Partnerzy serwisu:
Nasze konferencje

Jak nie dać się pseudoekologom?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TOR Konferencje

Podziel się ze znajomymi:

Firmy realizujące inwestycje infrastrukturalne, jak również podmioty będące inwestorami, bardzo często mają problem z organizacjami, które podając się za obrońców środowiska, blokują przeprowadzenie ważnych przedsięwzięć. TOR Konferencje organizuje specjalistyczny warsztat szkoleniowy "Ograniczanie ryzyk środowiskowych inwestora i wykonawcy", podczas którego będzie można dowiedzieć się co zrobić, aby nie zostać skutecznie oprotestowanym i zablokowanym.

Zagadnienia szczegółowe, które zostaną poruszone podczas spotkania:

- Dlaczego system prawny regulujący postępowanie z oceną oddziaływania na środowisko budzi tyle sporów, wywołuje konflikty społeczne i blokuje inwestycje?

- Jak ograniczać ryzyka związane z przewidywanym wpływem przedsięwzięcia na środowisko w szczególności na przedmioty i cele Natura 2000?

- Jak prawidłowo zaplanować harmonogram i budżet inwestycji, w których przeprowadzana jest procedura OOŚ, czy kompensacja przyrodnicza coś zmienia?

- Czym się różni "zwykła" procedura OOŚ od tej z inwentaryzacją zasobów przyrodniczych, zwłaszcza w obszarach Natura 2000?

- Co nam daje współpraca z doradcą ds. ochrony środowiska na etapie: przygotowywania opisu przedmiotu zamówienia, ofertowania, wyboru dostawców usług i robót, monitoringu porealizacyjnego.

Prowadzącym szkolenie jest dr Grzegorz Chocian, biolog środowiska (ekolog) o specjalności hydrobiologia, doktor nauk medycznych. Prezes Zarządu i wspólnik firmy EKOTON sp. z o.o., od 15 lat specjalizującej się w ochronie środowiska i rozwoju regionalnym. W latach 2010-2012 ekspert kluczowy ds. ochrony środowiska, zaakceptowany przez Bank Światowy w „Projekcie Ochrony Przeciwpowodziowej Doliny Odry z Wrocławskim Węzłem Wodnym”. Koordynator analiz faunistycznych w projekcie opracowania dokumentacji niezbędnej dla budowy zapory i elektrowni na Wiśle poniżej Włocławka wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Trener kluczowy w projekcie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego pt.: "Poprawa standardów w procedurach ocen oddziaływania na środowisko”. Koordynator jednego z tematów projektu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL "Centrum Zielonych Technologii". Autor lub współautor kilkuset analiz środowiskowych i biznesowych, inżynier kontraktu w projektach inwestycyjnych związanych z budową kluczowej infrastruktury komunikacyjnej oraz obiektów turystycznych. Współautor "Białej Księgi Infrastruktury". Prezes Fundacji Konstruktywnej Ekologii Ecoprobono. W projektach infrastrukturalnych odpowiadał m in. za:
- opracowanie ram i struktury systemów monitorowania projektów w zakresie zagadnień ochrony środowiska na etapach OPZ i wykonawczym,
- przygotowanie metodyk oceny i monitorowania środowiska,
- identyfikację ryzyk środowiskowych po stronie inwestorów instytucjonalnych, inwestorów prywatnych i generalnych wykonawców robót,
- merytoryczne kontrole dokumentów takich jak: raporty z ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko, plany zarządzania środowiskiem, analizy Natura 2000, postanowienia i decyzji organów właściwych dla celów ochrony środowiska, i innych bieżących dokumentów.
Wartość projektów, które nadzorował merytorycznie w zakresie ochrony środowiska w latach 2009-2013 opiewała na kwotę ponad 5 mld zł.

Więcej informacji na temat warsztatu - na stronie www.tor-konferencje.pl.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Tabor i technika

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 07 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

Biznes

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

inf. pras. Fundacji ProKolej 07 września 2021

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

Tabor i technika

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

Michał Szymajda 19 stycznia 2021

Biodegradowalne naczynia w pociągach PKP Intercity już w tym roku

Tabor i technika

Zobacz również:

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Tabor i technika

USA: Specjalne wagony pochłoną nadmiar CO2?

Roman Czubiński 07 sierpnia 2022

Pociąg czy samolot? Czym szybciej po Polsce i Europie?

Pasażer

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

Biznes

Czy zielona kolej przyciągnie nowych klientów?

inf. pras. Fundacji ProKolej 07 września 2021

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

Tabor i technika

Hybrydowy tabor w PKP Intercity. Jaki będzie?

Michał Szymajda 19 stycznia 2021

Biodegradowalne naczynia w pociągach PKP Intercity już w tym roku

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5