Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej spycha transport drogowy na margines

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej spycha transport drogowy na margines
Kto z nas nie zna Castoramy? Sklepy tej sieci oplatają Polskę, a sprzedawane w nich artykuły budowlane ułatwiły już niejeden remont. Zanim produkty trafią w ręce majsterkowiczów muszą przebyć długą drogę. Coraz częściej firmy stawiają na drogę kolejową, która okazuje się tańsza, bezpieczniejsza, efektywniejsza od transportu drogowego i – co ważne – jest od niego o wiele mniej szkodliwa dla środowiska naturalnego. Takiego wyboru dokonała właśnie Castorama.

Pierwsze były drogi

Od 1994 r. firma Castorama Polska z powodzeniem rozwija w naszym kraju sieć marketów z artykułami do budowy, remontów i majsterkowania. Dziś Polacy mogą korzystać z 67 placówek tej sieci, z czego siedem funkcjonuje pod nazwą Brico Depot, a pozostałe 60 jako Castorama. Warto zadać sobie pytanie, jaką drogę przebywają towary przedsiębiorstwa zanim trafią do remontowanych mieszkań i domów majsterkowiczów. Początkowo, firma wybierała transport drogowy, by przewozić kontenery z portów w Gdyni i Gdańsku do centrum magazynowego, które jest zlokalizowane w Gądkach pod Poznaniem. Mira Roszkiewicz, kierownik ds. logistyki importu w Castorama Polska, przyznaje, że traktowanie tej gałęzi transportu jako jedynej przestało być z czasem efektywne.

Jednym z czynników, który sprawił, że Castorama odeszła od wykorzystywania transportu drogowego była dbałość o środowisko naturalne. Firma należy do grupy kapitałowej Kingfisher i zgodnie z jej polityką ważnym aspektem jest stałe czuwanie nad ochroną środowiska przyrodniczego. – Jak podają statystyki, transport odpowiada za jedną czwartą emisji dwutlenku węgla na świecie. W transporcie koleją na przewóz każdej tony ładunku potrzeba dziesięć razy mniej paliwa niż dla przewozu ciężarówką, co oznacza ośmiokrotnie mniejszą emisję dwutlenku węgla – wyjaśnia Mira Roszkiewicz. – Zredukowany jest także poziom hałasu, niebezpieczeństwo w ruchu drogowym, występuje mniejsza degradacja obszarów o znaczących walorach przyrodniczych – dodaje.



To tylko fragment artykułu. Cały artykuł w najnowszym wydaniu miesięcznika "Rynek Kolejowy" nr 6/2013. Zapraszamy do prenumeraty lub salonów Empik.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Biznes

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Łukasz Malinowski 18 lipca 2024

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Łukasz Malinowski 26 czerwca 2024

Nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy już w Empikach!

Biznes

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Zobacz również:

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Biznes

Rynek Kolejowy 7-8/2024 już w Empikach!

Łukasz Malinowski 18 lipca 2024

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2024 już w Empikach

Łukasz Malinowski 26 czerwca 2024

Nowy numer Miesięcznika Rynek Kolejowy już w Empikach!

Biznes

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5