Partnerzy serwisu:
Biznes

Loconi rośnie coraz szybciej i zamierza wejść na rynek NewConnect w Warszawie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Autor:

Loconi

Data publikacji:
23-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Loconi

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Loconi rośnie coraz szybciej i zamierza wejść na rynek NewConnect w Warszawie
Do debiutu na warszawskim rynku NewConnect szykuje się kolejna spółka związana z przewozem kontenerów. Loconi Intermodal w drugim roku działalności operacyjnej utrzymuje 90-procentowe tempo wzrostu wobec 7 proc. dynamiki całego rynku. Obecnie na zlecenie spółki kursuje już ponad 130 pociągów miesięcznie w ramach regularnych połączeń.

Zgodnie ze światowymi trendami, coraz więcej towarów trafia do Polski w kontenerach drogą morską. Prognozy wskazują, że do 2020 r. wielkość  przeładunków kontenerowych w polskich portach zwiększy się ponad 3-krotnie, do 7 mln TEU rocznie (TEU to jednostka przeliczeniowa równoważna kontenerowi o długości 20 stóp). Tymczasem dominującym środkiem transportu dla rozwożonych z portu ładunków jest ten najbardziej uciążliwy, czyli ciężarówki, które korkują i niszczą polskie drogi, zmniejszają poziom bezpieczeństwa drogowego i generują szkodliwe emisje.

 

- Kiedy w 2012 roku rozpoczynaliśmy działalność operacyjną na rynku nie było rozwiązań intermodalnych, które mogłyby być konkurencyjne wobec przewozów ciężarówkami pod względem ceny, czasu dostaw i punktualności. A to właśnie najważniejsze powody, dla których klienci decydują się na zamianę przewozów drogowych na intermodalne. Stad pomysł na stworzenie połączeń intermodalnych, które spełniałyby wymogi odbiorców: pociągów towarowych kursujących niczym pasażerskie, według stałych rozkładów jazdy i bezpośrednio do stacji. Wszystko po to, aby docelowo można było przenieść każdą partię ładunków z dróg na tory – mówi Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.

Rozwiązanie okazało się skuteczne, czego dowodem są liczby dokumentujące rozwój Loconi Intermodal. W 2013 r., czyli w drugim roku działalności przedsiębiorstwa, liczba operatorów logistycznych, którzy wykorzystują rozwiązania Loconi Intermodal przekroczyła liczbę 60 firm. W samym 2013 spółka przewiozła ponad 80 tys. TEU, co oznacza, że na drogi nie wyjechało ok. 46 tys. ciężarówek. W okresie od stycznia do grudnia 2013 roku wolumen przewiezionych kontenerów wzrósł o 90% w porównaniu do roku poprzedniego, podczas gdy przewozy intermodalne w Polsce w całym 2013 r. wzrosły zaledwie o 7%. Pierwszy kwartał 2014 r. potwierdza utrzymanie wzrostów: Loconi Intermodal przewiozło 31 tys. TEU, o 80% więcej względem analogicznego kwartału 2013 r. Dzięki temu Loconi Intermodal stało się jednym z czołowych operatorów intermodalnych w Polsce.

Z czego wynika dynamiczny rozwój spółki? Firma zapewnia, że przygotowała konkurencyjną wobec transportu drogowego ofertę – połączeń regularnych, szybkich i porównywalnych cenowo. Udało się osiągnąć dzięki wdrożeniu innowacyjnego modelu biznesowego, który oparty jest na regularnych, bezpośrednich połączeniach intermodalnych łączących porty morskie z wybranymi regionami wewnątrz kraju; gęstej sieci własnych terminali z własną infrastrukturą przeładunkową; racjonalizacji przewozów intermodalnych poprzez ograniczanie obrotu pustymi kontenerami  i wykorzystanie efektu skali; nowych dla rynku transportu przewozów towarowych formach sprzedaży – sposobie sprzedaży miejsc na pociągach towarowych analogicznym do sprzedaży biletów pasażerskich, z zastosowaniem zasad promocji ‘first minute’ i ‘last minute’, jak również za pośrednictwem strony internetowej.

Osiągnięcie efektu skali w przewozach intermodalnych pozwoliło na zwiększenie przychodów, które w 2013 r. osiągnęły poziom 52 mln zł, co oznacza wzrost o 120% w porównaniu do poprzedniego roku. Pierwszy kwartał roku 2014 potwierdził pozytywne tendencje, Loconi osiągnęło ponad 20,3 mln zł przychodów, czyli o 90% więcej niż w pierwszym kwartale 2013 r. Pozwoliło to na osiągnięcie rentowności operacyjnej już w drugim roku działalności. W 2013 r. Spółka wypracowała 95 tys. złotych zysku netto, a w samym I kwartale 2014 roku prawie 0,5 mln złotych zysku netto.

Zarząd Loconi nie zamierza na tym poprzestać i planuje wejście na NewConnect. Będzie to kolejny, po PKP Cargo, debiut spółki związanej z realizacją przewozów intermodalnych na warszawskim rynku kapitałowym.– Wejście na NewConnect jest dla Loconi szansą na umocnienie pozycji spółki, pozyskanie kapitału na dalszy rozwój oraz inwestycje – mówi prezes Loconi Intermodal Lidia Dziewierska.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Tabor i technika

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. PCC 03 lipca 2023

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Infrastruktura

Ermewa: Nowe wagony Sgmmnss dla LTG Cargo Polska

Biznes

Loconi: Transport intermodalny wreszcie konkurencyjny

Biznes

Loconi: Transport intermodalny wreszcie konkurencyjny

pw/Rynek Infrastruktury 04 czerwca 2014

Loconi Intermodal: nadal mamy wysoką dynamikę wzrostu

Zintegrowany transport

Zobacz również:

PCC Intermodal jeździ Traxxami

Tabor i technika

PCC Intermodal jeździ Traxxami

inf. pras. PCC 03 lipca 2023

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Infrastruktura

Ermewa: Nowe wagony Sgmmnss dla LTG Cargo Polska

Biznes

Loconi: Transport intermodalny wreszcie konkurencyjny

Biznes

Loconi: Transport intermodalny wreszcie konkurencyjny

pw/Rynek Infrastruktury 04 czerwca 2014

Loconi Intermodal: nadal mamy wysoką dynamikę wzrostu

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5