Pomimo wielu krytycznych uwag na temat prędkości i jakości modernizacji kolei w Polsce, nie podlega wątpliwości fakt, że bez wsparcia z Unii Europejskiej, proces ten wyglądałby zupełnie inaczej. W latach 2014-2020 na transport szynowy mają zostać przeznaczone kwoty nie mniejsze niż w poprzedniej perspektywie budżetowej UE. Czy kolei uda się efektywnie spożytkować te fundusze? Jak nie powtórzyć dotychczasowych błędów? To główne tematy które będą dominować 5 listopada, podczas III edycji Kongresu Kolejowego.
Kongres Kolejowy jest największym i najbardziej prestiżowym spotkaniem branży transportu szynowego w naszym kraju. Jak co roku, wydarzenie umożliwi przede wszystkim spotkanie przedstawicieli biznesu z decydentami odpowiedzialnymi za tworzenie prawa regulującego sytuację całej branży kolejowej oraz powiązanych z nią podmiotów.
Oprócz kwestii związanych z perspektywą budżetową UE na lata 2014-2020, w trakcie Kongresu podjęta zostanie także tematyka restrukturyzacji Grupy PKP w kontekście sprawnego wykorzystywania funduszy unijnych, optymalizacji polskiej sieci kolejowej i zmiany sposobu zarządzania PKP PLK, kierunki prywatyzacyjne, rozwoju regionów w powiązaniu ze zmianami systemowymi w transporcie, rynkowych luk i nisz dla przewoźników kolejowych, konkurencji na rynku przewozów pasażerskich, zarządzania kosztów i energochłonności. Szczegółowy program III Kongresu Kolejowego zostanie już wkrótce opublikowany na stronie TOR Konferencje.
Patronat honorowy nad Kongresem objęły: Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, komisja infrastruktury Sejmu RP i Urząd Transportu Kolejowego.
Więcej informacji o III Kongresie Kolejowym - tutaj.
Uczestnictwo w wydarzeniu jest darmowe - wstęp po złożeniu zgłoszenia przez stronę TOR Konferencje i udzieleniu akredytacji.
