NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Gamy IC z chorobami wieku dziecięcego

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 29.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-29 15:39:02 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tak wygląda jakość Pesy....
2015-07-29 15:45:09 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Obawiam się że to nie są choroby wieku dziecięcego tylko efekt kupowania pojazdów które produkuje nie producent ale dawny "zakład naprawczy". Dlaczego w Polsce potrafią być produkowane auta dobrych marek takich jak WV czy Opel, a lokomotyw nie produkuje tu np. Siemens? Mielibyśmy przynajmniej porządną jakość seryjnych lokomotyw, a nie "lokomotyw testowych" w dodatku o koszmarnym dizajnie...
2015-07-29 15:49:51 Autor: Piotruś
---.251.119.198
@wojtus, RRR

dlaczego nie piszecie: "Tak wygląda jakość Siemensa..." bazując na poniższym?

http://www.rynek-kolejowy.pl/58700/metro_wiecej_pociagow_rosyjskich_w_ruchu_przez_awarie_i_naprawy.htm

@RRR ciekawy wybór siemensa na wzór jakości. W kontekście powyższego.

Każdemu się przytrafia. Pesie się przytrafia, Siemensowi się przytrafia.
2015-07-29 15:53:05 Autor: Herr Maciej
---.e-siemianowice.pl
Opisane problemy są raczej małej wagi i możliwe do szybkiego rozwiązania. Ciekawszym wydaje się być stan torowiska na filmiku. Mogliby przenieść torowisko koło Żmigrodu jako testowy tor ekstremalny.
2015-07-29 15:58:47 Autor: mkente
---.static.ip.netia.com.pl
Już zaczęły się hejty na Pesę… Ja rozumiem, że porównujemy ją z najlepszymi (Siemens czy Bombardier), ale weźmy pod uwagę, jakie doświadczenie ma Pesa, a jakie ww. producenci. W Bydgoszczy nowe pojazdy są produkowane właściwie od nieco ponad 10 lat i fakt, że już dostarczają oni swoje wyroby dla przewoźników nie tylko w Polsce jest sporym sukcesem. Przy wprowadzaniu nowych typów taboru zawsze pojawiają się nieprzewidziane usterki i dotyczy to nie tylko Pesy – wystarczy wspomnieć chociażby „słynne” pociągi Fyra czy wspomniane przez "Piotrusia" składy Inspiro. Niestety, ale rozwój wiąże się z możliwością popełniania błędów, ale trzeba się na tych błędach uczyć i dopiero po tym, czy i jak Pesa będzie je poprawiać będzie można oceniać tego producenta.

Osobiście wolę czytać newsy, że polska firma coś robi, rozwija się, popełnia błędy i je naprawia niż informacje, że nic nie robi, zwija interes i czeka na dotacje od państwa.
2015-07-29 16:01:23 Autor: antypolak
---.free.aero2.net.pl
ale ciule, a.jeszcze ryczą po co Pendolino jak pejsa taka śliczna i doskonala, temu kałatajstwu nigdy nie dogodzisz
2015-07-29 16:06:30 Autor: Dolejlama
---.warszawa.vectranet.pl
Hejterom polecam uprzednie hamowanie samochodem z ABS na nierównościach poprzecznych.
2015-07-29 16:10:09 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Można było mieć sprawdzone w bojach na naszych Krzywych torach spalinowe Bombardiery.
2015-07-29 16:10:42 Autor: ja lol
---.dynamic.mm.pl
To po co pchaja te loki w takie dziury. Mogli sie dogadac z UE ze nowe lokomotywy na HEL a tutaj SU42 po modernie
2015-07-29 16:23:27 Autor: zeus04
---.adsl.inetia.pl
Prawdopodobnie spalinowa ma inny przekształtnik pomocniczy. Nie byłem na żadnej, ale jak ma dodatkowy trójfazowy generator pomocniczy, to tak jest. Elektryczna 111Ed ma generator spalinowy 3kV i przetwornica pomocnicza pracuje tak jakby była cały czas na napięciu sieciowym.
2015-07-29 16:31:49 Autor: hoss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wiadomo, że chciałoby się, żeby wszystko śmigało od razu bez najmniejszych problemów, ale nie przesadzajmy. Gamy zaliczyły ostry chrzest bojowy, ale nie mówimy tutaj przecież o jakichś rażących problemach. Trudno oskarżać układ przeciwpoślizgowy za to, że okazał się zbyt nowoczesny na te warunki torowe. Cieszę się, że inni komentujący też to zauważyli i z rozsądkiem podchodzą do sprawy.
2015-07-29 16:37:24 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Hejterom polecam przyglądnięcie się kluczowym słowom: "Dział Badań i Rozwoju".

A teraz poszukajcie mi, ile takich jednostek zostało w Polsce w zakładach rozwalonych przez bandę tow. L.B. Sądzę, że do ich policzenia wystarczy palców jednej ręki.

Cieszcie się, że zakład próbuje się rozwijać, mimo ciągle spadających nakładów na badania i rozwój. Bo Polska oczywiście ma ważniejsze problemy: biednych emigrantów, rozwój biurokracji, wojsko w Iraku, itp.
2015-07-29 16:39:52 Autor: rangerek
---.play-internet.pl

rangerek
No a co jeśli nie dotrzymają wskaźników? Skoro była to cześć oceny przetargu to może ktoś 120% da następnym razem :)
2015-07-29 16:43:40 Autor: XWJ
---.164.255.77.awist.pl
Tak bronicie zaciekle tej Pesy, a jakoś wozy innych producentów (np. Bombardiera czy Siemensa) dawały radę na gorszych torowiskach. Nawet Vectron, który w Niemczech ma opinię dobrej ale delikatnej lokomotywy dawał radę, a Pesa klęka.
Z czym do ludzi?
2015-07-29 16:44:45 Autor: alvares
---.hstl2.put.poznan.pl
a ktoś mógłby mi powiedzieć ile PLK życzy sobie za dostęp do torów na tym odcinku i jak to jest adekwatne do stanu technicznego tego odcinka?
2015-07-29 16:57:21 Autor: static7098
---.play-internet.pl
UTK widzi stan tego torowiska:)?
2015-07-29 17:04:08 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
XWJ: Jaja sobie robisz? Przecież Husarze w początkowym okresie padały jak muchy...
2015-07-29 17:28:30 Autor: ink
---.szczecin.mm.pl
Dla mnie to dostarczenie towaru niezgodnego ze specyfikacją .Zerwanie kontraktu i zwrot kasy i rekompensata przez producenta straconej dotacji z ue.
2015-07-29 17:33:50 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
"Producent zapewnia, że zdaje sobie sprawę z tego, że infrastruktura w naszym kraju w wielu miejscach jest jeszcze przed etapem modernizacji ale stan niektórych linii np. nr 74. Stalowa Wola – Sobów, nr 66. Zwierzyniec – Stalowa Wola Południe, czy nr 68. Kraśnik – Stalowa Wola jest szczególnie zły."

Szanowny organ prasowy PESY chyba raczy żartować. Linie numer 66 i 68 to szlaki w dobrym stanie technicznym i o jednych z najwyższych prędkości maksymalnych w regionie (100km/h). Odcinek Ocice - SWRT też jest całkiem nieźle utrzymany i obowiązuje tam 70-80km/h. Skoro PESA tak pojmuje zły stan infrastruktury to strach się bać czy Dart pojedzie gdziekolwiek poza CMK.
2015-07-29 17:39:27 Autor: martin
---.master.pl
Polaki cybulaki jak zwykle stękają i plują na to co własne. Jak w tym kraju ma być dobrze skoro nie potrafimy docenić tego co mamy. Zewsząd hejt i postrzeganie tego co zagraniczne za lepsze. Uczcie się dumy z kraju od Amerykanów. Awarie po wprowadzaniu nowego produktu zdarzają się wszystkim producentom, nie tylko Pesie jak tu niektórym "fachowcom" się wydaje.
2015-07-29 17:40:26 Autor: Marianov
---.tsm.tarnobrzeg.pl
Fakt, tato przyją na stacji pośpieszny ( były to dniu upalne), gdzie mechanik powiedział że lokomotywa nie ruszy bo przegrzał się transformator i potrzebuje 15 minut postoju. Próba zresetowania komputera nic nie pomogła. Lokomotywa ruszyła po 35 minutach, gdzie miną ją osobowy jadący w tym samym kierunku - trasa Lublin-Rzeszów.

Zastanawiam się osobiście, czy te odsłonięte dość mocno boki lokomotywy (dziurkowana blacha w miejscu silnika), nie spowodują że w zimie przy zamieciach śnieżnych i sporych mrozach na zewnątrz nie spowodują, że lokomotywy nie ruszą bo skuł je lód. Stare lokomotywy mają mniejsze wywietrzniki po bokach no i żaluzje.

Mam nadzieję że to jedyne bolączki, które się zdarzają, a to co pisze to czarnowidztwo.
2015-07-29 17:54:57 Autor: Legion
---.85-237-178.tkchopin.pl
Każdy producent ma po wprowadzeniu nowego modelu pewne problemy techniczne obojętnie jakej marki czy rodzaju jest to pojazd pojazdu... Stan infrastruktury technicznej tam gdzie Gamy jeżdżą jest w opłakanym stanie... To największy problem od którego trzeba zacząć.... A Pesa kupuję większość podzespołów od innych wiodących producentów na rynku....Te same podzespoły można znaleść również u innych producentów.
2015-07-29 18:03:56 Autor: lumbago
---.centertel.pl
I jak tu się dziwić że na takich torach padały sprawdzone w bojach ale i mocno już zużyte SU46...
Ale o tym żeby miały podobne problemy np. z przeciwposlizgiem nie słyszałem.
2015-07-29 18:24:47 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
A SU46 mają jakiś przeciwpoślizg? Układy przeciwpoślizgowe lokomotyw z silnikami DC reagują przy różnicy prędkości pomiędzy zestawami powyżej 4 km/h. Większa czułość nie ma sensu. Dodatkowo niektóre mają zaprogramowany próg maksymalnego przyspieszenia i np. w 6Dg po przekroczeniu 1 m/s^2 przez całą lokomotywę układ p-p wkracza do akcji.
2015-07-29 18:32:15 Autor: MFM
---.play-internet.pl
Tyle, że Siemens nie wyma e tak ochoczo szabelkę (tępą dodajmy) jak Pesa.
2015-07-29 18:54:13 Autor: yvv
---.opera-mini.net
Bankowcy z wlasnymi foremkami, ile jeszcze będziecie nas okradać?!
2015-07-29 19:57:12 Autor: thomas
---.dynamic.kabel-deutschland.de
jakie szyny krzywe
2015-07-29 20:18:04 Autor: rychu
---.56.12.4
bo tory byly zle, podwozie tez zle bylo
2015-07-29 20:22:43 Autor: bun
---.torun.mm.pl
Niektórzy widzę mają sentyment do pracy z niemieckich fabrykach. Pewnie ich ojcowie i dziadowie byli tam zsyłani na roboty. Dlatego tak teraz cenią samochody BMW, ubranka Hugo Boss czy solidną stal Thyssena.
W dup* sobie wsadźcie tego Siemensa i ich szajs padający w warszawskim metrze.
2015-07-29 20:51:17 Autor: yoozek
---.extreme-net.one.pl
Oczywiście o gotujących się sprężarkach, dramatycznie słabych i padających bateriach akumulatorów ani mru mru. Pssst tajemnica!!!!
2015-07-29 21:13:17 Autor: tomekkwn
---.centertel.pl
SUki i fiaty do rewizji Gamy są za miękkie :P
2015-07-29 21:44:35 Autor: bahn
---.static.korbank.pl
Wiele można zrozumieć, ale ludzie nie lubią jak robi się z nich idiotów. A to mniej więcej próbują teraz czynić marketingowcy PESA w odpowiedzi na problemy swoich produktów.

PESA nie wiedziała, gdzie te lokomotywy będą jeździć? Nie wykonano ani jednego przejazdu testowego na trasach z wniosku unijnego? Można było to chyba przewidzieć. Podobnie jak i testy pod wpływem ekstremalnych temperatur, niektórzy kojarzą chyba zdjęcia testów taboru zachodnich producentów w komorach niskotemperaturowych - więc to nie jest tak, że nagle i niespodziewanie przyszła ekstremalna temperatura. Po prostu producent nie przetestował zachowania się konstrukcji w takich warunkach.

Osobną kwestią jest indolencja PKP IC, które mając wszelkie podstawy aby oczekiwać problemów z wdrożeniem nowego typu taboru sprawę zwyczajnie olało. A można było przynajmniej na początek wynająć rezerwę, choćby miała sobie jeździć na zimno. Pan dyrektor od taboru nie słyszał o tym u poprzedniego przewoźnika?
2015-07-29 21:58:15 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za jazdę po tym co widać na filmie PLK winna dopłaca IC. To jest koszmar a nie tory. Te tory wyglądają jak niektóre wiejskie drogi.
2015-07-29 22:10:09 Autor: kk
---.230.48.225.zubrzyk.pirx.pl
No tak Pesiaki nie slyszeli o normie en50125 w ktorej zawarte sainfo o temp Powodzenia dla narodowego producenta z zadupia
2015-07-29 22:47:04 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Wszystko się psuje, a szczególnie pierwsze sztuki danych modeli. Wszyscy producenci miewają z takimi rzeczami problemy. Popatrzcie na przykłady motoryzacyjne. Gdy dana generacja samochodu była produkowana przez siedem lat to najbardziej psuły się egzemplarze z początkowego okresu produkcji. Na etapie projektowania i ograniczonych czasowo testów nie da się wyeliminować wszystkich problemów.

Problem Pesy wynika z tego, że pomimo ogromnych wysiłków nie udało się z przyczyn nadal względnie młodego wieku Pesy (w obecnej formie) wyeliminować wszystkich różnic technicznych w porównaniu z taborem np. Siemensa, Stadlera, czy Alstomu. Ponadto Pesa ma dużo mniejszą renomę, więc wiele krajów, które nie mają własnych fabryk sięgają po sprawdzoną technikę z zachodu i nie ma się czemu dziwić, bo któryś tam egzemplarz powinien się psuć o wiele mniej niż 001. Postępy są już i tak ogromne.

Poza tym do niedawna działalność Pesy opierała się głównie na sprzedaży regionalnych zespołów trakcyjnych. Dopiero niedawno Pesa przedstawiła propozycje Gamy, wagonów piętrowych dwukierunkowych oraz Dartów. Pesa chce być producentem obecnym jak zachodni gracze obecnym we wszystkich najważniejszych obecnie niszach. Problem jest jednak w tym, że w innych krajach podchodzą do nowych pomysłów z słuszną ostrożnością. Stąd po zamówieniu przez IC po Gamę sięgnęli także przewoźnicy towarowi. I może tak samo Dart, gdy się przyjmie w IC zostanie spopularyzowany.

Wracając do Gamy u nas IC nie kupuje elektrowozów stąd brak zamówień na Newag Griffin. Polska kolej powinna korzystać z polskiego taboru, bo wszyscy wspierają swoich i kupując zachodni tabor zaszkodziliby w Polsce Newagowi i Pesie.

Co do Darta po Pendolinie teraz wiele osób się na niego uwzięło. Tu akurat odpowiedzialność częściowo ponosi za to Pesa, bo reklamowała ten EZT jako skład do 250 km/h, a wyszedł z tego skład pospieszny będący raczej rywalem Flirta niż EC250.

Nie tylko Pesa się psuje, bo Pendolino miewało także wypadki, a jest już sprawdzone w wielu krajach. Zamiast niego nie mogliśmy kupić Dartów, bo Pesa nie wzięła wtedy nawet udziału w przetargu, a potrzebny był tabor pod obsługę CMK po modernizacji pod 230 km/h. Uważam, że mogliśmy wtedy jednak kupić EC250, które mogło być pod wpływem zamówienia produkowane w Polsce.

Newag został uwzględniony w zamówieniach, bo w konsorcjum ze Stadlerem wytwarza Flirty. Z tego powodu prawdopodobnie nie stworzył żadnego dalekobieżnego EZT. Ponadto Newag proponuje Griffina w wersjach pod 160 i 200 km/h pozwalających tworzyć szybkie składy klasyczne pozwalające na dobór dowolnej ilości wagonów.
No, ale obecnie IC kupuje tabor elektryczny jedynie w formie EZT...
2015-07-29 22:47:58 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
90% komentujących chyba nie słyszało o czymś takim jak perspektywa czy ogniskowa, a wypowiadają się o stanie torowiska na filmie. Ten odcinek linii numer 72 ma prędkość maksymalną dopuszczalną 60km/h i jest w zadowalającym stanie technicznym.
2015-07-29 23:19:59 Autor: Emeryt st.maszynista
---.dynamic.chello.pl
Dlaczego lokomotywy spalinowe SU45,SU46 wycofuje się z eksploatacji,sprawdzone i przecież nie takie stare.To co pisze w RK na temat ślizgania się kół na złych pod względem stanu torów to jedna wielka głupota nie mająca pokrycia w eksploatacji.Lokomotywy SP45 i SU45 są jeszcze nastanie Zakładu Taboru w Lublinie.Nie pamiętam żeby ślizgały się w trakcie prowadzenia pociągów na trasie Lublin-Rozwadów,czy dalej kiedyś do Przemyśla.Jeżeli się ślizgają to z mojej wiedzy musi być coś z przyczepnością.Redaktorzy nie polewajcie wody!
2015-07-30 08:42:30 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Tu nie ma problemu z przyczepnością. Układ mierzy prędkość silnika trakcyjnego, a te doznają dodatkowych przyspieszeń (prędkości obrotowej) na pionowych nierównościach. Zjawisko stare jak świat i szczególnie dokuczliwe w silnikach zawieszonych sposobem tramwajowym i szkodliwe dla silników komutatorowych . Wystarczy układ p-p "nauczyć" tego i będzie spokój :)
2015-07-30 08:56:27 Autor: inzynier
---.9.243.245
Czyli wniosek jest taki, ze nowe lokomotywy PESY przechodza okres chorob wieku dzieciecego dosyc lagodnie.
Usterki usuwac na biezaco i dopracowywac produkt. Brawo, oby tak dalej.

Oczywiscie forumowe polactwo nie zmarnowalo okazji do wylania zolci i wyladowania frustracji. Ale dla nich kazdy powod jest dobry:)
2015-07-30 09:14:52 Autor: marecki
---.dynamic.mm.pl
Wie ktoś kiedy gama poprowadzi 'Gorzowiaka" na odcinku Krzyż-Gorzów?
2015-07-30 09:26:44 Autor: kolejarz_darek
---.dynamic.mm.pl
Czy ja mam zwidy czy na tym filmie na torach są wklęśnięcia? Po takich torach pociag nie ma prawa jechać tu powinien wejść prokurator!!!
2015-07-30 11:11:09 Autor: rangerek
---.oracle-ocna.com

rangerek
W odpowiedzi na post inzynier:
"Czyli wniosek jest taki, ze nowe lokomotywy PESY przechodza okres chorob wieku dzieciecego dosyc lagodnie.
Usterki usuwac na biezaco i dopracowywac produkt. Brawo, oby tak dalej.

Oczywiscie forumowe polactwo nie zmarnowalo okazji do wylania zolci i wyladowania frustracji. Ale dla nich kazdy powod jest dobry:)"
zgadza się masz bardzo dużo racji ale..... dlaczego traktować to co napisałeś wybiórczo
czyli jak są awarie to choroby wieku dziecięcego itd...
ale jak trzeba przetarg wygrać to nagle amba fatima współczynnik niezawodności 200% :)
2015-07-30 11:24:06 Autor: icek
---.play-internet.pl
Nie rozumiem dlaczego kazano nam chwalić ten tabor i zakazali mówić o błędach konstrukcyjnych. Zakup jest wymuszony politycznie!!! poczekajcie jak DART trafi do regularnego ruchu - Ci co już jeździli nim na testach wiedzą o co chodzi :P
2015-07-30 12:45:31 Autor: Ty
---.play-internet.pl
Zgadza sie, icek, naciski polityczne na Darta byly niesamowite. Ale od listopada nowa ekipa, miejmy nadzieje, Newag teraz wyplynie.
2015-07-30 12:52:58 Autor: analityk Mikołaj
---.play-internet.pl
Troche inny pojazd, ale polecam:

http://bydgoszcz.tvp.pl/21022024/darty-w-barwach-pkp-intercity-wyjada-pozniej-wiemy-czemu
2015-07-30 16:48:53 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post yoozek:
"Oczywiście o gotujących się sprężarkach, dramatycznie słabych i padających bateriach akumulatorów ani mru mru. Pssst tajemnica!!!!"
Jakim cudem sprężarki miałyby się tam gotować? Przetwornica pomocnicza (jakiś jej element składowy) się przegrzewa, a największym odbiornikiem jej energii jest właśnie sprężarka. Nowe baterie się psują? na mojej "pesie" maja już ok. 6 lat i są jak nowe. Na cztery godziny załączam w największe mrozy odbiornik o mocy ponad 1kW i po tym maszyna startuje na "rysę"... :)
2015-07-30 18:18:51 Autor: CT
---.internetia.net.pl
Taki sam problem występował w tramwajach szczecińskich w sprowadzonych z Berlina Tatrach. Wyłaczono ta "pomoc" i wszystko jest dobrze.
2015-07-31 00:07:29 Autor: cargul
---.53.155.142
ZEUS a nauczyles ST 45 .Zeby gdzies wyjechac z jakims wiekszym bruttem to czeba przeciwposlizgowy wylaczyc.Pewno na Gamie sie nie da i jest problem.
2015-07-31 00:17:58 Autor: cargul
---.53.155.142
Ta Zeus szczegulnie na ST45-03,w lato po 4 godzinach juz nie da sie tego odpalic.Dobrze ,ze poszla do Lublina tam sie beda z nia meczyc,chociaz lubie te lokomotywy.
2015-07-31 10:00:18 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post cargul:
"ZEUS a nauczyles ST 45 .Zeby gdzies wyjechac z jakims wiekszym bruttem to czeba przeciwposlizgowy wylaczyc.Pewno na Gamie sie nie da i jest problem."
W lokomotywach z silnikami asynchronicznymi nie ma takiego problemu. Na ST45, jeżeli poślizg nie ustał w ciągu ok. pięciu sekund - pomimo wdrożonych działań przez układ sterowania - system wyłącza napęd... Sam nauczyłem się go nie wyłączać i wszędzie wjeżdżać. W lokomotywach z silnikami DC jest ważna współpraca człowieka z maszyną. Sama elektronika wszystkiego nie załatwi. Zjawiska podczas poślizgu silnika DC są dużo trudniejsze do opanowania...
2015-07-31 10:32:35 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post cargul:
"Ta Zeus szczegulnie na ST45-03,w lato po 4 godzinach juz nie da sie tego odpalic.Dobrze ,ze poszla do Lublina tam sie beda z nia meczyc,chociaz lubie te lokomotywy."
To nie wina producenta, że lokomotywa stała 12 miesięcy (od sierpnia 2013 do sierpnia 2014) i czekała na prądnicę główną. Sama bateria jest pierwsza klasa i to zarówno marka jak i dobór parametrów. Na 03 ujawnił się problem niedoładowania tzn. przetwornica kończyła pracę przy 100 V zamiast przy 110V. Poproszono mnie o regulację, ale już nie miałem służby przed jej przekazaniem na wschód i po prostu nie zdążyłem (wystarczyło przekręcić w lewo o jakieś pół obrotu jeden helitrim który jest na wejściu płyty tuż za transduktorem napięcia typu LEM...).
2015-07-31 11:03:39 Autor: zeus04
---.133.22.13
Poza tym w CT Wschodni pracują specjaliści pierwsza klasa. Miałem okazje poznać i wymienić się doświadczeniami. Wiem że mają na koncie trudniejsze naprawy i są ambitni :)
2015-07-31 22:18:37 Autor: Michał34
---.218.105.20
Tak więc produkty Pesy albo nie jadą/ku zadowoleniu podróżnych/albo nie hamują i jadą i jadą.A nie zawodność w wykonaniu tego zakładu 95%to tylko chłyt jak to mówią tak chłyt marketingowy hehe.Naj nowsze szynobusy na pomorze już nazywają porażką i trzeba je ściągać z szlaku innymi pojazdami.Czekamy na Darty to się będzie działo.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS