NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 06.07.2018 92

FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]
Fot. Tomasz Matusiak, SM42.pl
Dużą niespodziankę przyniosło otwarcie ofert w przetargu PKP Intercity na modernizację lokomotyw spalinowych serii SM42. Wpłynęła w nim tylko jedna oferta, ale nie z Pesy ani Newagu, a od należącego do ARP producenta wagonów, spółki FPS Cegielski. Postępowanie zostało jednak unieważnione.
Przetarg na wykonanie napraw głównych i modernizacji lokomotyw manewrowych SM42 PKP Intercity ogłosiło w marcu. Podzielono go na zadania: w pierwszym umieszczono 5 lokomotyw dla zamówienia podstawowego i 2 w opcji, zadanie drugie polega na modernizacji 4 lokomotyw i 2 w ramach opcji. 

Warto przypomnieć, że to drugie postępowanie w tej sprawie. Pierwsze, ogłoszone w sierpniu 2017 roku, PKP Intercity unieważniło. Jedyna oferta, którą wówczas złożył Newag, okazała się zbyt droga – opiewała na 60 mln zł brutto za dziewięć lokomotyw. Budżet Intercity na podstawowe zamówienie wynosił niecałe 47 mln złotych brutto. 

W ponowionym postępowaniu również wpłynęła tylko jedna oferta, ale nie pochodzi ona ani z Newagu, ani z Pesy. Złożył ją FPS Cegielski, należący do Grupy ARP producent wagonów, dopiero od niedawna wykonujący również modernizację ezetów (do standardu Feniks). 

FPS złożył oferty na obie części zamówienia, oferując 7 017 150 zł brutto za modernizację jednej lokomotywy i współczynnik dostępności na poziomie 90 procent, a także trzyletnią gwarancję. Podana cena oznacza, że ponownie przekroczony został kosztorys. Ogólnie PKP IC szacowało koszt naprawy z modernizacją na niewiele ponad 5 mln zł brutto. Przykładowo w zadaniu pierwszym PKP IC musiały zapłacić 28 mln zł brutto za cztery lokomotywy, a kosztorys określono na 20,7 mln zł brutto. PKP IC musi więc znacznie podnieść kosztorys lub unieważnić postępowanie.

FPS prowadzi prace badawcze nad nowym, hybrydowym zespołem trakcyjnym Plus, jest też zainteresowany modernizacją ezet ED74. Poznańska firma dotąd nie angażowała się jednak w rynek lokomotyw, szykując się m.in. do realizacji ważnego kontraktu wagonowego dla PKP Intercity.

Aktualizacja 6 lipca

PKP Intercity poinformowało, że jedyna oferta, złożona przez FPS Cegielski podlega odrzuceniu. W związku z tym postępowanie unieważniono. Nie podano przyczyn odrzucenia oferty.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (737)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Poznań (737)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS