Portal Railcolor opublikował pierwsze zdjęcie lokomotywy Vectron w testowej malaturze PKP Cargo. Siemens ma rozpocząć dostawy nowych elektrowozów już w styczniu.
Podczas targów Trako PKP Cargo podpisało z Siemensem umowę na dostawę 15 nowych lokomotyw wielosystemowych Vectron z opcją zamówienia kolejnych pięciu sztuk. Pierwsze dwie z nowych maszyn z dopuszczeniem na obszar Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Niemiec i Austrii mają zostać dostarczone do PKP Cargo w 2016 roku. Potem przewoźnik ma otrzymywać lokomotywy mogące jeździć w Polsce i w Niemczech, a jako ostatnie mają przybyć lokomotywy przeznaczone na trasy Polska – Niemcy – Holandia. Więcej o nowych lokomotywach dla PKP Cargo przeczytasz TUTAJ.
Portal Railcolor opublikował pierwsze zdjęcie lokomotywy Vectron w malaturze PKP Cargo. Lokomotywa o numerze 5370 014 wyruszyła dziś na pierwsze jazdy próbne. Wciąż brakuje logo i numerów na czole – czytamy w artykule. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" w PKP Cargo, to na razie testowe malowanie elektrowozu.
Malatura jest zgodna z nowym schematem identyfikacji wizualnej Grupy PKP Cargo. Więcej na jego temat przeczytasz tutaj. Przewoźnik w ciągu ostatniego półrocza próbuje różnych malatur. Jedną można było zobaczyć tutaj (jeszcze w trakcie prac). Tutaj można zobaczyć inne testowe malowanie - lokomotywy ET-22. Natomiast w tym miejscu – jeden z wagonów, również w schemacie testowym, pasującym do Vectrona.
Pierwszy Vectron ma dotrzeć do PKP Cargo już w styczniu. – Dzięki szybszej dostawie będziemy mogli wcześniej zastępować Vectronami lokomotywy, które obecnie leasingujemy – podkreślił Wojciech Derda, członek Zarządu ds. Operacyjnych PKP Cargo w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym". Jak ustalił "Rynek Kolejowy", za 15 lokomotyw wielosystemowych Vectron PKP Cargo zapłaci 315 mln zł. Daje to cenę 21 mln zł za jeden elektrowóz.