Partnerzy serwisu:
Pasażer

„Jantar” opóźniony jak zwykle

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr/jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
„Jantar” opóźniony jak zwykle
Powtórka z rozrywki. EIC „Jantar” z Warszawy do Helu, tak jak w poprzednich latach, tak i teraz notuje znaczące opóźnienia. W tym – opóźnienia wtórne, związane z faktem, że pociąg jest w obie strony obsługiwany tym samym składem.

„Jantar” przyjeżdża na Hel o godz. 13.23, a w powrotną stronę wraca o 15.00. W przypadku znaczących opóźnień – które na jednotorowej linii Reda-Hel w sezonie wakacyjnym zdarzają się notorycznie – generuje to ryzyko opóźnień wtórnych (spóźnienia pociągu już w momencie odjazdu z Helu). Sytuacja nie jest aż tak krytyczna jak przed rokiem, gdy czas postoju „Jantara” na Helu był jeszcze krótszy niż obecnie (13.38/14.35), a w dodatku na trasie przejazdu „Jantara” trwały intensywne prace modernizacyjne PLK. Ale w dalszym ciągu zagrożenie opóźnieniami wtórnymi istnieje.

Rok temu w wakacje pisaliśmy, że skoro władze PKP IC wielokrotnie określały „Jantara” mianem „flagowego produktu” w wakacyjnej ofercie przewoźnika, to może jednak warto zadbać też o „flagową” obsługę. Zwłaszcza, że cena biletu z Warszawy na Hel (136 zł) nie należy przecież do niskich.

Co ważne, już w ubiegłym roku UTK stwierdził naruszenie praw właśnie w EIC Jantar. Chodziło o niedostateczne warunki higeniczne i brak zasilania wagonów . Żeby zaradzić tej drugiej  sytuacji, wynajęto lokomotywy typu 754 z Czech. Jednak nie rozwiązało to wszystkich problemów.

W poniedziałek przy porannym wyjeździe „Jantara” z Warszawy zdefektowała lokomotywa; jej wymiana trwała ok. 1,5 godziny, a już do Trójmiasta pociąg przyjechał spóźniony ponad 2 godziny. W drogę powrotną ruszył z Helu spóźniony 2,5 godziny. Czytelnicy donoszą, że większe lub mniejsze opóźnienia występują bardzo często.

W związku z tym, nasuwają się przynajmniej dwa zasadnicze pytania:

  • Czy nie jest to kolejny dowód, że „Jantara” powinny jednak obsługiwać dwa składy;
  • Nawet jeśli w perspektywie całych wakacji nie zdecydowano się na taki ruch, to czy wczoraj, w drodze wyjątku (gdy od wczesnego ranka było wiadomo, że „Jantar” przyjedzie na Hel mocno opóźniony), nie należało – w nieodległej przecież od Helu bazie PKP IC w Gdyni Leszczynkach – sformować rezerwowego składu i podesłać go na Hel, tak aby wyruszył do Warszawy o czasie?

Zadaliśmy te pytania w biurze prasowym IC. Czekamy na odpowiedź. Pomijamy już w ogóle powtarzające się informacje od podróżnych, dotyczące np. niedziałającej klimatyzacji czy braku wody w toaletach we „flagowym” produkcie.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

„Jantar” – produkt sztandarowo opóźniony

Pasażer

„Jantar” – produkt sztandarowo opóźniony

Paweł Rydzyński 05 sierpnia 2013

Jantar Bis - dodatkowy pociąg nad morze

Pasażer

Jantar Bis - dodatkowy pociąg nad morze

PKP Intercity 27 lipca 2015

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

„Jantar” – produkt sztandarowo opóźniony

Pasażer

„Jantar” – produkt sztandarowo opóźniony

Paweł Rydzyński 05 sierpnia 2013

Jantar Bis - dodatkowy pociąg nad morze

Pasażer

Jantar Bis - dodatkowy pociąg nad morze

PKP Intercity 27 lipca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5