Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Konferencja: Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-01-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 20 stycznia 2011

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Konferencja: Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym
27 stycznia 2011r. w Warszawie odbędzie się konferencja pt. "Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym". Gościem specjalnym spotkania będzie Anders Lundström, head of unit w Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA).

Do końca 2010 r. Komisja Europejska miała przyjąć regulację odnośnie procedur certyfikacyjnych jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie (ECM). Nie została ona jak dotąd opublikowana. Dlaczego? Co jest przyczyną opóźnienia? Jakie jest znaczenie tego opóźnienia odnośnie ECM? I jakie są zasadnicze aspekty tego dokumentu, które mają zostać zaimplementowane?

Anders Lundström, head of unit w Europejskiej Agencji Kolejowej (ERA): Powodem tego, że Komisja nie była w stanie przyjąć regulacji odnośnie certyfikacji ECM w, jak to planowano, grudniu 2010, była dyskusja w Komitecie państw członkowskich, który musi wydać pozytywną opinię. Zajęła ona więcej czasu niż przewidywała Komisja. Projekt regulacji został ostatecznie przyjęty przez Komitet w grudniu 2010 r. Ma ona zostać opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wiosną 2011 r., po przetłumaczeniu jej na wszystkie oficjalne języki Unii Europejskiej. Opóźnienie nie ma poważnego wpływu na ECM. Wszystkie te jednostki musiały zostać zarejestrowane w krajowym wykazie pojazdów w listopadzie 2010 r., niezależnie od tego, czy zostały certyfikowane, czy nie. Przechodząc do głównych aspektów regulacji - instytucje certyfikujące będą akredytowane, czy też uznawane, przez państwa członkowskie, w celu przeprowadzenia certyfikacji. Funkcje zarządcze ECM będą zawsze certyfikowane. Jeśli podległe temu podfunkcje (budowa zaplecza utrzymaniowego, zarządzanie utrzymaniem floty) będą wykonywane przez podmioty zewnętrzne, regulacja wprowadza możliwość używania w tym celu certyfikowanych firm. Certyfikat będzie oznaczał zgodność z regulacją.

Wiele przedsiębiorstw kolejowych w krajach Unii Europejskiej przeprowadza certyfikację utrzymania taboru kolejowego we własnym zakresie. Dlaczego pana zdaniem postępują w ten sposób? I co takie postępowanie oznacza?

Samocertyfikacja koresponduje z obawami niektórych państw członkowskich, iż nie będą one w stanie wystawiać certyfikatów dla przedsiębiorstw kolejowych, jeśli nie potrafią one zaprezentować dowodów, iż utrzymanie używanych przez nich wagonów znajduje się pod kontrolą tych przedsiębiorstw. Zapewnienie, że używają wagonów, dla utrzymania których zatrudniony jest certyfikowany ECM, stało się w niektórych państwach warunkiem zezwolenia na eksploatację. Samocertyifkacja będzie stopniowo zastępowana przez nowy system certyfikacji ECM.

Czy Europejska Agencja Kolejowa (ERA) pracuje nad regulacjami odnośnie zarządców infrastruktury zajmujących się utrzymaniem, włączając w to krytyczne zasoby, takie jak sygnalizacja kolejowa? Kiedy możemy się spodziewać przekazania takiej regulacji do Komisji Europejskiej?

Agencja nie ma uprawnień do tworzenia regulacji na temat wymogów odnośnie zarządzania infrastrukturą kolejową. Poza tym nie widzimy potrzeby opracowania takiej regulacji, odkąd zarządca infrastruktury jest za nią odpowiedzialny. Autoryzacja bezpieczeństwa zarządcy infrastruktury wydawana przez narodowe władze bezpieczeństwa obejmuje także kwestie utrzymania. Urzędy te muszą przeznaczać wystarczające zasoby na nadzór nad przestrzeganiem przez zarządcę infrastruktury zasad i procedur utrzymania, jak również nad tym, czy system zarządzania bezpieczeństwem działa prawidłowo i zapewnia wysokie standardy bezpieczeństwa na sieci.


Wspomniane w rozmowie  kwestie będą wiodącym tematem konferencji „Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym” organizowanej przez RK Konferencje, a która odbędzie się 27 stycznia 2011 roku w Warszawie.

 

\

www.rk-konferencje.pl

Zarządzanie bezpieczeństwem w transporcie kolejowym
 

Data i miejsce konferencji:

27 stycznia 2011 r., Warszawa

 Program konferencji:

 

9:30

Rejestracja uczestników, poranna kawa

9:40

Wprowadzenie: Piotr Faryna, dyrektor biura, Railway Business Forum

10:00 Prezentacja wprowadzająca:
Rozwój legislacji europejskiej w zakresie certyfikacji bezpieczeństwa zarządców infrastruktury, operatorów kolejowych, jednostek odpowiedzialnych za utrzymanie.
Prelegenci:
Anders Lundström, Head of Unit Safety, European Railway Agency
Aleksandra Perkuszewska, Common Safety Targets officer, European Railway Agency
10:50 Prezentacja:
Stan obecny implementacji nowej legislacji europejskiej w zakresie bezpieczeństwa kolejowego w prawie polskim
Prelegent: Krzysztof Banaszek, Wiceprezes ds. Techniki i Bezpieczeństwa Urzędu Transportu Kolejowego
11:20 Prezentacja:
Polityka samocertyfikacji ECM
Prelegent: Bogumił Wysocki, Freightliner PL
11:50 Prezentacja:
Nowe uregulowania prawne w zakresie zarządzania bezpieczeństwem transporcie kolejowym – certyfikacja ECM
Prelegent: Krzysztof Baczyński, Ekspert, Zespół Doradców Gospodarczych TOR
12:10 Przerwa Kawowa
12:40 Prezentacja:
Ryzyka współdzielone w zarządzaniu bezpieczństwem w transporcie kolejowym
Prelegent: Marek Pawlik, Wiceprezes Zarządu, PKP PLK
13:10 10 Prezentacja:
Doświadczenia w zarządzaniu bezpieczeństwem w transporcie kolejowym w PKP Cargo
Prelegent: Paweł Terczyński, Menedżer ds. procesu kontroli i audytów Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem w Wydziale Bezpieczeństwa Ruchu, PKP Cargo
13:30 Prezentacja:
Inwestycje w bezpieczeństwo a eliminowanie ryzyka. Przykład zastosowań w taborze kolejowym zabezpieczeń typu crash.
Andrzej Żurkowski, Dyrektor, Instytut Kolejnictwa
13:50 Prezentacja:
Bezpieczeństwo projektów inwestycyjnych
Prelegent: Iwona Staniec, Polrisk
14:10 Prezentacja: Zmiany w prawie w zakresie certyfikacji bezpieczeństwa a bieżąca sytuacja na rynku kolejowym
Prelegent: Marcin Kamola, Analityk, ZDG TOR
14:30 Lunch
15:30 Prezentacja wprowadzająca do dyskusji:
Prawno-instytucjonalne przeszkody certyfikacji bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
Prelegent: Ryszard Węcławik, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Kolejowego, ZDG TOR
16:00 Panel dyskusyjny: problemy certyfikacji usług transportu kolejowego
Uczestnicy:
• przedstawiciel ERA
• przedstawiciel UTK
• przedstawiciel MI
• przedstawiciel PKP PLK
• przedstawiciel DB Schenker Rail Polska
17:00 Zakończenie konferencji

 Patronat medialny: Rynek Kolejowy i rynek-kolejowy.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jak zadbać o bezpieczeństwo na europejskich torach?

Warte uwagi

Jak zadbać o bezpieczeństwo na europejskich torach?

wnp.pl. 17 lipca 2011 18 lipca 2011

ERA - konsultacje projektów rozporządzeń w sprawie CSM

Prawo i polityka

Rekomendacje ERA w sprawie TSI

Prawo i polityka

Rekomendacje ERA w sprawie TSI

UTK 22 września 2011

Wzmocnienie ERA pomoże producentom taboru i przewoźnikom?

Prawo i polityka

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 - ostatnia szansa na rejestrację!

Nasze konferencje

Zobacz również:

Jak zadbać o bezpieczeństwo na europejskich torach?

Warte uwagi

Jak zadbać o bezpieczeństwo na europejskich torach?

wnp.pl. 17 lipca 2011 18 lipca 2011

ERA - konsultacje projektów rozporządzeń w sprawie CSM

Prawo i polityka

Rekomendacje ERA w sprawie TSI

Prawo i polityka

Rekomendacje ERA w sprawie TSI

UTK 22 września 2011

Wzmocnienie ERA pomoże producentom taboru i przewoźnikom?

Prawo i polityka

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 - ostatnia szansa na rejestrację!

Nasze konferencje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5