NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy

| inf. prasowa 28.03.2018 61

Grupa PKP zapowiada gotowość na świąteczny szczyt przewozowy
Fot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Zapewnione jest całodobowe wsparcie podróżnych, pomoc informatorów na dworcach i dodatkowe miejsca w pociągach m.in. na trasach z Warszawy do Trójmiasta i Krakowa. Przez święta w gotowości pozostają też zespoły techniczne. Straż Ochrony Kolei wzmocniła patrole i monitoruje tereny kolejowe – informuje PKP PLK w imieniu Grupy PKP.
Jak zapewniają przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych, dyspozytorzy spółki monitorują sytuację na sieci kolejowej. W zależności od pogody podejmowane są działania, by linie były właściwie przygotowane do przejazdu pociągów. W okresie Świąt Wielkanocnych w gotowości pozostaje 170 zespołów szybkiego usuwania awarii i 20 zespołów kolejowego ratownictwa technicznego. Załogi 70 pociągów sieciowych są przygotowane do naprawy usterek sieci trakcyjnej. Zapewniono 7 dodatkowych lokomotyw osłonowych, które można wykorzystać do udrażniania szlaków kolejowych w przypadku uszkodzenia i zatrzymania pociągu.

Na okres świąteczny PKP Intercity przygotowało więcej miejsc w pociągach kursujących na najpopularniejszych trasach, m.in. z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, czy Szczecina. Przewoźnik na bieżąco będzie analizował frekwencję i w miarę możliwości dostosowywał tabor do potrzeb pasażerów – informuje Grupa PKP.

Osoby, które planują podróż lub chcą dowiedzieć się, jakim zainteresowaniem cieszy się dane połączenie, mogą śledzić prognozy frekwencji w pociągach PKP Intercity na stronie www.intercity.pl. W aktualizowanej codziennie zakładce Prognoza frekwencji w pociągach znajduje się lista składów wraz z szacowanym zapełnieniem. Przewoźnik zachęca pasażerów do planowania wyjazdów z wyprzedzeniem. Wcześniejszy zakup biletów gwarantuje miejscówkę, zapewniając komfortową podróż.
W okresie wzmożonego ruchu pasażerskiego, związanego z wielkanocnymi wyjazdami, na największych dworcach dyżurować będą mobilni informatorzy. Udzielą podróżnym informacji na temat ruchu pociągów, lokalizacji peronów czy dostępnych ofert biletowych.

7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę działa Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia pasażerom wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień oferuje pomoc np. poprzez organizację dojazdu do miejsca docelowego, zapewnienie poczęstunku czy noclegu. CWK współpracuje także z obsługą składów pasażerskich.

Podróżni mogą liczyć na wsparcie pracowników InfoDworców. To punkty informacyjne, znajdujące się na kluczowych dworcach kolejowych: Bydgoszcz Główna, Gdańsk Główny, Gdynia Główna, Katowice, Kraków Główny, Łódź Fabryczna, Poznań Główny, Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia i Wrocław Główny. Ich obsługa odpowiada na pytania dotyczące funkcjonowania dworca i usług dostępnych na terenie obiektu oraz służy pomocą podróżnym, którzy nie znają topografii miasta.

W okresie wielkanocnym każdej doby nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie blisko 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei (SOK) wspieranych przez ok. 100 policjantów, strażników miejskich, żandarmów i strażników granicznych. Dodatkowe patrole pojawią się  w ponad 600 pociągach pasażerskich oraz na stacjach, dworcach i przystankach. Funkcjonariusze wykorzystają także specjalistyczny sprzęt m.in. mobilne centra monitoringu, fotopułapki i noktowizory. Przez całą dobę czynny jest numer alarmowy SOK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5