Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Linty wjadą do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
14-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jakub Madrjas/Artur Bogdanowicz, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Linty wjadą do Polski
W marcu rozpoczęły się – dość tajemnicze – testy spalinowego zespołu trakcyjnego Alstom Corradia Lint w Polsce. Jak udało nam się dowiedzieć, nowe pociągi mają jeździć do Szczecina.

Pociąg został zauważony przez naszych Czytelników pod koniec marca – najpierw w Żmigrodzie, potem w Warszawie. Szybko udało się ustalić, że to pojazd z rodziny Alstom Corradia Lint – dokładnie dwuczłonowy Lint41. Malatura pojazdu wskazywała na przynależność do DB Regio – spółki córki Deutsche Bahn. Alstom potwierdził jedynie, że na torze w Żmigrodzie prowadzone były testy pojazdu, ale nie podał, w jakim celu były prowadzone.

Odpowiedź udało nam się – po długim oczekiwaniu – uzyskać z niemieckiej spółki. – Ten skład to pociąg Alstomu, który ma kursować miedzy innymi na linii RE4 na trasie Lubeka – Szczecin. W Warszawie pociąg znalazł się celem zdobycia dopuszczenia do ruchu w Polsce – poinformowała nas Stefanie Dobbert z działu prasowego Deutsche Bahn. Pasażerowie tych połączeń mogą zatem wkrótce liczyć na nowoczesne pociągi.

Sprawa jest o tyle ciekawa, że producent dotąd nie startował w przetargach na dostawy pojazdów spalinowych, które zwykle zamawiane są w 1-2 egzemplarzach przez urzędy marszałkowskie w ramach wykorzystywania rezerwy celowej. Czy uzyskanie dopuszczenia przez pojazd dla DB Regio coś zmieni? Wygląda na to, że nie. Tymczasem w 2015 roku polska fabryka Alstomu wyprodukuje 85 pudeł pociągów Lint – wyłącznie na eksport.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB

Tabor i technika

Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB

Przemysław Jezierski 26 lipca 2025

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Deutsche Bahn 10 lipca 2025

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Linty Kolei Śląskich dla Tychów

Biznes

Linty Kolei Śląskich dla Tychów

jm, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2012

Alstom zmodernizuje niemieckie Linty

ښwiat

Alstom zmodernizuje niemieckie Linty

jm, Rynek Kolejowy 09 lipca 2013

Zobacz również:

Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB

Tabor i technika

Szwajcarzy rozwiązują rozkładowe problemy DB

Przemysław Jezierski 26 lipca 2025

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Deutsche Bahn 10 lipca 2025

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Linty Kolei Śląskich dla Tychów

Biznes

Linty Kolei Śląskich dla Tychów

jm, Rynek Kolejowy 12 stycznia 2012

Alstom zmodernizuje niemieckie Linty

ښwiat

Alstom zmodernizuje niemieckie Linty

jm, Rynek Kolejowy 09 lipca 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij