Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Groźna sytuacja w Węglińcu. Prawie tona złomu na torach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
02-08-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Groźna sytuacja w Węglińcu. Prawie tona złomu na torach
Jeden z pociągów Impuls 31WE Kolei Dolnośląskich jest uszkodzony po najechaniu na elementy pociągu towarowego wyrzucone na tory przez złodziei. Na torach i międzytorzu leżała prawie tona złomu. Tragedii zapobiegła szybka reakcja maszynisty.

- W skutek wypadku, który miał miejsce 31 lipca w okolicy Węglińca o godzinie 15.30 wstrzymano ruch pociągów na odcinku Węgliniec – Zebrzydowa. Pojazd 31WE-005 wjechał w rozrzucone na torowisku metalowe elementy. Nie było poszkodowanych wśród pasażerów i załogi.  W Legnicy podstawiono skład zastępczy. W następstwie zdarzenia Impuls 31WE-005 został uszkodzony, szacowane są straty, a czas naprawy będzie znany po dokonaniu oględzin przez producenta. Postepowanie w sprawie wypadku prowadzi policja - mówi Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich.

Co dokładnie się stało? - Maszynista pociągu PKP Cargo relacji Horka - Tarnowskie Góry, wyjeżdżający ze stacji Węgliniec na szlak do st. Zebrzydowa poinformował o spadku powietrza w przewodzie hamulcowym. Maszynista stwierdził, że osoby postronne wyrzucały z wagonu złom na międzytorze szlaku Zebrzydowa - Węgliniec. W tym czasie wjeżdżał  do stacji Węgliniec pociąg Kolei Dolnośląskich relacji Wrocław Główny - Węgliniec. Maszynista tego pociągu poinformował o najechaniu na przeszkodę - była to metalowa płyta wyrzucona z wagonu na tor 1 - opowiada rzecznik zarządcy infrastruktury Robert Kuczyński.

Według relacji jednego ze świadków, szybka reakcja maszynisty zapobiegła poważniejszym skutkom wypadku. Na tory i międzytorze złodzieje wyrzucili ważące nawet po 15 kg metalowe elementy o łącznej masie prawie jednej tony.

Dobrą wiadomością jest to, że inny pojazd 31WE, który był czasowo wyłączony z eksploatacji po tym, jak zapiekła się izolacja jednego z elementów przetwornicy, już po dwóch dniach był z powrotem w ruchu. Dlatego też Koleje Dolnośląskie nie mają problemu z rezerwą taborową.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Koleje Dolnośląskie 28 stycznia 2025

Polregio szuka pomocy w uruchomieniu Impulsa. Na wszelki wypadek

Tabor i technika

Wyłączenia Impulsów na stacji Mińsk Maz. Znamy szczegóły

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie chwalą się "własnym" P4 Impulsa

Koleje Dolnośląskie 28 stycznia 2025

Polregio szuka pomocy w uruchomieniu Impulsa. Na wszelki wypadek

Tabor i technika

Wyłączenia Impulsów na stacji Mińsk Maz. Znamy szczegóły

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5