Partnerzy serwisu:

Kolejny krok ku linii KDP Praga - Drezno

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-04-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Kolejny krok ku linii KDP Praga - Drezno
Konsorcjum firm Mott MacDonald i Sudop Praha zostało wybrane do przeprowadzenia prac przygotowawczych związanych z budową linii kolei dużych prędkości, która ma w przyszłości połączyć stolicę Czech z Dreznem. Dzięki planowanej linii, podróż między miastami miałaby skrócić się do godziny.

Zwycięskie konsorcjum ma za zadanie przeprowadzić badania geotechniczne i analizy środowiskowe. Kontrakt obejmuje także przygotowawcze prace projektowe dla mostów, wiaduktów i tuneli, które w ciągu linii musiałyby zostać zbudowane, a także wstępne studium wykonalności dla całego projektu.

Istniejąca dziś linia kolejowa łącząca Drezno z Pragą napotyka na liczne przeszkody naturalne – m.in. rzekę Łabę oraz górzysty teren. Stąd też czas przejazdu wynosi dla pociągu bezpośredniego nieco ponad 2 godziny i 20 minut (przy dystansie 199 km). Dodatkowo linia jest także narażona na podtopienia i powodzie, ponieważ miejscami przebiega w bliskim sąsiedztwie rzeki. Nowa linia przede wszystkim skróciłaby czas podróży oraz pozwoliłaby na zwiększenie przepustowości w transporcie pomiędzy północno-zachodnią i południowo-wschodnią Europą. Udałoby się to osiągnąć m.in. dzięki temu, że najtrudniejsze odcinki linii w górzystym terenie miałyby zostać poprowadzone kilkoma tunelami.

Rozmowy w sprawie budowy linii KDP między Niemcami a Czechami toczą się już od kilku lat. Dotyczą one m.in. poprawy jakości infrastruktury w ciągu europejskiego korytarza transportowego. Linia miałaby zostać poprowadzona równolegle do istniejącej trasy. Pociągi po nowej trasie miałyby pojechać z prędkością od 250 do 300 km/h, co pozwoliłoby skrócić dzisiejszy czas jazdy o ponad połowę.

O przyznaniu środków na przeprowadzenie prac przygotowawczych związanych z budową linii kolei dużych prędkości w ramach funduszu TEN-T, Komisja Europejska zdecydowała ostatecznie w grudniu minionego roku. Wysokość unijnego wsparcia to 629 tys. euro.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

Pociągi pomkną po Polsce nawet 350 km/h. Jest projekt

Prawo i polityka

Litwa i Rumunia: Czego nas nauczyła wojna w Ukrainie?

Infrastruktura

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Innowacje

Wietnam rozważa budowę kolei dużych prędkości

Tomasz Śniedziewski 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5