Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Fundamenty stacji metra Stadion

Dalej Wstecz
Autor:

AGP Metro

Data publikacji:
19-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

W okolicach Portu Praskiego powstaje największy podziemny obiekt centralnego odcinka budowanej II linii metra. Dwukondygnacyjna konstrukcja rozciąga się na przestrzeni niemalże pół kilometra. Obejmuje dwa korpusy stacji oraz tory odstawcze. Te drugie pomieszczą w przyszłoŚci aż cztery składy pociągów.

CzęŚć stacyjna

Do zabetonowania i tym samym zamknięcia konstrukcji stropu górnego częŚci stacyjnej pozostały tylko dwie sekcje. Powierzchnia płyty górnej to niemal 10.000 m². Dodając do tego powierzchnię stropu torów odstawczych uzyskamy wynik przekraczający 13.000 m². Widać wyraźny postęp w pracach pod stropem górnym. Wykonano już 75% płyty poŚredniej. Jej gruboŚć jest mniejsza od gruboŚci stropu czy płyty fundamentowej i wynosi 50-70 cm .

- Na płytę fundamentową przypada tutaj 25 sekcji o gruboŚci oscylującej w granicy 1-1,2 m. Gotowe są cztery z nich i systematycznie wykonywać będziemy kolejne - pisze konsorcjum AGP Metro.

CzęŚć torów odstawczych

Tutaj w celu wzmocnienia gruntu wykonano jet-grouting. Trwają też prace nad konstrukcją stropu górnego – 1/3 jego powierzchni jest już gotowa. Wykop na poziomie -1 jest ukończony w 40%, a kolejnym etapem będzie wybieranie ziemi pod płytę fundamentową, na którą przypada 8 betonowych sekcji.

Zerkając na projekt, wybierana ziemia z wnętrza stacji oraz torów odstawczych z samego poziomu -1 ma objętoŚć 63.750 m³, natomiast z kondygnacji -2 – ponad 100.000 m³. Według rachunków logistycznych, do przetransportowania wydobytego materiału, potrzebne będzie łącznie ponad dziesięć tysięcy 4-osiowych ciężarówek.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5