Koleje Mazowieckie otrzymały wystawiony przez IMQ S.A., Przedstawicielstwo w Polsce CERTYFIKAT NR. 9176.KOLE potwierdzający, że wdrożony System Zarządzania Jakością przez Spółkę jest zgodny z normą ISO 9001: 2008 w zakresie planowania i realizacji kolejowych, regionalnych przewozów pasażerskich.
Certyfikat został przyznany dla następujących jednostek operacyjnych:
• Centrala Spółki - ul. Lubelska 1, 03-802 Warszawa
• Sekcja Przewozów Pasażerskich - ul. B. Prażmowskiego 6, 26-600 Radom
• Sekcja Napraw i Eksploatacji Taboru - ul. Osiedle Kolejowe 5, 96-500 Sochaczew
Otrzymanie certyfikatu poprzedził audit certyfikujący, którego celem była ocena funkcjonowania Systemu Zarządzania Jakością na zgodność z wymaganiami Polskiej Normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz obowiązującej dokumentacji systemowej w Spółce. Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością został przyznany przez włoską jednostkę certyfikującą IMQ S.A., Przedstawicielstwo w Polsce, zajmującą się certyfikacją systemów zarządzania oraz badaniami produktów pod względem ich bezpieczeństwa i jakości. IMQ jest członkiem IQNet (Międzynarodowa Sieć Jednostek Certyfikujących) międzynarodowej organizacji działającej w obszarze badań i certyfikacji. Na terenie Polski staje się liderem wśród jednostek certyfikujących systemy zarządzania sektora publicznego.
Kierownictwo Kolei Mazowieckich wprowadzając System Zarządzania Jakością zgodnie z Polską Normą PN-EN ISO 9001:2009 przyjęło zasadę, że: ZADOWOLENIE PASAŻERÓW Z DZIAŁALNOŚCI SPÓŁKI JEST GŁÓWNYM WYZNACZNIKIEM OCENY PRACY NASZEJ FIRMY.
Aby sprostać tym zadaniom w Polityce Jakości określono następujące cele:
• Doskonalenie jakości obsługi pasażerów korzystających z naszych usług.
• Stałe podwyższanie kultury obsługi pasażerów.
• Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa w pociągach.
• Zwiększanie zaufania pasażerów do działalności naszej firmy.
• Ciągłe podnoszenie kwalifikacji przez pracowników Spółki.
• Modernizacja taboru w celu podniesienia komfortu podróży pasażera.
• Zapewnienie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Spółki w oparciu o normę Systemu Zarządzania Jakością.
Dla Spółki realizacja Systemu Zarządzania Jakością wg międzynarodowego standardu ISO oznacza budowanie zaufania pasażera, w oparciu o realne wyniki i osiągnięcia, które przekładają się na poczucie komfortu i bezpieczeństwo każdego podróżnego.