1 kwietnia 2015 r. otwarty zostanie nowy przystanek SKM – Gdańsk Śródmieście. Jak informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów w SKM, zrealizowany został już cały projekt budowlany i teraz trwają odbiory.
Jak wylicza Marcin Głuszek, zrealizowano już następujące działania związane z budową nowego przystanku i przedłużenia do niego (o ok. 1,5 km) linii SKM 250 Gdańsk Gł. – Rumia:
• Położone zostały oba tory, gotowa jest już też trakcja;
• Gotowy jest peron 3 w Gdańsku Gł., z wiatą i dźwigiem osobowym. Peron 3, w związku z przedłużeniem linii, został przebudowany na wyspowy;
• Gotowy jest również peron na przystanku Śródmieście, z przylegającą do niego pasarelą („półpiętro” pomiędzy peronem SKM i wiaduktem w ciągu al. Armii Krajowej, gdzie zatrzymują się tramwaje jadące m.in. na Chełm i Łostowice), który również jest wyposażony w wiatę i dźwigi osobowe;
• Zrealizowane zostały również budynek obsługi technicznej, tory odstawcze, elementy systemu informacji pasażerskiej i monitoring, a także pozostała infrastruktura kolejowa obejmująca instalacje teletechniczne i energetyczne.
Nowy przystanek znajdować się będzie niedaleko gdańskiej „starówki” (Głównego Miasta), w sąsiedztwie Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego.
Nie został opublikowany jeszcze rozkład jazdy związany z oddaniem do użytku nowego przystanku – w rozkładzie, który wszedł w życie 14 grudnia, w ofercie SKM Trójmiasto nie zaszły rewolucyjne zmiany – natomiast z naszych informacji wynika, że SKM będzie chciała wszystkie pociągi skierować na wydłużoną trasę do Śródmieścia. Wyjątkiem mają być jedynie niektóre pociągi nocne, a także pociągi specjalne do przystanku Gdańsk Stadion Expo, które niezmiennie kursować będą w relacji do i ze stacji Gdańsk Gł. Szczegóły związane z nowym rozkładem SKM poznamy najprawdopodobniej w styczniu.