Po stwierdzeniu nieprawidłowości polegających na eksploatowaniu infrastruktury kolejowej w złym stanie technicznym i niewłaściwym utrzymaniu, w tym: toru nr 1 i 2 linii 752 oraz infrastruktury w obrębie stacji Wrocław Gądów i posterunku odgałęźnego Wrocław Popowice, UTK zobowiązał zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe do wskazania i wprowadzenia ograniczeń eksploatacyjnych, do czasu przywrócenie prawidłowego stanu infrastruktury kolejowej. Wszystkie decyzje podlegały natychmiastowej wykonalności.
Nieprawidłowości polegały między innymi na eksploatowaniu linii przy uszkodzonych podkładach kolejowych (stopień degradacji 0,9-1,0), brakach lub luźnych wkrętach, granicznym zużyciu szyn i iglic, wychlapach, uszkodzonych słupach trakcyjnych (wygięcia, przechylenia i skręcenia, uszkodzone skratowania, popękane fundamenty, brak prawidłowego umocowania odciągów), ciemnych tarczach manewrowych, nieprawidłowych wskazaniach wskaźników zwrotnicowych rozjazdów oraz braku lub nieczytelności wskaźników i znaków.
Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa kolei w Polsce.