Koleje Mazoweckie podpisały z konsorcjum ZNTK "Mińsk Mazowiecki" SA oraz Pesa umowę na modernizację 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto.
Umowy zostały podpisane 17 grudnia 2015 r. i łącznie stanowią jeden z największych dotychczas zawartych kontraktów na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika. Całość została podzielona na 3 zadania, obejmujące naprawy w poziomach P4 i P5 wraz z modernizacją.
W sumie kontrakt obejmuje naprawy 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony na następujące 3 zadania:
1. Wykonanie 19 napraw w poziomie P4 z modyfikacją w latach 2016-2017;
2. Wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie zamawiającego zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw
w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017
3. Wykonanie 33 napraw w poziomie utrzymania P4.
Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto.
- Podpisane dzisiaj dokumenty to kolejny istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana. - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych. Pojazdy będą wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.
W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonane m.in.: powłoki lakiernicze „antygraffiti” na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille’a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).