NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koniec prac projektowych dla odcinka Sandomierz – Stalowa Wola. Co dalej?

| Kasper Fiszer 13.12.2022 3,4k

Koniec prac projektowych dla odcinka Sandomierz – Stalowa Wola. Co dalej?
fot. Regan1973, lic. CC BY-SA 3.0
Nieco później niż zakładano pierwotnie kończą się prace projektowe dotyczące modernizacji odcinka linii nr 25 na południe od Sandomierza oraz tras przyległych. Na razie nie wiadomo natomiast, kiedy mogłyby rozpocząć się roboty budowlane, bo wciąż nie ma gwarancji finansowania tej ważnej inwestycji. Jej zakres ma objąć przede wszystkim wymianę torów, ale też remont infrastruktury pasażerskiej czy budowę nowych przystanków.
Trwa opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tarnobrzeg. W planach zarządcy infrastruktury jest też remont dalszego fragmentu trasy – w kierunku Mielca, a także odgałęzienia do Tarnobrzega. Aktualnie toczą się prace projektowe, które zmierzają właśnie do finału. Nie oznacza to jednak, że inwestycja w najbliższym czasie wkroczy w fazę robót budowlanych.

Niewielkie opóźnienie związane z rozszerzeniem

– Realizacja prac projektowych dla inwestycji na liniach nr 25, 74 i 78 Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Sandomierz – Ocice – Padew zakończy się w tym roku – zapewnia Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że pewne opóźnienie prac względem pierwotnego harmonogramu wynika z rozszerzenia zakresu projektu. Zapowiada też, że w przyszłym roku zarządca infrastruktury pozyska decyzje administracyjne, które umożliwią rozpoczęcie robót budowlanych.

Ogłoszenie przetargu na roboty budowlane będzie jednak realne dopiero po zapewnieniu finansowania inwestycji, a jak przyznaje nasza rozmówczyni, na razie takiej gwarancji nie ma. Jeśli zarządca infrastruktury znajdzie środki, zmodernizowane ma zostać w sumie ok. 66 km torów. – W zakresie przyszłych prac oprócz torów ma być m.in. remont przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz dostosowanie trasy do ruchu pociągów na oś 221 kN – usłyszeliśmy. Zwłaszcza ostatni parametr ma bardzo duże znaczenie z punktu widzenia przewoźników towarowych, którzy mogliby wykorzystać linie do obsługi najcięższych składów.

W planach jest rozbudowa sieci przystankowej

Linia nr 25 miałaby też być intensywniej wykorzystywana w ruchu pasażerskim, bo Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie czterech par kursów dalekobieżnych przez Mielec. Na razie trudno jest przy tym wskazać datę możliwego zakończenia, a nawet rozpoczęcia rozważanych prac. Wiemy natomiast, że miałyby one objąć także remont infrastruktury pasażerskiej. Projekt zakłada również budowę dwóch nowych przystanków w Tarnobrzegu – informuje przedstawicielka PKP PLK.

Dokumentację projektową przygotowuje Voessing Polska. – Wartość umowy to nieco ponad 19 mln zł – mówi Dorota Szalacha. Dodajmy, że w listopadzie tego roku zakończyły się prace modernizacyjne na linii nr 25 na południe od Padwi. Tym samym po zakończeniu robót pomiędzy Padwią a Sandomierzem powstałby cechujący się dobrymi parametrami technicznymi międzywojewódzki ciąg Skarżysko-Kamienna – Dębica.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5