Pesa prowadzi naprawy poziomu P4 pięciu składów ED74 PKP Interctiy. Zgodnie z zapowiedzią poprzedniego prezesa Janusza Malinowskiego, został rozpisany przetarg na naprawę ośmiu z dziewięciu pozostałych pociągów.
Obecna umowa na naprawy poziomu P4 z Pesą dotyczy pięciu składów ED74. Przewoźnik i Pesa podpisały odrębną umowę na zmianę malatury pojazdów. W samych pojazdach nie zajdą zmiany, oprócz ED74-001, w którym układ siedzeń w pierwszej klasie różnił się od pozostałych pociągów. Po naprawie będzie zgodny z całą serią. Janusz Malinowski zapowiedział, że na czynności utrzymania poziomu P4 i zmianę malatury pozostałych pojazdów PKP IC rozpisze oddzielny przetarg.
Właśnie do tego doszło - PKP IC rozpisało postępowanie na naprawę P4 ośmiu z dziewięciu pozostałych pojazdów. Wykonawca będzie miał na to pięć miesięcy. Zadanie obejmuje wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu.
Przewoźnik rozpisał jednocześnie przetarg na wykonanie napraw okresowych (rewizyjnych) 360 wagonów osobowych na 4-tym poziomie utrzymania. Wykonawca będzie miał na to dwa lata. Zamówienie podzielone jest na 19 części, zgodnie z poszczególnymi typami wagonów. Trzon zamówienia stanowi naprawa 85 wagonów typu 112A i 153 wagonów (w dwóch częściach) 111A.
W 2005 roku ówczesne PKP Przewozy Regionalne zamówiły 11 pojazdów ED74 Bydgostia. To czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do przewozów międzyregionalnych. Zamówienie, realizowane w latach 2007–2008, zwiększono następnie do 14 sztuk. W grudniu 2008 roku pojazdy zostały przekazane PKP Intercity wraz z przeniesieniem całości przewozów dalekobieżnych tej spółce.