Jutro PKP Intercity rozpocznie testowanie systemu zarządzania jedną kolejką na dworcu Gdańsk Główny. Rozwiązanie ma na celu zwiększenie komfortu klientów oraz skrócenie czasu oczekiwania w kolejce. Dodatkowo z końcem miesiąca w pięciu miejscowościach wypoczynkowych na Pomorzu pojawią się dodatkowe kasy.
System został pozytywnie oceniony zarówno przez naszych klientów, jak i pracowników kas. Po obiecujących wynikach pilotażu zdecydowaliśmy, że rozwiązanie zostanie wykorzystane również na tych dworcach, które notują duży przepływ podróżnych. Od piątku, 28 czerwca z jednej kolejki korzystać będą pasażerowie z Gdańska – powiedziała Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.
Testowany system zakłada funkcjonowanie jednej kolejki do 7 okienek kasowych. Pasażerowie obsługiwani są w kolejności pojawienia się w „ogonku”, a do wolnej kasy kieruje ich elektroniczny system wyświetlaczy. Z myślą o osobach starszych, słabowidzących lub niewidomych wraz z informacją wizualną generowany jest również komunikat głosowy. Poza Gdańskiem i Warszawą system zarządzania jedną kolejką testowany będzie w najbliższym czasie jeszcze w Krakowie i Wrocławiu.
System zarządzania jedną kolejką do kas to jedno z wielu wprowadzanych w ostatnim czasie udogodnień w obsłudze klientów PKP Intercity. Wśród pozostałych można wymienić: pełną rezerwację miejsc w pociągach, uproszczenie zakupu biletów przez Internet czy urządzenia mobilne, możliwość płacenia kartą za bilet na pokładzie wszystkich pociągów, rozwój sieci biletomatów w całym kraju. Za instalację systemu jednej kolejki dla PKP Intercity odpowiada firma Tensator.
Dodatkowo, dla usprawnienia obsługi klientów w sezonie letnim nowe okienka kasowe PKP Intercity już wkrótce pojawią się we Władysławowie, Ustce, Jastarni, Helu oraz Łebie.