Holenderski oddział Arrivy zamówił od szwajcarskiego producenta tabou Stadler Rail kolejnych 38 pociągów przegubowych GTW. Wartość tego zamówienia wynosi ok. 140 mln euro. Tym samym od 2005 roku przewoźnik zamówił łącznie 99 pociągów przegubowych używanych w czterech różnych regionach Holandii.
Umowa przewiduje dostarczenie 14 elektrycznych i 24 spalinowo-elektrycznych pojazdów. Pierwsze z nich mają zostać oddane do dyspozycji pasażerów jesienią 2012 roku.
Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Stadler Rail Group nie kryje swojego zadowolenia. - Takie dodatkowe zamówienie ze strony Arrivy jest imponującym świadectwem zadowolenia naszych klientów z wcześniej dostarczonego taboru GTW. Dzięki temu kontraktowi Stadler Rail Grup sprzedał już 539 pociągów GTW do 10 różnych krajów – powiedział Jenelten.
14 elektrycznych pojazdów jest przeznaczonych do obsługi ruchu regionalnego na odcinku Zwolle – Emmen łączącym prowincjen Overijssel i Drenthe. Umowa przewiduje, że sześć składów będzie dwuczłonowych a osiem trójczłonowych. W przypadku pojazdów spalinowo-elektrycznych 13 z nich będzie dwuczłonowych, a 11 trójczłonowych. Te przeznaczone są na niezelektryfikowane linie Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen Apeldoorn w prowincji Gelderland.
Zamówione pociągi to już czwarta generacja pojazdów GTW, które od 2006 roku są z powodzeniem eksploatowane na holenderskich torach. Pociągi w prowincji Drenthe i Overijssel będą wyposażone w specjalne wnętrze wysokiej jakości. Składy będą miały specjalne kabiny klasy biznes i wydzieloną przestrzeń dla tych, którzy chcą w spokoju odpocząć. Pojazdy spalinowo-elektryczne otrzymają nowo opracowany, ekologiczny silnik, spełniający najnowsze normy emisji spalin Stage IIIB.
Wszystkie pociągi będą klimatyzowane i w 75 procentach długości będzie to konstrukcja niskopodłogowa. Odstępy między siedzeniami mają być bardzo duże. Pociągi będzie można łączyć w skład złożony z czterech pojedynczych pojazdów. Konstrukcja będzie wykonana z aluminium. W ten sposób mają zostać osiągnięte wyższy wskaźnik przyspieszenia i zmniejszenie kosztów operacyjnych.