NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolej do lotniska w Szymanach – znamy wykonawcę

| ju, Rynek Infrastruktury 29.09.2014 211

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-09-29 12:12:19 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Słit Dżizas - im większa wiocha - tym więcej kasy wywala w błoto.
Kolej zalewowa rozpirzona - a tu lans - kolej do lądowiska widmo...
2014-09-29 12:35:32 Autor: Y
---.static.ip.netia.com.pl
Taaaak. Inwestycja za miliony, medale i nagrody dla lokalnych władców, uroczyste otwarcie, switt fotki na tle pociągu, relacja w lokalnych wiadomościach, a po dwóch miesiącach cichaczem zawieszenie kursów (likwidacja linii) z powodu znikomej (zerowej) frekwencji i wszystko wróci do normalności (patrz rewitalizacji linii kolejowej do zakładów IKEA gdzieś w okolicy). Tylko złomiarze będą mieli używanie.
2014-09-29 13:42:11 Autor: durczok
---.gdynia.mm.pl
Czy nie ma naprawdę nikogo w tym kraju, który by pie...nął w (czysty) stół i skończył ten bajzel z taką niegospodarnością???!!!
2014-09-29 13:48:50 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Niestety - nie ma!
Lądowiska w Świdniku, Szczecinie, Rzeszowie są tego przykładem.
Zaraz obudzi się Radom, Kielce, Białystok - no nie - tam jeszcze nie ma lądowiska, ale wystarczy uchwała samorządu - i będzie.
2014-09-29 14:03:50 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@Y
niestety 5 lat będą tam jakiekolwiek kursy utrzymane, żeby nie zwracać dotacji w UE (tzw. trwałość). pewnie zabiorą pockm z innej trasy, na której ktokolwiek jeszcze jeździ

@Pendolinek
zgadzam się. te same pieniądze wydane na rewitalizację trasy przez Frombork zwiększyłyby dostępność tego regionu turystycznego i po odpowiednich skomunikowaniach w Elblągu dałyby dobry dojazd z całego kraju.
2014-09-29 14:13:06 Autor: Pn11
---.static.ip.netia.com.pl
Ale dramat, jednak się nie opamiętali... :-( Mikołajki leżą i kwiczą, Frombork leży i kwoczy, Olecko leży i kwiczy, a tu taki cyrk. Czy ktoś przeprowadził analizę ekonomiczną? Czy ktoś spojrzał jaka jest frekwencja w Goleniowie czy Świdniku? Podobno nawet na linii do Okęcia nie jest zadowalająca...
2014-09-29 14:48:48 Autor: JFK
---.153.102.250
Halo, halo

to dopiero otwarcie ofert, wyboru jeszcze nie było.

JFK
2014-09-29 14:57:12 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
To jeszcze dodam tak - obecny prezes gdańskiego oddziału PLK to b. dyrektor IZ Olsztyn.
Namaszczony przez Wielkiego Księcia Litewskiego Kowalewskiego.
Czyż nie?
Więc jeżeli ktoś ma wątpliwości co sensowności tego idiotyzmu - odsyłam do zdania pierwszego.
2014-09-29 15:13:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ JFK

Ale jeżeli zgłoszono oferty nie przekraczające kosztów szacunkowych (a nie tylko NDI złożył na
2014-09-29 16:51:05 Autor: ab
---.207.107.13
Niemcy ten sposob gospodarzenia okreslaja: Polnische Wirtschaft.
Krew czlowieka zalewa, szczegolnie gdy sie pomysli o 2:08h "najszybszym" osobowym na Katowice - Krakow, 77 km, 36 km/h predkosci sredniej. Miedzynarodowy szlak E30, laczacy stolice dwoch najgesciej zaludnionych w Polsce wojewodztw, lacznie blisko 8 mln mieszkancow...
2014-09-29 18:31:12 Autor: vitos83
---.olsztyn.vectranet.pl
Nie wiecie o co kaman to sie nie kompromitujcie...zero znajomości zasad funkcjonowania funduszy UE, ale wszystko by porozdawali na linie znaczenia 'mikolskiego'. Po pierwsze primo projekt ten dofinansowany z RPO jest dedykowany projektowi lotniskowemu, ciekawe czy czymś dojedziecie szybciej z Olsztyna Głównego do lotniska w Szymanach, aniżeli szynobusem po tej rewitalce - czas przejazdu 45' z zatrzymaniami po drodze. Po drugie, lotnisko w Szymanach to inna bajka niż Goleniów czy Świdnik bo tu po prostu lepszej alternatywy czasowej nie będzie, nawet busy po krętej DK 57 nie ogarną. Juz teraz Szczytno-Olsztyn ma dobrą frekwencje, a ten projekt jest kontynuacją. Loty (których liczba z czasem bedzie wzrastac, bo Warmia-Mazury mają tragiczną dostępność lądową) będą skorelowane z rozkładem jazdy - lotnisko 100 % Samorząd Województwa, który jest też organizatorem kolejowych przewozów regionalnych. Także poczekajcie na efekt a później ewentualny jad. A tym komentującym co chcą przekazać środki z RPO Warmia i Mazury 2007-13 na E 30 proponuję kubeł zimnej wody. Bierzcie sobie z CEF-u lub PO IiŚ bo tam, w bieżącej perspektywie W-M otrzymało skrawek E-65 a w przyszłej może będzie lk 38 Korsze-Ełk i ewentualnie Rail Batlica do Trakiszek, a policzcie sobie alokację w skali kraju. Więc 'keep out from Warmińsko-Mazurskie RPO' ;) Pozdrawiam krzykaczy
2014-09-29 18:53:13 Autor: ab
---.207.107.13
^^ To chyba macie cudotwórców w tym samorzadzie W-M, skoro maja wplyw na poczynania PR-ów i beda w stanie zagwarantowac rozklad pociagow dostosowany do przylotów i odlotów i odpowiednio do nich sie zmieniajacy.
W ślunskim wspolpraca z PR'ami szła wyjatkowo opornie, nie bylo mozliwosci przykladowo przeprowadzenia audytu i sprawdzenia, na co ida srodki, stad teraz mamy kolorowa kolejke, "nowa jakosc", czyli KŚZPR. A tutaj jeszcze piszesz ze beda loty, gestka siatka. noz coz, "pozyjom, uwidziom"
2014-09-29 22:08:15 Autor: durczok
---.gdynia.mm.pl
@vitos, nie obraź się... ale:)
reprezentujesz kogoś z samorządu?
wiesz jaka jest skala niegospodarności w Polsce????
Czy wiesz, że ani rząd ani SAMOrząd nie dysponuje WŁASNYMI pieniędzmi???
Brałeś udział w jakimkolwiek przedsięwzięciu biznesowym?
Na przykład moja firma płaci około 80/90 tyś zł podatku miesięcznie.
Chciałbym dożyć czasów w tym kraju, kiedy vitos83 powie: Tak, rzeczywiście, możemy wydać te pieniądze lepiej....
2014-09-29 23:20:16 Autor: Kotek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@durczok

Chłopie, nie kompromituj się.
Słyszałeś kiedyś o systemie podatkowym, na przykład w USA czy w innych krajach?
2014-09-30 06:43:14 Autor: Y
---.static.ip.netia.com.pl
@vitos83
Nie denerwuj się chłopie! Nikt nie chce zabierać pieniędzy z RPO Warmia i Mazury. Ważne jest to, aby wydać je tak by przyniosły korzyści całej społeczności a nie garstce wybrańców. Skoro uważasz, że budowa linii kolejowej do lotniska jest słuszna to powiedz ilu pasażerów rocznie obsługuje to lotnisko a następnie porównaj tą liczbę z Krakowem czy Katowicami. Nawet na tych lotniskach nie ma zbyt wielu chętnych na pociąg ze względu na aktualną częstotliwość kursowania. Żeby pasażerowie lotniska chcieli korzystać z pociągu musi on jeździć przynajmniej w takcie godzinnym przez całą dobę (chyba że lotnisko w Szymanach jest czynne w godz. 8:00-16:00). Przecież nie wszyscy korzystający z Szyman mieszkają w Olsztynie. A więc po 45 minutach jazdy do Olsztyna czeka ich przesiadka na inny środek lokomocji.
2014-09-30 15:38:45 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Czemu zamiast remontu jedynie do Szyman , nie myślą o remoncie CAŁEJ linii nr 35 , a więc : Ostrołęka - Wielbark - Szczytno ? Tak trudno pomyśleć o korzyści w postaci 2 -3 par sezonowych pociągów TLK z Warszawy do Olsztyna ?
2014-09-30 18:23:06 Autor: vitos83
---.play-internet.pl
@durczok - reprezentuje osobe, ktora zanim skrytykuje, zaczerpnie elementarnej wiedzy nt projektu
@Maciek z Lublina - bo pieniadze sa dedykowane skomunikowaniu lotniska regionalnego (ktore powstaje rowniez z RPO) z Olsztynem...calosc projektu to linia 219 Olsztyn-Szczytno + linia 35 jak lacznica do terminala.
Podsumowujac...o takcie nie ma sensu dyskutowac bo nie ma nawet prowizorycznego rozkladu lotow...uwierzcie ze beda skorelowane loty z pociagami.
Jako ciekawostke podam ze bedzie rowniez rewitalizacja linii 219 od wschodu tj Elk-Pisz-Szczytno tworzac skomunikowanie podregionu elckiego i czesci Podlasia (bez szans na budowe lotniska) z Szymanami. Moim zdaniem projekt ma rece i nogi..a w kwestii przedsiebiorcow wystarcza mi opowiesci nt ich spolecznej odpowiedzialnosci w biznesie skoro, jeden z komentujacych wyciaga chwytliwe haslo 'za moje podatki'!;-) Pozdrawiam
2014-10-01 10:05:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@vitos83: "bo pieniadze sa dedykowane skomunikowaniu lotniska regionalnego"

Nie dlatego. Dlatego że tak sobie uchwalił Zarząd Województwa i tak ułożył RPO.
2014-10-01 17:28:54 Autor: vitos83
---.play-internet.pl
@Piotr - kolega zainteresuje sie tematem, jak uxhwalany jeat Regionalny Program Operacyjny i czy Komisja Europejska go nie negoxjuje z Samorzadem Wojewodztwa a pozniej rzuca takie kategoryczne sady 'ze sobie uchwalil...'. Konkludujac, jak bedzie, zycie pokaze, ale ta lacznica raptem 1,5 km musiala powstac...na koniec dodam ze gro projektu to LCS Szczytno, ktory bedzie sluzyl lacznicy jak i linii 219 w kierunku Olsztyna i w przyszlosci w kierunku Elku.
2014-10-01 18:48:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@vitos: na przykładzie krakowskiego podwórka znam to doskonale. I wiem że nawet bzdury można przepchnąć. Tylko trzeba odpowiednio spreparować materiał dla KE żeby się nie czepiali.
2014-10-01 18:49:30 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@vitos:
Chciałbym się mylić, i fajnie by było, gdyby tam był rzeczywiście ruch uzasadniający tą inwestycję. Ale mam spore wątpliwości. Czas pokaże.
2014-10-01 19:40:50 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
@Pendolinek , Białystok ma lądowisko sportowe a dla cywilnego szukają lokalizacji w okolicach Tykocina .
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5