Partnerzy serwisu:
Biznes

Holandia: Arriva zamówiła 99. pociąg przegubowy od Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
02-07-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy/Stadler, 2 lipca 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Holandia: Arriva zamówiła 99. pociąg przegubowy od Stadlera
Holenderski oddział Arrivy zamówił od szwajcarskiego producenta tabou Stadler Rail kolejnych 38 pociągów przegubowych GTW. Wartość tego zamówienia wynosi ok. 140 mln euro. Tym samym od 2005 roku przewoźnik zamówił łącznie 99 pociągów przegubowych używanych w czterech różnych regionach Holandii.

Umowa przewiduje dostarczenie 14 elektrycznych i 24 spalinowo-elektrycznych pojazdów. Pierwsze z nich mają zostać oddane do dyspozycji pasażerów jesienią 2012 roku.

Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w Stadler Rail Group nie kryje swojego zadowolenia. - Takie dodatkowe zamówienie ze strony Arrivy jest imponującym świadectwem zadowolenia naszych klientów z wcześniej dostarczonego taboru GTW. Dzięki temu kontraktowi Stadler Rail Grup sprzedał już 539 pociągów GTW do 10 różnych krajów – powiedział Jenelten.

14 elektrycznych pojazdów jest przeznaczonych do obsługi ruchu regionalnego na odcinku Zwolle – Emmen łączącym prowincjen Overijssel i Drenthe. Umowa przewiduje, że sześć składów będzie dwuczłonowych a osiem trójczłonowych. W przypadku pojazdów spalinowo-elektrycznych 13 z nich będzie dwuczłonowych, a 11 trójczłonowych. Te przeznaczone są na niezelektryfikowane linie Rivierenland-Achterhoek oraz Zutphen Apeldoorn w prowincji Gelderland.

Zamówione pociągi to już czwarta generacja pojazdów GTW, które od 2006 roku są z powodzeniem eksploatowane na holenderskich torach. Pociągi w prowincji Drenthe i Overijssel będą wyposażone w specjalne wnętrze wysokiej jakości. Składy będą miały specjalne kabiny klasy biznes i wydzieloną przestrzeń dla tych, którzy chcą w spokoju odpocząć. Pojazdy spalinowo-elektryczne otrzymają nowo opracowany, ekologiczny silnik, spełniający najnowsze normy emisji spalin Stage IIIB.

Wszystkie pociągi będą klimatyzowane i w 75 procentach długości będzie to konstrukcja niskopodłogowa. Odstępy między siedzeniami mają być bardzo duże. Pociągi będzie można łączyć w skład złożony z czterech pojedynczych pojazdów. Konstrukcja będzie wykonana z aluminium. W ten sposób mają zostać osiągnięte wyższy wskaźnik przyspieszenia i zmniejszenie kosztów operacyjnych.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5