NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Czy powstanie Radom Główny?

| Michał Szymajda 29.05.2020 179

Czy powstanie Radom Główny?
Fot. Koleje Mazowieckie
Stowarzyszenie „Radomskie Inwestycje” zwróciło się do PKP PLK o rozważenie zmiany nazw stacji i przystanków na terenie miasta. Tych ostatnich przybędzie głównie w związku z prowadzoną obecnie modernizacją linii 8 na odcinku od Warki do Radomia.
„Radomskie Inwestycje” chciałyby, aby dzisiejszy "Radom" stał się „Radomiem Głównym". Ponadto stowarzyszenie zwraca uwagę, że zupełnie niecelowe jest nazywanie planowanego przy ulicy Żeromskiego przystanku mianem „Radom Śródmieście”.

– Taka nazwa wprowadza w błąd, bowiem przystanek ten znajduje się w oddaleniu od faktycznego śródmieścia – pisze prezes „Radomskich Inwestycji” Radomir Jasiński i proponuję nazwę „Radom Wschodni”. Organizacja proponuje także nazwanie przystanku przy ulicy Kozienickiej mianem „Radom Gołebiów”, a przystanku przy Żółkiewskiego „Radom Północny, „jako kontynuacja nazewnictwa Radom Południowy, Radom Główny i Radom Wschodni”. Bez większego zaskoczenia proponuje się również, aby przystanek osobowy przy Starej Woli Gołębiowskiej określić jako „Radom Stara Wola”.

Czy propozycje społeczników spotkają się za akceptacją PKP PLK?

– Nazwy nowych przystanków w Radomiu są uzgadniane z władzami lokalnymi. W trakcie ustalania są nazwy Radom Gołębiów przy ulicy Kozienickiej, Radom Stara Wola i Radom Brzustówka przy ulicy Żółkiewskiego w pobliżu osiedla Brzustówka – napisał Karol Jakubowski, z biura prasowego PKP PLK.

Jak pisze w odpowiedzi na pytania „Rynku Kolejowego” Jakubowski, Polskie Linie Kolejowe uwzględniają decyzje o zmianach w zakresie nazw istniejących stacji i przystanków. Na wniosek władz lokalnych istnieje możliwość dostosowana nazw obiektów do zachodzących zmian w przestrzeni publicznej.

– PLK dba o to, aby obiekty były łatwo rozpoznawane i identyfikowane pod względem lokalizacyjnym przez pasażerów. Aby zmienić nazwę przystanku lub stacji do zarządcy infrastruktury należy złożyć wniosek z dołączona uchwałą rady Miasta lub Gminy z opinią o zmianie nazwy. Całkowite koszty związane z taką zmianą pokrywa wnioskodawca – wyjaśnił przedstawiciel PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5