Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Knorr-Bremse a rynek ezt w Polsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Informacja Prasowa

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Knorr-Bremse a rynek ezt w Polsce
Już od ponad dekady polski rynek pojazdów szynowych sukcesywnie zmienia swoje oblicze. Przestarzałe pojazdy są wycofywane, modernizowane i w znacznej większości zastępowane nowymi. Zarówno polscy, jak i europejscy producenci taboru, opracowali platformy pojazdów przeznaczone na rynki Europy Środkowej, które spełniają wszelkie najnowocześniejsze obowiązujące normy i przepisy. Pojazdy te, z każdą kolejną generacją, są udoskonalane i wyposażane w systemy i podzespoły czołowych światowych firm.

Jedną z takich firm jest firma Knorr-Bremse, która z powodzeniem dostarcza swoje wyroby do większości elektrycznych i spalinowych pojazdów trakcyjnych użytkowanych na rynku polskim. Knorr-Bremse to wiodący producent systemów hamulcowych oraz dodatkowych podsystemów dla pojazdów szynowych. Kluczem do sukcesu firmy jest pracą specjalistów na całym świecie, którzy dzieląc się swoim doświadczeniem z projektantami pojazdów nieustannie opracowują nowoczesne i innowacyjne rozwiązania techniczne. Dzięki profesjonalnym testom produkty oferowane przez Knorr-Bremse są niezawodne oraz nowoczesne.

Knorr-Bremse wyposażył w swoje układy hamulcowe praktycznie wszystkie elektryczne i spalinowe pojazdy wyprodukowane przez polskich budowniczych. Systemy produkcji Knorr-Bremse są obecne na platformach elektrycznych pojazdów szynowych takich jak ED74, ELF, 40/41WE, 43WE PesaDART, 19WE, Impuls I, Impuls II, oraz spalinowych pojazdów szynowych takich jak LINK, ATR219, ATR220, 220/221M, 222M. Pojazdy z wyposażeniem Knorr-Bremse eksploatowane są w całym kraju, pod banderami różnych operatorów takich jak: PKP Intercity, Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, Koleje Śląskie czy Koleje Dolnośląskie.

W skład dostarczanych systemów hamulcowych wchodzą m.in. układy wytwarzania powietrza, układy sterowania hamulcem, elementy wyposażenia wózków, układy piaskowania, układy przeciwpoślizgowe, elementy oraz wyposażenie pulpitu maszynisty. W budowanych ezt w ramach układów wytwarzania powietrza, w zależności od wymagań, zastosowanie znalazły sprężarki śrubowe lub sprężarki bezolejowe. Różne rozmiary sprężarek pozwalają na optymalne dobranie wydajności do potrzeb pojazdu a ich kompaktowość umożliwia dowolną zabudowę w formie kompletnego modułu lub poszczególnych podzespołów pod pojazdem, w jego wnętrzu lub na dachu. Szczegółowe analizy zabudowy, obliczenia hamulcowe oraz termiczne pozwalają na zastosowanie szerokiej gamy elementów pary ciernej na wielu konstrukcjach wózków. Eksploatowane pojazdy wyposażone zostały w żeliwne tarcze hamulcowe oraz, w przypadku jednej z platform, w tarcze staliwne, których zastosowanie wymuszały warunki pracy. Współpracują one z kompaktowymi zaciskami hamulcowymi, odpowiednio zdefiniowanymi okładzinami hamulcowymi, tworząc tym samym optymalnie dobraną parę cierną. Układy hamulcowe Knorr-Bremse są sterowane przez indywidualnie zaprojektowane systemy sterowania, w zależności od wymagań projektowych. Systemy takie w zależności od wymogów producenta mają charakter prostych systemów rozporoszonych, elementów opartych na modułach EP-Compact, które są zabudowywane w różnych miejscach na pojeździe lub pełnych zintegrowanych tablic hamulcowych. Ze względu na swoją modułowość oraz łatwość montażu jest to najpopularniejsze rozwiązanie, które znalazło szerokie zastosowanie w pojazdach na polskim rynku. Dodatkowo, pojazdy wyposażone zostały także w układy piaskowania, w pełni dostosowane wydajnościowo do potrzeb pojazdu oraz zabezpieczone przed wilgocią i zamarzaniem, czyniąc je sprawne w każdych warunkach pogodowych. Osie zestawów kołowych wyposażone zostały w układy przeciwpoślizgowe, które w skuteczny sposób chronią je przed poślizgiem i uszkodzeniem. W zakresie dostarczanych produktów Knorr-Bremse oferuje także szeroki zakres usług, sprawiając, że stają się one niezawodne, bezpieczne i pozwalają na maksymalnie długą eksploatację pojazdów.

Wieloletnia obecność Knorr-Bremse na rynku polskim pozwoliła poznać specyfikę rynku pojazdów szynowych w każdym szczególe a elastyczność naszych pracowników wspiera i ułatwia prace naszych klientów i tym samym operatorom pojazdów szynowych.

Każdego dnia, ponad miliard osób na całym świecie powierza swoje zaufanie systemom produkcji Knorr-Bremse.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5