NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leoš Novotný: Wyrzucili nas drzwiami, to wejdziemy oknem

| jm, Rynek Kolejowy 12.03.2014 110

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-12 18:54:23 Autor: MK
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oj Panie Leos, to nie chodzi o to, żeby nie konkurować z Pendolino, tylko żebyście w ogóle nie weszli na polskie tory, i udowodnili, że da się organizować kolej dla pasażerów, bez betonu, zwiącholi i rozbuchanej administracji kolejarskiej.
2014-03-12 18:54:53 Autor: pytanie zagadka
---.dynamic.chello.pl
Leo Express sprzedaje 70% biletów w oparciu o Dynamiczny System SPrzedazy.

A ile sprzeda iC ?

Odpowiedź: zero, bo dziś unieważniło przetarg na jego wprowadzenie.


Klapa wizerunkowa w grudniu 2014 coraz blizej.
2014-03-12 18:55:33 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Pan Novotny zapomniał, że w oknach są kraty ( UTK ) a przez komin to można się albo zaczadzić albo poparzyć.
Pod rządami nowego min. transportu Republiki Czeskiej rynek zapewne się skórczy ( tzn. nie rozszerzy), dlatego zapewne LEO szuka nowych rynków. Pytanie tylko dlaczego nie w części Europy gdzie jest "cywilizowany" rynek kolejowy ( Austria czy Niemcy ).
2014-03-12 19:03:12 Autor: Truturek
---.166.203.130
Żebyś się Leosiu nie zdziwił...
2014-03-12 19:06:30 Autor: Leoś
---.168.192.57
Bujdy na resorach. Leo Express nie ma wystarczającej liczby taboru, żeby wejść na polski rynek (no chyba, że odbędzie się to kosztem Czech).
2014-03-12 19:10:43 Autor: DL
---.dynamic.chello.pl
W PKP IC mamy nawet na stanowisku prezesa eksperta z Qatar Airways czy Emirates. I co? I nic.
2014-03-12 19:34:20 Autor: s
---.static.chello.pl
ma 8 par pociagów, koncepcyjnie moze przerzucic czesc do Polski. On wie ze w Polsce sa konfiruty, zreszta namawiałem go do wejscia do PL
2014-03-12 19:46:25 Autor: Pawajoro
---.inet-siec.pl
Leos, proszę cię! Zostań w Czechach, tam przynajmniej masz normalną konkurencję. W Polsce sprowadzą cię do poziomu ...., a potem pobiją doświadczeniem.
2014-03-12 19:48:10 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Panie Leos

Życzliwie pisząc... Pan chyba nie docenia polskiego administracyjnego betonu kolejowego, liczonego w tysiącach. On - ten biurwiczny beton z PKP SA oraz PKP PLK - potrafi zatkać wszelkie kominy, nawet kosztem samozaczadzenia, byle nie wpuścić konkurenta. Taki "pies ogrodnika": zaczadzi się sam, zapętli papiery, ale nie wpuści i nie da. Pozostaje sąd i skargi do KE (pewnie tym się skończy).

Ale precedens mieliśmy JUŻ w 2007 roku. W woj. Kujawsko Pomorskim. Stało się to co było "niemożliwe". Tego i Panu oraz Waszym pociągom życzę!

Przy okazji polecam trasę KATOWICE (nie Kraków) - Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin, bo ona za maks dwa lata będzie gotowa w części na 160 km/h; reszta na 120-130 km/h. Na tej trasie nie będzie żadnych składów zespołowych, prócz regionalnych, czyli na krótkich trasach wojewódzkich. Jest pole do popisu, naprawdę!
2014-03-12 20:00:25 Autor: jezdziec
---.warszawa.vectranet.pl
http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/wyniki-postepowan-przetargowych/dostawa,-instalacja,-wdrozenie-i-utrzymanie-informatycznego-systemu-do-dynamicznego-zarzadzania-cena.html

To jutro rynek chyba powinien napisac o tym
2014-03-12 20:02:58 Autor: Domino
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post pytanie zagadka:
"Leo Express sprzedaje 70% biletów w oparciu o Dynamiczny System SPrzedazy.

A ile sprzeda iC ?

Odpowiedź: zero, bo dziś unieważniło przetarg na jego wprowadzenie.


Klapa wizerunkowa w grudniu 2014 coraz blizej."
Trzeba jeszcze wspomnieć, że przetarg unieważniono bo wewnętrzne systemy IC (KURS) nie są przystosowane do obsługi systemu dynamicznego zarządzania ceną. Myślę, że osoby, które skierowały ten przetarg do ogłoszenia mogą się powoli żegnać ze stanowiskami.
2014-03-12 20:03:42 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ale jaja...

Panie Novotny, ogólnie w życiu jest tak, że albo ma się wszystkie dokumenty, albo ich się nie ma. Nie ma wersji pośredniej. Można być w ciąży, albo nie jest się w ciąży. Nie ma wersji, że się jest trochę w ciąży...
A pana firma dziwnym zbiegiem okoliczności zawsze miała z tym problemy. I to nie tylko w Polsce, ale właśnie w tych pięknych Czechach.

"7 listopada 2012 przewoźnik miał rozpocząć testowe kursy z pasażerami na trasie Praha hlavní nádraží – Ostrava hlavní nádraží, jednakże ze względu na nie dostarczenie wszystkich wymaganych dokumentów, przewozy rozpoczęto 13 listopada. 9 grudnia przewoźnik rozpoczął regularne przewozy, a 18 stycznia osiągnięto pierwotnie planowaną liczbę połączeń".

A mając 5 sztuk Flirtów (5-członowych) to można albo zwinąć interes w Czechach (porażka wizerunkowa), albo spróbować coś kupić z rynku wtórnego, ale na to trzeba mieć kasę, na co na razie się nie zanosi.

A że Polacy od pewnego czasu kupią każdą bajkę, to można opowiadać, opowiadać, opowiadać...
2014-03-12 20:26:09 Autor: Obszczanemajty
---.adsl.inetia.pl
Leo już jest dogadane z Arrivą - mają od nich wyleasingować 6 sztuk MRD. Na początek dobre i to na Szczecin - Poznań - Warszawa ale co potem?
2014-03-12 20:26:34 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @Kolumbijczyk

Można także KUPIĆ potrzebny tabor w Pesie lub Newagu BEZ przetargu (bo jak wiemy terminy produkcji są tam najszybsze na świecie :-). I wcale nie musi o tym być głośno - do czasu samego kupna.
2014-03-12 20:27:36 Autor: beton
---.icpnet.pl
@Robert Wyszyński: Pan chyba nie docenia polskiego administracyjnego betonu kolejowego, liczonego w tysiącach.

Takie teksty mógł Pan pisać kilka lat temu, gdy koleją zarządzali kolejarze. Dzisiaj beton jest bankowy. I nie kilka tysięcy, tylu ich na kolei jeszcze nie ma. Poza tym warto byłoby zagłębić się wreszcie w podstawowe ustawy. Ten facet na zdjęciu i jego prawnicy po prostu ich nie znają. Pan też.

Nie jest winą UTK, że musi poruszać się w granicach polskiego prawa. Fakt, absurdalnego. Nie jest winą PLK, że jest w grupie PKP, która interesów własnego przewoźnika chroni. Robią to zgodnie z obowiązującym prawem przez sejm uchwalonym.
2014-03-12 20:38:06 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo dokopać kolei polskiej jestem za wejsciem czechow
2014-03-12 20:38:48 Autor: grzegorz900
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo dokopać kolei polskiej jestem za wejsciem czechow
2014-03-12 20:55:23 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Robert W.

Oczywiście, można kupić. Czemu nie...
Ale trzeba mieć kasę. A tej pan L. nie posiada. I jakoś nie za bardzo chcę mu pożyczyć.

Nie wierzysz? Poczytaj w necie, czeski nie jest taki trudny...
2014-03-12 21:02:20 Autor: kp
---.centertel.pl
Wybitnie antykolejowa lalunia-minstra razem ze swoim zgranym zespołem dołożą wszelkich starań żeby to okno było zamurowane (ściślej zabetonowane). A komina w ogóle nie ma, bo to kurna chata jest.
2014-03-12 21:10:48 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Już szczytujemy panie Leo...
2014-03-12 21:12:30 Autor: dróżnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie rozumiem, dlaczego pcha się tam gdzie jest oferta PKP IC i PR (gorsza lub lepsza). Zrobiłby na mnie wrażenie, gdyby podjął się obsługi np Racibórz - Baborów - Ząbkowice Śl.; albo Krzanowice Płd - Kravarze, poza tym mamy obfity wybór linii, na których powinny pojawić się pociągi. Wtedy bym go poparł.
2014-03-12 21:31:24 Autor: Pytający
---.168.192.57
Do których to chyba nadal nie dociera...
Firma nie ma na tyle taboru, żeby jeździć po Polsce. Biznes w Czechach nie układa się jakoś nadzwyczajnie, z kasą też nie najlepiej. Cała ta akcja to tylko robienie szumu.
2014-03-12 21:31:45 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Czesi mają rację i są mądrzejsi od naszych przewoźników
2014-03-12 21:31:48 Autor: kp
---.centertel.pl
@droznik
Postaw się na miejscu pana Novotnego.
Na początek nie ma innej opcji jak wejscie na trasy, gdzie są duże potoki pasażerów i dobra infrastruktura, co zapewni odpowiednią rentowność połączenia. Z czego chciałbyś sfinansować koszty sprowadzenia taboru, zapewnienia zaplecza technicznego, pozyskania pracowników itd. Jak biznes się rozkręci, to przyjdzie czas na inne trasy. Poza tym ludzie muszą najpierw zobaczyć, że pociąg może być szybki, czysty i wygodny, a jednocześnie niedrogi.
2014-03-12 21:32:02 Autor: pinkdotR
---.pergole.net
Podoba mi się ten gość i jego determinacja. Z takim podejściem w końcu mu się uda przebić nawet przez polski beton. Życzę mu tego, niech zrobi pozytywne zamieszanie na naszym rynku. Cała kolej wyjdzie na tym dobrze, bo cały szum jaki powstanie będzie przede wszystkim promocją tego środka transportu.

IC nic na tym nie straci, bo samo swoimi decyzjami pozbędzie się klientów szybciej niż odbierze mu ich kilka pociągów pana Novotnego. Na rzecz milionów samochodów oddali już 89.1% rynku - taki mamy wskaźnik wykorzystania samochodu w przewozach osób, zajmujemy już 2 miejsce w EU i pod wodzą królowej Elżbiety walczymy o 100%.
2014-03-12 21:36:37 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Leo wejdzie na nasz rynek ,tyle że raczej bez sądu nie obejdzie się
2014-03-12 21:40:10 Autor: kp
---.centertel.pl
@Pytający
Firma ma teraz tyle taboru ile aktualnie potrzebuje do obsługi połączeń w Czechach. Jak poważnie myślą o uruchomieniu połączeń w Polsce, to tabor już załatwiają i będą go mieli na czas. Tylko PIC kupuje tabor rok wcześniej, wstawia do krzaków i czeka aż będzie mogł zacząć nim jeździć.
2014-03-12 22:13:24 Autor: kolejarz z wrocławia
---.adsl.inetia.pl
Do wszystkich, którzy piszą, że LEO Express ma tylko 5 Flirtów i nie jest w stanie prowadzić przewozów w Polsce:

TO FIRMA PRYWATNA. Mogą zlecić z wolnej ręki Stadlerowi/Pesie/komukolwiek budowę EZT i nie muszą tego nikomu mówić. Mogą też wyleasingować tabor od Dispoloka, Railpoola, etc. Być może tabor już fizycznie istnieje, ale to nie jest przewoźnik publiczny i nie musi informować o swoich planach.
2014-03-12 22:26:52 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A JA PONAWIAM PYTANIE. DLACZEGO NOVOTNY NIE PRÓBUJE NAWET WCHODZIĆ NA AUSTRIACKI I NIEMIECKI ? Przecież tam "miód i malina" do robienia interesów.
2014-03-12 23:13:00 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Podobnie jak w przypadku PR, tak i w przypadku PKP IC, BEZ KONKURENCJI KOLEJ DALEKOBIEŻNA ZGINIE! I nawet galaktyczne dziobaki mogą nie dać rady - bez DSS - tak same z siebie. Czego symptomy są już bardzo wyraźne, a "efekty" spadków przewozów, jeszcze bardziej.

Innym problemem są autostrady i masowo budowane eski - one też katrupią kolej dalekobieżną, ale w sumie najlepiej katrupi kolej sama siebie. Nie mam złudzeń. Czy to kolejarze, zwiąchole czy banksterzy - jeden pies, sorry. Owszem były wyjątki (Massel, Malinowski, Majewski etc.), ale te wyjątki się usuwa, aby nie odstawały od destrukcyjnej reszty.

Dlatego chcę takich Nowotnych u nas, podobnie jak chciałem Arrivę oraz model przetargowy (do którego i tak dojdziemy).

Alleluja i do przodu! Kominem, wywietrznikiem, wytrychami, dziurkami od klucza, rurami grzewczymi, wodnymi czy jakoś tam przez piwnice! :-)

___
2014-03-12 23:16:26 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @z torów plk

Może dlatego że tam już jest... DUUUUŻO pociągów cyklicznych na głównych relacjach, hę? I już nie ma jak konkurować?

Jeśli można to robić w arcytrudnych warunkach (trzech przewoźników, dumpingi na wyniszczenie, "kanibalizm", mnóstwo pociągów przy zdumpingowanej i nierynkowej ofercie) na Ostrava - Praha, to Warszawa - Poznań - Szczecin, to pikuś.
2014-03-12 23:58:49 Autor: kiepura
---.dynamic.gprs.plus.pl
Leo..n za Karnowiaka. Un ozdrowi bankowotorowy kraj ścierwm i exelem płynący.
2014-03-13 01:30:13 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@pinkdotR: Czemu się p. Bienkowskiej czepiasz? Czy to jej wina, że mieszkała we wsi, w której nie chcą pociagów? Teraz się przeprowadziła (na szczęście nie do miasta :P), więc musi tam sieć esek rozbudować...
2014-03-13 07:55:30 Autor: plasot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@"- Ale to się stanie, jeśli nie dziś, to jutro pojawimy się na polskim rynku. Kolej będzie w końcu otwarta i liberalna, jak inne dziedziny gospodarki"

Zapomnial tylko dodać, że ma być liberalna na najbardziej dochodowych trasach, ogryzki zostawiając dotowanemu przewożnikowi. A póżniej będzie zdziwienie jak ICek znowu będzie pod kreską i będzie dozynał resztki polączeń. W takim razie dziękuję nie skorzystam i poproszę o system koncesyjny a'la UK.
2014-03-13 07:58:26 Autor: plasot
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież to taki sam exelowiec bo idzie tylko w pewniaka. Chce pokazać jak robić wyniki z niczego? Zapraszam na Gdańsk-Chojnice-Piła-Krzyż-Berlin, tam będzie się mogł wykazać z niższymi kosztami.
2014-03-13 10:56:57 Autor: g0sc123
---.fucio.net
W odpowiedzi na post plasot:
"@"- Ale to się stanie, jeśli nie dziś, to jutro pojawimy się na polskim rynku. Kolej będzie w końcu otwarta i liberalna, jak inne dziedziny gospodarki"

Zapomnial tylko dodać, że ma być liberalna na najbardziej dochodowych trasach, ogryzki zostawiając dotowanemu przewożnikowi. A póżniej będzie zdziwienie jak ICek znowu będzie pod kreską i będzie dozynał resztki polączeń. W takim razie dziękuję nie skorzystam i poproszę o system koncesyjny a'la UK."
Przecież na trasach regionalnych LE nie ma szans: każdy marszałek powie, że pogarsza wyniki dotowanych spółek i UTK odmówi wydania decyzji. A nawet jeśli UTK wyda zgodę, to zgodnie z przepisami PLK tak ustawi godziny, że z tych pociągów nikt nie skorzysta. Takie mamy prawo. Tylko tam, gdzie nie jeżdżą dotowane pociągi - jak np w relacji Katowice - CMK - Warszawa UTK nie bardzo może odmówić wydania decyzji a PLK nie bardzo może uwalić go przydziałem slotów.
2014-03-13 11:05:27 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Co do taboru. To jego sprawa, nie martwcie się za Leosia. Dostanie papiery to sobie załatwi tabor. To prywatny przedsiębiorca i jego problem żeby to załatwić. Nie martwcie się za niego bo osiwiejecie niepotrzebnie.

Jak kupi szrot to nikt do tego nie wsiądzie. A przynajmniej wy nie wsiądziecie. Proste. Ale powtarzam - to nie wasz, PT Komentatorzy, problem!

Takie gadanie że skąd on weźmie tabor świadczy o socjalistycznej mentalności i szukaniu pretekstów do niewpuszczenia go na polskie tory.
2014-03-13 14:04:17 Autor: byly pasazer
---.dynamic.chello.pl
Socjalistyczna mentalnoscia są zarzuty że chce jezdzic na dochodowych trasach zamiast na nierentownych. Walnijcie sie w puste łby. On chce ZARABIAĆ od wożenia po zadupiach jest PKP IC ktore bierze DOTACJE. Po co mamy dotowac cos co ktos moze zrobic bez dotacji i jeszcze na tym zarobic?
2014-03-13 14:37:40 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
Zwracam uwagę na ten fragment:
"Jako przykład swojej filozofii szef Leo Expressu podaje tabor."

Oczywiście. Flirt Leo kosztuje ze 30 mln zł, a Pendolino 80 mln. Czas jazdy będzie podobny, bo Leo nie będzie zmuszony stawać we Włoszczowach i Opocznach. Do tego bilety będzie miał np. po: 9, 19, 29 zł, więc będzie woził komplety, a nie po 50 osób na kurs. A Intercity? Bye, bye.
2014-03-13 14:52:36 Autor: Przemek IC
---.grybow.net.pl

Przemek IC
"Podobnie jak w przypadku PR, tak i w przypadku PKP IC, BEZ KONKURENCJI KOLEJ DALEKOBIEŻNA ZGINIE! "

Prawdziwy konkurent jest na drogach. I na nim powinni skupić się polscy przewoźnicy, choć jak na razie mają utrudnione zadanie, szczególnie PR i głównie przez wiadomo kogo (pewna "ekstra" spółka akcyjna, bynajmniej nie PESA od skrótu). Dynamiczna ekspansja Polskiego Busa na polskim rynku przewozowym jest tego dobitnym przykładem.
Dziobaki nie pomogą, jeśli nie będzie tego, o czym wielokrotnie inni użytkownicy na forum RK poruszali czyli głównie konkurencyjna cena i konkurencyjny czas przejazdu. A z jednym i drugim może być duzy problem.
2014-03-13 15:21:42 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@krzysztof rytel: Nie pisz takich rzeczy - cenzura na tym wortalu czuwa...

@Przemek IC: Zapomnij o walce cenowej. Nie kto inny, a p. Celejewski wyraźnie zapowiedział, że takie posunięcia nie wchodzą w grę. Przecież pasażerowie nie chcą tanich biletów na PIC.
2014-03-13 16:39:51 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Nie przebije się betonu PRL
2014-03-13 17:28:49 Autor: leoexpres
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przebije się i tego mu życzę bo to PKP to jedna wielka banda nieudaczników.
2014-03-13 17:40:09 Autor: pepik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PKP to. bankrut, który próbuje za wszelką cenę utrzymać się na rynku, którego już dawno zlicytowano.
2014-03-14 07:04:44 Autor: mikol987654
---.u3d.net
Oczywiste rzeczy są najtrudniejsze do akceptacji, że biznes to zarabianie, a nie Caritas. Każdy by chciał, żeby z jego zadupiaszczego przystanku nowy EZT wiózł go rano do pracy, a w drodze powrotnej skręcał na postój pod Biedronką, ale szyny to ekonomia. Też nie wiem, po kiego grzyba dotowane są dochodowe trasy IC. Chyba, żeby Leonowi rzucono samorządową kasę na ruch lokalny. Ale prędzej PRy dokonają harakiri albo inwazji na Moskwę, niż dopuszczą konkurencję do koryta. Typowo po polsku.
2014-03-14 07:38:01 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@mikol987654

caritas to w polu robi :-)
2014-03-14 17:11:09 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szczerze mówiąc, to nie chciałbym wsiadać i wysiadać do czy z tych pociągów poprzez okna lub kominy (wentylacje) tak jak p. Novotny sugeruje, że będzie załatwiał swoje papiery formalne do jeżdżenia... Co to, to nie...
2014-03-14 21:01:29 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Kolumbijczyk: Czemu tak martwisz się taborem LE? Przecież to tylko ich problem, nikogo więcej. Nie będą mieli taboru, to nie będą mieli pasażerów. To oni nie zarobią, nie wypada się martwić przychodami zagranicznej prywatnej spółki :)
2014-03-17 09:17:46 Autor: Kolumbijczyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@g0sc123

Taborem LEx-a to się nie martwię. Faktycznie, to sprawa p. Novotnego. Jak już coś miałoby być na rzeczy, to martwi mnie stan świadomości Polaków, którzy są w stanie uwierzyć we wszystko, co ktoś im powie z zewnątrz.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5