiego. Modernizacja całego tego fragmentu znalazła się co prawda w projekcie KPK, ale tylko krótki odcinek do Zduńskiej Woli wpisano na listę podstawową. Oddzielna inwestycja obejmująca trasę Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski ma póki co status rezerwowej. – Już zgłosiliśmy uwagi do projektu KPK, w ramach których chcemy, aby ten odcinek włączyć na listę podstawową – mówi Tomasz Włodkowski, naczelnik wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Rewitalizacja ciągu Łódź – Kutno to priorytet

Podobne postulaty dotyczą objętej przed miesiącem obsługą Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej trasy Łódź – Zgierz – Kutno. Co więcej, UMWŁ wskazuje sprawę poprawy parametrów technicznych linii nr 16 jako najbardziej priorytetową. –  Linia do Kutna ze względu na jej znaczenie dla regionalnego i krajowego systemu kolejowego powinna być rewitalizowana w pierwszej kolejności – ocenia przedstawiciel urzędu marszałkowskiego.

– Zakres inwestycji zawarty w projekcie KPK nie uwzględnia w sposób wystarczający potrzeb naszego województwa – wskazuje także Tomasz Włodkowski. – Województwo łódzkie podnosi  postulat rewitalizacji tej linii od wielu lat i zgłosiło już uwagi do projektu KPK, aby także w tym przypadku przenieść inwestycję z listy rezerwowej na listę podstawową – poinformował.

UMWŁ zapowiada też, że kolejną propozycję zmian w pierwotnej wersji programu przedstawi wraz z władzami Mazowsza. Ma dotyczyć ona ujęcia na podstawowej liście projektów także tego dotyczącego linii nr 33 Kutno – Brodnica na początkowym odcinku Kutno – Płock. – Ta trasa ma znaczenie zarówno dla województwa mazowieckiego, jak i dla województwa łódzkiego – zapewnia Tomasz Włodkowski. – O realizację tej inwestycji będziemy zabiegać wspólnie – stwierdza.

Łódzki tunel średnicowy i „węglówka” to dobre elementy KPK

Łódzkie bardzo chwali natomiast zawartą w KPK rządową decyzję o realizacji budowy tunelu łączącego przenoszoną wciąż pod ziemię stację Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i z dworcem na Żabieńcu. – Jest to oczywiście sukces władz samorządowych, które ubiegały się o taką inwestycję od lat i współfinansowały studium wykonalności dla tego projektu, które obecnie jest aktualizowane do wymogów nowej perspektywy finansowej 2014 – 2020 – stwierdza naczelnik wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.

Urząd dobrze ocenia też zamiar prowadzenia dalszych prac na tzw. magistrali węglowej i na odchodzącej od niej linii Chorzew Siemkowice – Wyczerpy. – Obie te linie mają duże znaczenie dla ruchu towarowego w województwie łódzkim. Z analizy propozycji KPK wynika, że rewitalizacja tych linii nie jest zagrożona – zaznacza Tomasz Włodkowski.

PKP Intercity zaproponowało wpisanie na listę Krajowego Programu Kolejowego budowę trzynastu nowych odcinków i linii kolejowych.
Dokładną listę linii, komentarz
 oraz kontekst przeczytasz na portalu MONITOR

DOSTĘP DO ARTYKUŁU OTWARTY!

 


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5