Przedłużają się przygotowania do uruchomienia punktów handlowo-usługowych na stacjach II linii metra. – Systematycznie podpisujemy kolejne umowy – mówi Cyryl Wojewódzki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego.
Centralny odcinek II linii metra uruchomiono 8 marca. Lokale handlowo-usługowe, z wyłączeniem tych, zajętych przez punkty obsługi pasażera ZTM Warszawa, stoją puste. Wciąż trwają przygotowania do przekazania lokali przyszłym najemcom. – Systematycznie podpisujemy kolejne umowy, następnie są wysyłane najemcom lub przyjeżdżają do nas, żeby je podpisać. Umowy są póki co podpisane jedynie z naszej strony, czekamy na podpisy najemców/oferentów – mówi Cyryl Wojewódzki z biura rzecznika prasowego Metra Warszawskiego. Jak dodaje, termin wprowadzenia się najemców jest uzależniony od nich.
Metro Warszawskie ma do rozdysponowania 47 lokali na siedmiu nowych stacjach. Na jeden przystanek przypada od czterech do trzynastu punktów handlowych, z czego najwięcej jest na C-14 Stadion Narodowy. Największy lokal – o powierzchni 311,96 m kw. – znajduje się na stacji Dworzec Wileński.
Zgodnie ze specyfikacją, niektóre lokale zarezerwowano na potrzeby piekarni, usług ekspresowych czy sklepów typu convenience. Pod pojęciem usług ekspresowych rozumie się usługi szewskie, ślusarskie (dorabianie kluczy, sprzedaż zamków), ksero, wyrabianie pieczątek, usługi fryzjerskie i kosmetyczne/ wizażu, pralnicze, zegarmistrzowskie, krawieckie, kuśnierskie, pocztowe i zakłady fotograficzne. Sklepy typu convenience prowadzą sprzedaż artykułów spożywczych oraz przemysłowych, artykułów tytoniowych, prasy itp.
Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl