PKP Intercity rozpoczęło testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Szczecin Główny. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce. Pilotaż potrwa miesiąc – informuje przewoźnik.
System zarządzania jedną kolejką był testowany od kwietnia na największym krajowym dworcu – Warszawa Centralna. W tym czasie, PKP Intercity zanotowało średnio 16-procentowy wzrost efektywności obsługi pasażerów. Wdrażając nowe rozwiązanie przewoźnik poszukiwał prostego rozwiązania, które usprawniłoby obsługę klienta w tradycyjnych dworcowych kasach.
– System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na tych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od sierpnia z jednej kolejki będą korzystać pasażerowie ze Szczecina – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Testowany system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 5 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w kolejce, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy. Poza Szczecinem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany jest jeszcze w Gdańsku i Krakowie.
System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju. Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.