Wczoraj nastąpiło oficjalne przekazanie przewoźnikowi – PKP Intercity, ostatniego, dwudziestego elektrycznego zespołu trakcyjnego typu Flirt3 serii ED160, wyprodukowanego przez konsorcjum Stadler–Newag wraz z zezwoleniem do eksploatacji. Przewoźnik posiada już wszystkie zamówione składy gotowe do pracy przewozowej. Tym samym pierwszy etap projektu, dotyczący dostawy taboru, dobiegł końca.
- Dzisiejszy dzień jest dla nas szczególny. Zakończyliśmy ambitny projekt dla wymagającego klienta. Było to dla nas wszystkich duże wyzwanie. Bardzo dziękuję PKP Intercity za udaną współpracę. Szczególne podziękowania kieruję do naszych pracowników – to dzięki Waszemu zaangażowaniu osiągnęliśmy ten sukces – oddaliśmy wszystkie pojazdy
w terminie, z zachowaniem wymaganej, wysokiej jakości. Podziękowania składam także naszemu partnerowi w ramach konsorcjum – firmie Newag – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska.
Zgodnie z planem, 13 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, pojazdy wyruszają na tory z pasażerami. Będą obsługiwały trasy dalekobieżne w całej Polsce. Dokąd można będzie pojechać Flirtem można sprawdzić tutaj.
- Terminowa realizacja projektu pozwala nam na wdrożenie pojazdów Flirt do nowego rozkładu jazdy. Dzięki temu już od niedzieli pasażerowie będą mogli podróżować na pokładach tych nowoczesnych i komfortowych pociągów – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu miesięcy wykonaliśmy dużo pracy, po to żeby przypomnieć Polakom, że podróż PKP Intercity jest najbardziej komfortowym, bezpiecznym, szybkim - a także dzięki wielu ofertom i promocjom – atrakcyjnym cenowo sposobem na podróżowanie. Jesteśmy przekonani, że dzięki produktowi konsorcjum Stadler-Newag kolejne osoby wybiorą podróż z PKP Intercity – dodaje.
W UTK jest już wniosek Stadlera o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu Flirt zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności. Piszemy o tym tutaj. Pojazdy Flirt 3 dla PKP Intercity to trzecia generacja elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt w wersji dalekobieżnej. Więcej na ich temat piszemy tutaj. Nasze wrażenia z przejazdu przeczytasz tutaj.