NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Łódź Kaliska: Milion zamiast 40 mln na wiadukt wschodni? „Projekt będzie realizowany”

| Kasper Fiszer 22.07.2019 2

Łódź Kaliska: Milion zamiast 40 mln na wiadukt wschodni? „Projekt będzie realizowany”
Pociąg ŁKA na stacji Łódź Kaliskafot. Phil Richards from London, UK, lic. CC BY-SA 2.0
Jak wynika z lipcowej nowelizacji Krajowego Programu Kolejowego, na realizację dokończenia budowy wschodniego wiaduktu na stacji Łódź Kaliska zarezerwowano znacznie mniej środków, niż zakładano pierwotnie. Za nieco ponad milion zł z pewnością nie uda się przeprowadzić niezbędnych do udrożnienia łódzkiego węzła kolejowego prac. Jak uspokaja jednak PKP PLK, przedsięwzięcie będzie realizowane – czekamy na szczegółowe informacje dotyczące aktualnych planów jego przeprowadzenia.
Opisywana na naszych łamach w zeszłym tygodniu ostatnia aktualizacja Krajowego Programu Kolejowego przyniosła m.in. zmianę szacunkowej wartości szeregu objętych programem projektów. Jednym z nich jest przedsięwzięcie „Dokończenie budowy wiaduktu wschodniego na stacji Łódź Kaliska”, które miało być realizowane z pomocą środków Regionanego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. W tym przypadku nie można jednak mówić o korekcie czy o urealnieniu szacunków, zmiana ma bowiem charakter fundamentalny.

PLK: Będziemy kończyć wiadukt wschodni

Poprzednia wersja KPK szacowała bowiem wartość przedsięwzięcia na nieco ponad 40 mln zł, co w kontekście złożonych w postępowaniu na wykonanie robót ofert i tak okazało się wartością niedoszacowaną. Tym razem dokument przewiduje na ten cel zaledwie 1 mln 234 tys. 500 zł. Nie ulega wątpliwości, że realizacja prac za kwotę tego rzędu jest nierealna.

O przyczynę zmian i o przyszłość jednego z najważniejszych przedsięwzięć zaplanowanych w łódzkim węźle kolejowym zapytaliśmy zarządcę infrastruktury. Ten uspokaja, że nie zadecydowano o rezygnacji z robót. – Inwestycja będzie realizowana – mówi Martyn Janduła z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych i zapowiada, że spółka przekaże niebawem więcej szczegółów dotyczących tego projektu.

Projekt kluczowy dla łódzkiego węzła kolejowego

Przypomnijmy, że zgodnie z deklaracjami z końca maja PKP PLK miały zawrzeć w czerwcu umowę z wykonawcą przebudowy, a termin podpisania kontraktu i tak był opóźniony względem pierwotnych planów. Przesunięcie miało wynikać z trwania procedur formalno-finansowych.

Wschodni wiadukt na stacji Łódź Kaliska nigdy nie został ukończony – prowadzona w latach 90. zeszłego stulecia modernizacja układu torowego oraz dworca została przerwana. Nieużywany obiekt niszczeje, a jego brak cały czas negatywnie odbija się na funkcjonowaniu łódzkiego węzła. Cały ruch w kierunku Pabianic i Łodzi-Chojen prowadzony jest bowiem po jednym rozjeździe. To prowizoryczne i tymczasowe rozwiązanie powoduje paraliż w przypadku najdrobniejszej awarii i duże utrudnienia w razie konieczności prowadzenia prac konserwacyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5