Latem rusza modernizacja linii średnicowej. – Linia będzie zamknięta pomiędzy 29 czerwca a 29 sierpnia – powiedział Jan Telecki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Warszawie. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Infrastruktury", Koleje Mazowieckie spodziewają się drastycznego spadku pasażerów.
Most średnicowy w układzie linii podmiejskiej nr 448 wymaga wymiany torów urządzeń przeciwpożarowych. Prace ruszają 29 czerwca i mają zakończyć się przed 1 września. – Chcemy zdążyć przed rozpoczęciem roku szkolnego, dlatego data zakończenia modernizacji została wyznaczona na 29 sierpnia – powiedział Telecki, prezentując najbliższe plany inwestycyjne PKP PLK na terenie Warszawy. – Organizacja ruchu pociągów ma umożliwić ciągłość ruchu, dlatego część pociągów zostanie skierowana na linię dalekobieżną, przez Dworzec Centralny, a część dojedzie tylko do Warszawy Wschodniej – tłumaczył szef warszawskiej PLK.
Informacja o zamknięciu linii średnicowej wzbudza niepokój przewoźników, chociaż rozumieją oni potrzebę modernizacji. – Jestem przekonany, że spadek będzie znaczący pomimo tego, że zawsze staramy się planować rozkład jazdy tak, aby był jak najbardziej optymalny. Będziemy oczywiście organizowali komunikację zastępczą, żeby pomóc naszym klientom, ale jeszcze nie jesteśmy gotowi do zaprezentowania szczegółów – twierdzi jeden z członków zarządu Kolei Mazowieckich. Jak podkreśla nieoficjalnie, współpraca pomiędzy PKP PLK a Kolejami Mazowieckimi układa się poprawnie, chociaż nie bezproblemowo.- Są w prawdzie jakieś problemy związane np. z tym, że nasze pociągu muszą stać na linii sochaczewskiej czy skierniewickiej i są wtedy wyprzedzane przez pociągi Intercity. Wiąże się to z opóźnieniami naszych pociągów i niezadowoleniem klientów. Minister Massel będzie próbował wdrożyć teraz cykliczny rozkład jazdy. Jesteśmy jak najbardziej za i popieramy to rozwiązanie. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce – twierdzi nasz rozmówca.
W ramach modernizacji linii średnicowej wymienione zostaną tory oraz system przeciwpożarowy. Na moście średnicowym planowana jest między innymi wymiana 1,5 tysiąca mostownic. Oznacza to demontaż linii i wymianę uszkodzonych i zużytych elementów konstrukcji.