Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Kombud odpowiada \"Gazecie Polskiej\"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Kombud odpowiada \"Gazecie Polskiej\"
W ubiegłym tygodniu "Gazeta Polska Codziennie", sugerowała, że Zakłady Automatyki Kombud mogą odpowiadać za tragiczną katastrofę w Szczekocinach, ale są "wybielane" z powodu powiązań politycznych. Spółka zażądała sprostowania informacji - dowiedział się "Rynek Kolejowy".

O Zakładach Automatyki Kombud "Gazeta Polska Codziennie" pisała w artykułach „ Popierał Komorowskiego, remontował trefny tor” i „Polityczne przyjaźnie w biznesie”, zamieszczonych w wydaniu Gazety Polskiej Codziennej 8 grudnia 2012. W pierwszym za artykułów gazeta napisała" "Zwrotnice na odcinku Psary–Kozłów, na którym w sobotę doszło do tragicznej katastrofy, remontowała spółka Kombud SA. Jej prezes Ryszard Szczygielski jest związany z Platformą Obywatelską, w 2010 r. był członkiem komitetu wyborczego Bronisława Komorowskiego".

"W czerwcu 2011 r. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, że to właśnie radomska spółka wygrała przetarg na prace remontowe na odcinku Psary–Kozłów. Koszt usługi wyniósł 12 mln 750 tys. zł. Prace zostały ukończone w niecałe pół roku – odcinek oddany został w grudniu. Spółka remontowała m.in. urządzenia Sterowania Ruchem Kolejowym (np. zwrotnice). To właśnie ich awaria mogła być jedną z przyczyn tragedii." - pisała "Gazeta Polska Codziennie". Więcej

W drugim z artykułów "Gazeta Polska" napisała m. in. "Może te fakty w żaden sposób się ze sobą nie wiążą. Może firma Kombud jest najlepsza z najlepszych i dlatego wygrywa przetargi. Tylko dlaczego zaraz po tragedii prezydent Bronisław Komorowski wygłasza zdanie, że zawinił człowiek, a przedstawiciele rządu gorliwie zapewniają, że urządzenia były sprawne i sprzęt nie zawiódł? I dokładnie jak w wypadku zdarzeń z 10 kwietnia 2010 r. wiedzą to wszystko od razu po katastrofie, nie czekając na jakiekolwiek pogłębione ekspertyzy fachowców? (...) Ta swoista zmowa milczenia wydaje się co najmniej dziwna, biorąc pod uwagę cały kontekst i polityczne przyjaźnie prezesa Kombudu".

Kombud odpowiada

Zakłady Automatyki Kombud przesłały redakcji "Gazety Polskiej Codziennie" żądanie sprostowania informacji. Firma pisze w nim:

„Gazeta Polska Codzienna” sugeruje, iż awarie urządzeń zainstalowanych przez firmę Zakłady Automatyki „KOMBUD” SA były jedną z przyczyn zaistniałej katastrofy kolejowej. Jest to nieprawda. System komputerowy sterowania ruchem kolejowym, który zabudowaliśmy na posterunku „Sprowa” i napędy zwrotnicowe na posterunku „Starzyny” na linii Nr 064 Kozłów – Koniecpol działały prawidłowo. System ten zawiera automatyczną diagnostykę, rejestrację i archiwizację, zapisując wszystkie działania i stany urządzeń oraz czynności wykonywane przez dyżurnych ruchu. Obecnie wznowiono ruch pociągów po wypadku z tymi samymi urządzeniami sterowania i sygnalizacji.

Nadużyciem i złamaniem wszelkich zasad rzetelności, obiektywności oraz sumienności w zbieraniu materiałów jest sugerowanie, iż związki Prezesa Ryszarda Szczygielskiego  z osobami publicznymi, skutkowały pozyskaniem kontraktu wartości 12,75 milionów złotych. Takie insynuacje nie poparte żadnymi faktami w sposób oczywisty naruszają dobre imię prezesa firmy.

Firma Z. A. „KOMBUD” SA działa ponad 20 lat. Wygrywała przetargi na roboty w znacznie większej skali od początku swojej działalności. Ponieważ większość  swoich zysków inwestowała w innowacje i polską myśl inżynierską, stała się jednym z głównych gra-czy na rynku sterowania ruchem kolejowym, z powodzeniem konkurując z firmami zagranicznymi. Świadczą o tym dziesiątki prestiżowych nagród i wyróżnień otrzymanych w różnych konkursach krajowych i na Międzynarodowych Targach Kolejnictwa.

Dziennikarz dopuścił się, nie popartych żadnymi faktami sugestii jakoby istniała zbieżność pomiędzy tragiczną katastrofą kolejową, a  działaniem systemów sterowania zamontowanych przez firmę Kombud, oraz jakoby kontakty z osobami publicznymi skutkowały wygraniem wyżej wymienionego w artykule przetargu - podsumowuje Kombud.

GPC: Musimy poznać opinię prawników

- Jeszcze nie mamy stanowiska w tej sprawie. Musimy naradzić się z naszymi prawnikami i autorem artykułu. Z tego co wiem, nie otrzymaliśmy jeszcze żądania sprostowania oficjalnym pismem, tylko przez e-mail - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" redaktor naczelny "Gazety Polskiej" Tomasz Sakiewicz. - Nie otrzymaliśmy dotąd sygnałów, że w tekście są nieprawdziwe informacje - zapewnił.

Rozliczone w ubiegłym roku prace na odcinku Kozłów - Starzyny miały wartość ponad sto dwa miliony zł. Kombud jako jeden z wykonawcow dostarczył i zabudował m. in. komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na posterunku Sprowa oraz napędy zwrotnicowe na posterunku Starzyny.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiana prezesa w Kombudzie

Biznes

Zmiana prezesa w Kombudzie

inf. pras 10 czerwca 2021

Kombud: Elektrownia Kozienice będzie funkcjonować na naszych urządzeniach

Biznes

Kombud: Elektrownia Kozienice będzie funkcjonować na naszych urządzeniach

Emilia Derewienko, Łukasz Malinowski 29 września 2016

Kombud: Oddzielne przetargi na sygnalizację to optymalne rozwiązanie

Biznes

Kombud: Oddzielne przetargi na sygnalizację to optymalne rozwiązanie

jm, Rynek Kolejowy, 7 lutego 2011 07 lutego 2011

Nagroda Innowacyjności w Transporcie 2013

Warte uwagi

Nagroda Innowacyjności w Transporcie 2013

Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. 11 grudnia 2013

Kombud zaprezentował ESTER

Fotorelacje

Kombud zaprezentował ESTER

ZA KOMBUD S.A. 16 maja 2014

Zobacz również:

Zmiana prezesa w Kombudzie

Biznes

Zmiana prezesa w Kombudzie

inf. pras 10 czerwca 2021

Kombud: Elektrownia Kozienice będzie funkcjonować na naszych urządzeniach

Biznes

Kombud: Elektrownia Kozienice będzie funkcjonować na naszych urządzeniach

Emilia Derewienko, Łukasz Malinowski 29 września 2016

Kombud: Oddzielne przetargi na sygnalizację to optymalne rozwiązanie

Biznes

Kombud: Oddzielne przetargi na sygnalizację to optymalne rozwiązanie

jm, Rynek Kolejowy, 7 lutego 2011 07 lutego 2011

Nagroda Innowacyjności w Transporcie 2013

Warte uwagi

Nagroda Innowacyjności w Transporcie 2013

Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. 11 grudnia 2013

Kombud zaprezentował ESTER

Fotorelacje

Kombud zaprezentował ESTER

ZA KOMBUD S.A. 16 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5