Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kolizja z drzewem między Jelenią Górą a Szklarską Porębą. Koleje Dolnośląskie wprowadzają KKA (aktualizacja)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Michał Szymajda/Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kolizja z drzewem między Jelenią Górą a Szklarską Porębą. Koleje Dolnośląskie wprowadzają KKA (aktualizacja)
Po raz kolejny pociąg Kolei Dolnośląskich uderzył w powalone drzewo na linii kolejowej 311 pomiędzy Szklarską Porębą a Jelenią Górą. Przewoźnik zdecydował się na wprowadzenie na tym odcinku autobusowej komunikacji zastępczej. Patrząc wstecz i pamiętając o problemach sprzed roku z wiatuktem w Piechowicach, nie sposób nie stwierdzić, że linia do Szklarskiej nie ma szczęścia...

Niemal identyczne zdarzenie miało miejsce 22 grudnia. Wtedy Impuls KD, mimo awaryjnego hamowania, uderzył w drzewo. Pasażerom nic się nie stało, ale jeden z najnowszych pociągów przewoźnika został wyłączony z ruchu i oczekuje na naprawę w Nowym Sączu. Na facebooku przewoźnik poinformował wówczas, że mimo niedawno zakończonego remontu linii kolejowej drzewa pozostawiono zdecydowanie za blisko toru.

- Sytuacja się powtarza. Dziś rano pod Gorzyńcem po raz kolejny nasz pociąg uderzył w drzewo. Tym razem z ruchu musieliśmy wyłączyć zmodernizowany pociąg EN57. W końcu grudnia cudem udało się uniknąć zderzenia z konarem maszyniście Przewozów Regionalnych. Nie możemy dłużej ryzykować zdrowia pasażerów i obsługi pociągu. Liczba naszych pociągów też nie jest nieograniczona. Dlatego na odcinku Jelenia Góra – Szklarska Poręba wprowadzamy zastępczą komunikację autobusową – poinformował rynek-kolejowy prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.

Rachwalski powtarza też zarzut wobec PKP PLK.

- Mimo wykonania remontu linii drzewa pozostawiono w bardzo bliskiej odległości od toru, choć prawo mówi o tym, że powinny się znajdować 15 metrów od szyn. W niektórych przypadkach naruszono też system korzeniowy nie dbając o to, że drzewa mogą runąć na szyny.

Autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Szklarska Poręba – Piechowice – Jelenia Góra funkcjonuje do odwołania. Koleje Dolnośląskie wystosowały już pisma do PKP PLK z prośbą o możliwie szybkie uporządkowanie szlaku.

Czytaj również: Oświadczenie Kolei Dolnośląskich w związku z wprowadzeniem KKA na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba.

Teraz drzewa, wcześniej rozpadający się wiadukt

Linia do Szklarskiej Poręby nie ma szczęścia. Przypomnijmy, iż w listopadzie 2013 r. zakończył się remont odcinka Piechowice – Szklarska; trasę otwarto 16 listopada 2013 r. (z dużą pompą – obecni byli m.in. ówczesny wiceminister transportu Andrzej Massel oraz poseł Grzegorz Schetyna), by po 10 dniach… znów ją zamknąć.

Powodem był bardzo zły stan techniczny wiaduktu drogowego w Piechowicach, przebiegającego nad torami kolejowymi. Władze Piechowic deklarowały wprawdzie wcześniej zabezpieczenie wiaduktu (który nie jest na co dzień użytkowany), ale okazało się, że wiadukt… nie ma właściciela: nie funkcjonuje w rejestrach ani gminy, ani powiatu, ani PKP SA/Nieruchomości. Weryfikacja stanu prawno-administracyjnego potrwała kilka tygodni – ostatecznie prace związane z zabezpieczeniem wiaduktu zleciły PKP Nieruchomości, a sfinansowały je władze województwa. Pociągi z powrotem pojawiły się na szlaku 13 stycznia 2014 r., czyli po 7 tygodniach.
 
Co ciekawe, rok temu w mediach wypowiadali się starsi mieszkańcy Piechowic, którzy wspominali, że wiadukty są w złym stanie technicznym od… 1968 r., kiedy to czołgi armii Układu Warszawskiego przejeżdżały po nich obierając, w ramach „bratniej pomocy”, kurs na Czechosłowację.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5