PKP Cargo uzyskało certyfikat spawalniczy, który pozwoli spółce na spełnienie europejskich standardów w zakresie spawania pojazdów szynowych. Nad procesem certyfikacji czuwali specjaliści z Transportowego Dozoru Technicznego CERT.
- Musimy spełniać wszelkie wymagania związane z odpowiednim poziomem utrzymania taboru w spółce, po to żebyśmy mogli ten tabor utrzymywać. Stąd wiele osób - w momencie kiedy podejmowaliśmy decyzję o utrzymywaniu taboru we własnych strukturach, podejrzewało że nie sprostamy tym wymogom, które są niezbędne, żeby można było otrzymywać stosowne certyfikaty - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" prezes PKP Cargo Wojciech Balczun. - Dzisiejszy certyfikat to światełko, jeden z elementów większej polityki, którą wdrażamy. Jego zdobycie pokazuje, że pilnujemy, aby nasze zaplecze utrzymaniowe spełniało jak najwyższe i niezbędne standardy. Co więcej - jesteśmy w trakcie wdrażania całego kompleksowego systemu utrzymania taboru, wspartego najnowocześniejszymi rozwiązaniami informatycznymi, gdzie najprawdopodobniej będziemy mieli po wdrożeniu najlepiej zorganizowany system utrzymania taboru w Europie – podkreśla Wojciech Balczun.
Certyfikat, który otrzymała spółka PKP Cargo, oznacza dostosowanie norm przewoźnika do standardów PN-EN ISO 3834-2, a także PN-EN 15085-2:2007. Sekcje napraw i utrzymania taboru kolejowego PKP Cargo w Koluszkach, Tarnowie, Jaśle, Lublinie i w Opolu uzyskały certyfikat na poziomie CL1. Certyfikat na poziomie CL4 otrzymał Wydział Konstrukcyjno-Technologiczny Biura Wsparcia Technicznego.
W ramach procesu certyfikacji specjalne atesty (TDT-CERT) otrzymały cztery ośrodki egzaminacyjne w Koluszkach, Tarnowie, Jaśle i w Lublinie. Ośrodki te zajmują się szkoleniami dla spawaczy. Jak informuje spółka, związku z procesem certyfikacji w PKP Cargo zakupiono nowe półautomaty spawalnicze, a także urządzenia pozwalające na przygotowywanie blach do spawania. Pracownicy odpowiadający za spawanie zostali objęci procesem podwyższania kwalifikacji zawodowych.