NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jest decyzja SKM Trójmiasto: Newag dostarczy nowe pociągi

| jm, Rynek Kolejowy 02.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-02 15:07:11 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dobry wybór, cieszę się.
2015-02-02 15:27:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
Impulsy mają swoje mankamenty, ale na SKM mogą być :) Jeszcze mogliby zejść z ceną.
2015-02-02 15:31:31 Autor: GWE
---.123.47.23
Wspaniale, Impulsy są lepsze.
2015-02-02 16:07:10 Autor: Ty
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak to, nie chcecie ekskluzywnego produktu jakim bez cienia wątpliwości jest ELF? Kto by nie chciał budzić okolicy w promieniu kilometra hałasem albo doprowadzać do zawału nie spodziewających się niczego pasażerów trzaskaniem drzwi!
2015-02-02 16:50:34 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Aż d w a nowe składy?! Wprost niesamowite...
2015-02-02 17:21:40 Autor: jjj
---.play-internet.pl
Jeszcze tylko odwołanie Pesy do KIO i można podpisywać umowę
2015-02-02 18:07:56 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
Nie, nie zgubili zera... D-W-A.
2015-02-02 18:30:36 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Wiadomo czego się chociaż spodziewać. Przy Pesie by nie było pewności czy trafiłoby się rozwiązanie napędu z niezależnymi układami rozruchu na poszczególne pary silników czy rozwiązanie z jednym układem na wszystkie cztery silniki jak w Elfach BiT City, coś nigdzie indziej niespotykanego. Przy Impulsie wiadomo czego się spodziewać.
2015-02-02 18:35:27 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Ty:
"Jak to, nie chcecie ekskluzywnego produktu jakim bez cienia wątpliwości jest ELF? Kto by nie chciał budzić okolicy w promieniu kilometra hałasem albo doprowadzać do zawału nie spodziewających się niczego pasażerów trzaskaniem drzwi!"
Nie no już nie przesadzajmy. Jeżdżę często EN76 Kolei Wielkopolskich i wcale nie są hałaśliwe ani drzwi nie trzaskają. Jedyne mankamenty to wężykowanie w okolicach wózków Jacobsa, twardsze niż w przypadku ELFów SKM Warszawa siedzenia, po których tyłek i plecy bolą, mocne jarzeniowo-ledowe światło i rolujące drzwi od kibla dla niepełnosprawnych plus brak koszy w obu kiblach. Reszta jest w porządku. Impulsy mają też swoje zalety ale też wady - w KD Impulsy "długie" z I dostawy często defektowały także właściwie trudno znaleźć tabor idealny - chyba że Stadler Flirt I generacji EN/ER75.
2015-02-02 19:04:18 Autor: zeus04
---.133.22.13
Dawno nie byłem w Warszawie tzn. prawie dwa lata. Będę dopiero jutro, ale na pmk czytałem prawie miesiąc temu:
https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.misc.kolej/35WE|sort:date/pl.misc.kolej/pJ5obTFRwNk/0ImFdZu7vysJ
użytkownik zhtk napisał:
7 stycznia 2015
> Zauważyłem że:
> 1. Na bazie stoją praktycznie wyłącznie Impulsy
> 2. Na S1 do której są przydzielone 35WE notorycznie jeżdżą 14/19WE (czytaj: stary zmodernizowany >psujący się złom) a czasem nawet Elfy
>
> Interesuje mnie czemu Impulsy są tak nielubiane? Za dużo prądu pobierają? Psują się? Brakuje >maszynistów?
2015-02-02 19:18:42 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Pierwsze flirty też padały jak muchy w KM.
2015-02-02 19:45:48 Autor: ..sa..
---.dynamic.chello.pl
Hm, jak się umie pisać SIWZ, to się wie doskonale, czego się spodziewać.
2015-02-02 19:56:38 Autor: ms
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post zeus04:
"Dawno nie byłem w Warszawie tzn. prawie dwa lata. Będę dopiero jutro, ale na pmk czytałem prawie miesiąc temu:
https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!searchin/pl.misc.kolej/35WE|sort:date/pl.misc.kolej/pJ5obTFRwNk/0ImFdZu7vysJ
użytkownik zhtk napisał:
7 stycznia 2015
> Zauważyłem że:
> 1. Na bazie stoją praktycznie wyłącznie Impulsy
> 2. Na S1 do której są przydzielone 35WE notorycznie jeżdżą 14/19WE (czytaj: stary zmodernizowany >psujący się złom) a czasem nawet Elfy
>
> Interesuje mnie czemu Impulsy są tak nielubiane? Za dużo prądu pobierają? Psują się? Brakuje >maszynistów?"
Czy ja wiem, nie zauważyłem na linii otwockiej niczego innego poza Impulsami i 19We. Ale to tylko 5 obiegów, pozostałe 3-4 Impulsy mogą stać lub wspomagać linię do Legionowa. ELFy stoją w Mińsku Mazowieckim, jak już muszą stać.
2015-02-02 20:02:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
Prawie codziennie w Mińsku stoi 1-2 Elfy.
2015-02-02 20:10:45 Autor: ms
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A tu można poczytać o przygodach zimowych:

http://1435mm.bloog.pl/id,345414979,title,W-stylu-retro,index.html

EN57 w najstarszym wydaniu wyjeżdżają ostatnio prawie każdego dnia na linię do Nasielska niestety.
Właśnie sobie przypomniałem, że zamiast jednego Impulsa widziałem 14We przed weekendem. A może zamiast 19We.
2015-02-02 20:27:40 Autor: VLnt7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zeus04
Zapraszamy do wątku "Awarie i wypadki kolejowe na mazowszu":
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=768
I proszę, śmiało szukaj usterek 35WE (które są do facto prototypami, a jakoś się nie psują).

Ostatnie usterki i inne:
Szynobusy - SA135 - 29.01 (i parę innych dni, ale nie mam dostępu do konkretniejszego info) - made in PESA
EN76 lotniskowy - 29.01 - made in PESA
EN76 lotniskowy - 24.01 - made in PESA
EN76 - ściągany przez Traxxa - 22.01 - made in PESA
EN76-013 lotniskowy - 19.01 - made in PESA
27WE-02 lotniskowy - 19.01 - made in PESA
EN97-02 - 14.01 - made in PESA
...
Polecam zwłaszcza posta http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=768&start=7425#p952384
Wiecie, że czasami Elfom wypadają płaty drzwi?

Oprócz tego nie liczyłem "awarii pociągów rel. WZP8-Działdowo", ponieważ nie wiem które z nich są na Bombach, a które na Elfach. Nie liczyłem też paru przypadków upolowania dzika przez EN76.
2015-02-02 20:45:23 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post VLnt7:
"@zeus04
Zapraszamy do wątku "Awarie i wypadki kolejowe na mazowszu":
http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=768
I proszę, śmiało szukaj usterek 35WE (które są do facto prototypami, a jakoś się nie psują).

Ostatnie usterki i inne:
Szynobusy - SA135 - 29.01 (i parę innych dni, ale nie mam dostępu do konkretniejszego info) - made in PESA
EN76 lotniskowy - 29.01 - made in PESA
EN76 lotniskowy - 24.01 - made in PESA
EN76 - ściągany przez Traxxa - 22.01 - made in PESA
EN76-013 lotniskowy - 19.01 - made in PESA
27WE-02 lotniskowy - 19.01 - made in PESA
EN97-02 - 14.01 - made in PESA
...
Polecam zwłaszcza posta http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=768&start=7425#p952384
Wiecie, że czasami Elfom wypadają płaty drzwi?

Oprócz tego nie liczyłem "awarii pociągów rel. WZP8-Działdowo", ponieważ nie wiem które z nich są na Bombach, a które na Elfach. Nie liczyłem też paru przypadków upolowania dzika przez EN76."
Nie jeżdżę po Mazowszu od 20 lat. Elfami na Śląsku natomiast od samego początku i to praktycznie codziennie. Zero defektów na moich kursach. W zeszłym tygodniu byłem świadkiem mimo woli problemów z ruszeniem EN76-003 z Katowic Ligoty w ok. 18-tej. Ok. 1,5h później sprawdziłem w infopasażerze że w Żywcu jest planowo. Jechało nim kilku kolegów i dzień później opowiadali, że stali jeszcze kilka minut.
35WE-007 w sierpniu blokował główny tor przed Chorzowem Batorym od ok. 22 do ok. 5 rano. Kolega pojechał na SM31 z Ligoty go przestawić na bok, bo nawet holować się go już nie dało...Parę dni później zamilkła na Bronowie (pociąg z Wisły do Katowic) najnowsza i zarazem najdroższa nasza modernizacja EN57AKŚ (OIDP ma numer 892)...
2015-02-02 22:37:30 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Jak wysokość podłogi może być ocenianym kryterium?
Dlaczego kryterium nie są koszty eksploatacyjne jak np. zużycie prądu i inne?
2015-02-02 22:46:23 Autor: Eurotram
---.16.102.2
W odpowiedzi na post GWE:
"Wspaniale, Impulsy są lepsze."
No nie wiem; w Skarżysku-Kamiennej widziałem dziś technika Newagu i wesołej miny nie miał ;)
2015-02-02 23:35:52 Autor: Porucznik Zubek
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Eurotram:
"No nie wiem; w Skarżysku-Kamiennej widziałem dziś technika Newagu i wesołej miny nie miał ;)"
No bo jak miałbym być sprzedany z całym inwentarzem... też bym nie skakał z radości...
2015-02-02 23:59:24 Autor: zeto
---.play-internet.pl
2 szt..... patologiczne województwo. ciekawe kiedy PRy Gdynia będą miały nowa sztukę:) w 2025?
2015-02-03 04:01:20 Autor: lego
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
>dwóch

2? Dwa? Dwie? Dwoje? Duet? Doblo? Dublet?
Ej, ale serio?
DWA nowe pociągi na CaŁą SKM??
Nie 200 (dwa zero zero)??
Apoco??
2015-02-03 07:54:40 Autor: kasandra
---.static.ip.netia.com.pl
h i p hip hura chura hura chura - ja kto woli

Pociąg regionalny na SKMce, jak się cieszę. Gorzej być nie mogło. Dlaczego nie wymaga się aby skład był typowo skmkowo/metrowy? Normalny kształt, nie mówię prostopadłościan, ale nie taki opływ, do tego przyspieszenie składu tak jak np w metrze. To jest SKM, tak jak S-Bahn w Berlinie. Kupuje się pseudo regionalne szybkie składy na miejską linię gdzie liczy się przyspieszenie, są małe odległości między przystankami ... ach,
2015-02-03 08:03:01 Autor: @Eurotram
---.static.ip.netia.com.pl
-Eurotram - daleko od domu, to jak miał być szczęśliwy.
2015-02-03 09:42:12 Autor: Elżbieta III
---.play-internet.pl
@zeus04

Czy Pesa płaci Ci za propagandę?
2015-02-03 10:39:55 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ Elżbieta 3:
Czytasz tylko wątki o Pesie i Newagu? Zarabiam wystarczająco dużo żeby być niezależnym :) Pracuję dla PKP.
2015-02-03 19:17:09 Autor: Adrian z Mc
---
Chciałbym spytać, czy w SKM-ce trójmiejskiej kursują jeszcze żółto-czerwone lub żółto-pomarańczowe EW58? W lutym 2009 jechałem SKM-ką z Gdańska do Gdyni, wewnątrz miał czerwone siedzenia. Z zewnątrz wyglądał staro, był chyba żółto-czerwony. Czy mógł to być EW58? Czy EN57 w SKM-ce też były żółto-czerwone w 2009 roku? Z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
2015-02-03 19:32:18 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Akurat 35WE-007 to egzemplarz wyjątkowo pechowy, większość pozostałych Impulsów w Polsce jakoś jeździ.
2015-02-03 19:41:07 Autor: klipumipu
---.30.219.27.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
35WE jak ma padać to w ogóle nie wyjeżdzają...
2015-02-03 20:07:07 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Obie malatury EW58 były unikalne dla tych jednostek.

EW58 obecnie stoją w krzakach. Przy pierwszym podejściu do moderny 21 jednostek na asynchrony to była mieszanka EN57 i EW58, lecz wiadomo jak to było, Newag wygrał, lecz z powodu kwestii finansowych nie można było podpisać umowy, a gdy problem finansowy zniknął to minął termin do którego można było umowę podpisać (co swoją drogą jest debilizmem obecnego Prawa Zamówień Publicznych, Newag wygrał więc o ile zamawiający by się nie wycofał całkowicie z własnej woli to powinna być możliwość podpisania umowy kiedy tylko się chce, bez ograniczeń). Przy kolejnych podejściach wszystkie 21 przewidzianych jednostek to były EN57.

EW58 powinny wrócić, ich powrót by świadczył o zmianie kierunku myślenia decydentów w SKM, powinny powrócić gdyż są to jednostki najlepiej przystosowane do warunków trójmiejskich, ich oryginalny napęd zapewnia bardzo dobre przyspieszenie, choć wypadałoby wymienić ze względu na energochłonność i kwestię unifikacji aparatury z EN57AKM, no i są to jednostki unikatowe, mają wartość historyczną.
2015-02-03 20:48:04 Autor: Eurotram
---.16.102.2
W odpowiedzi na post @Eurotram:
"-Eurotram - daleko od domu, to jak miał być szczęśliwy."
Sęk w tym,że dalej tu kwitnie :D
2015-02-04 20:04:09 Autor: Eurotram
---.dynamic.gprs.plus.pl
W odpowiedzi na post ep40:
"Obie malatury EW58 były unikalne dla tych jednostek.

EW58 obecnie stoją w krzakach. Przy pierwszym podejściu do moderny 21 jednostek na asynchrony to była mieszanka EN57 i EW58, lecz wiadomo jak to było, Newag wygrał, lecz z powodu kwestii finansowych nie można było podpisać umowy, a gdy problem finansowy zniknął to minął termin do którego można było umowę podpisać (co swoją drogą jest debilizmem obecnego Prawa Zamówień Publicznych, Newag wygrał więc o ile zamawiający by się nie wycofał całkowicie z własnej woli to powinna być możliwość podpisania umowy kiedy tylko się chce, bez ograniczeń). Przy kolejnych podejściach wszystkie 21 przewidzianych jednostek to były EN57.

EW58 powinny wrócić, ich powrót by świadczył o zmianie kierunku myślenia decydentów w SKM, powinny powrócić gdyż są to jednostki najlepiej przystosowane do warunków trójmiejskich, ich oryginalny napęd zapewnia bardzo dobre przyspieszenie, choć wypadałoby wymienić ze względu na energochłonność i kwestię unifikacji aparatury z EN57AKM, no i są to jednostki unikatowe, mają wartość historyczną."
OIDP nie ma kompletnej dokumentacji,dlatego się za nie nie chcieli brać...
2015-02-04 21:26:29 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
EW58 można było zrobić taniej - bez bezsensownej wymiany czół na klapy od kibla. Dać nieco słabsze silniki, tak, aby moc wynosiła ok 1.5MW. W jeździe podwójnej by miała wystarczającego kopa, do tego dużo drzwi i dość przyzwoite wózki. W środku nie szaleć, ale dać szczelne okna, lepsze siedzenia i dla netoholików wifi i gniazdka (po 1 na każdą "czwórkę). Choć unifikacja sterowania z turbokiblami nie byłaby głupia. Co do papierów - to przecie od EW60 ma Mińsk - to EW58 zrobią spokojnie.
2015-02-04 22:27:06 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
To akurat fakt, że brak kompletnej dokumentacji jest problemem, kosztownym, lecz do obejścia, a myślę, że dla tych jednostek warto by było się szczególnie mocno postarać.
2015-02-05 10:49:02 Autor: kolejarz_
---.internetdsl.tpnet.pl
Oczywiście wszyscy się cieszą z nowych pociagów. Ciekawe jak się będą zwracały (ekonomia). Ale puszczanie nowych składów do wejherowa zwłaszcza poza szczytem zwieksza ryzyko dewastacji.
2015-02-07 14:51:24 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post Arrivederci:
"EW58 można było zrobić taniej - bez bezsensownej wymiany czół na klapy od kibla. Dać nieco słabsze silniki, tak, aby moc wynosiła ok 1.5MW. W jeździe podwójnej by miała wystarczającego kopa, do tego dużo drzwi i dość przyzwoite wózki. W środku nie szaleć, ale dać szczelne okna, lepsze siedzenia i dla netoholików wifi i gniazdka (po 1 na każdą "czwórkę). Choć unifikacja sterowania z turbokiblami nie byłaby głupia. Co do papierów - to przecie od EW60 ma Mińsk - to EW58 zrobią spokojnie."
Unifikacja z EW60 czyli Vmax 120 km/h (tyle jeżdżą po P4+M w ZNTK MM), napęd asynchroniczny, wnętrze bardziej pod pociągi podmiejskie czyli po obu stronach pojedyncze rzędy siedzeń (bardziej postawić należy na miejsca stojące), jedna toaleta i trochę składanych miejsc siedzących.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS