Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
FPS Cegielski nie naprawi lokomotyw PKP Intercity. Oferta odrzucona [aktualizacja]
Fot. Tomasz Matusiak, SM42.pl
Dużą niespodziankę przyniosło otwarcie ofert w przetargu PKP Intercity na modernizację lokomotyw spalinowych serii SM42. Wpłynęła w nim tylko jedna oferta, ale nie z Pesy ani Newagu, a od należącego do ARP producenta wagonów, spółki FPS Cegielski. Postępowanie zostało jednak unieważnione.

Przetarg na wykonanie napraw głównych i modernizacji lokomotyw manewrowych SM42 PKP Intercity ogłosiło w marcu. Podzielono go na zadania: w pierwszym umieszczono 5 lokomotyw dla zamówienia podstawowego i 2 w opcji, zadanie drugie polega na modernizacji 4 lokomotyw i 2 w ramach opcji. 

Warto przypomnieć, że to drugie postępowanie w tej sprawie. Pierwsze, ogłoszone w sierpniu 2017 roku, PKP Intercity unieważniło. Jedyna oferta, którą wówczas złożył Newag, okazała się zbyt droga – opiewała na 60 mln zł brutto za dziewięć lokomotyw. Budżet Intercity na podstawowe zamówienie wynosił niecałe 47 mln złotych brutto. 

W ponowionym postępowaniu również wpłynęła tylko jedna oferta, ale nie pochodzi ona ani z Newagu, ani z Pesy. Złożył ją FPS Cegielski, należący do Grupy ARP producent wagonów, dopiero od niedawna wykonujący również modernizację ezetów (do standardu Feniks). 

FPS złożył oferty na obie części zamówienia, oferując 7 017 150 zł brutto za modernizację jednej lokomotywy i współczynnik dostępności na poziomie 90 procent, a także trzyletnią gwarancję. Podana cena oznacza, że ponownie przekroczony został kosztorys. Ogólnie PKP IC szacowało koszt naprawy z modernizacją na niewiele ponad 5 mln zł brutto. Przykładowo w zadaniu pierwszym PKP IC musiały zapłacić 28 mln zł brutto za cztery lokomotywy, a kosztorys określono na 20,7 mln zł brutto. PKP IC musi więc znacznie podnieść kosztorys lub unieważnić postępowanie.

FPS prowadzi prace badawcze nad nowym, hybrydowym zespołem trakcyjnym Plus, jest też zainteresowany modernizacją ezet ED74. Poznańska firma dotąd nie angażowała się jednak w rynek lokomotyw, szykując się m.in. do realizacji ważnego kontraktu wagonowego dla PKP Intercity.

Aktualizacja 6 lipca

PKP Intercity poinformowało, że jedyna oferta, złożona przez FPS Cegielski podlega odrzuceniu. W związku z tym postępowanie unieważniono. Nie podano przyczyn odrzucenia oferty.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Biznes

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Jakub Rösler 17 lutego 2023

Były szef IPSz Tabor w zarządzie FPS Cegielski

Biznes

Były szef IPSz Tabor w zarządzie FPS Cegielski

Jakub Madrjas 14 września 2022

FPS Plus na targach Innotrans

Tabor i technika

FPS Plus na targach Innotrans

Jakub Madrjas 01 czerwca 2022

Wojskowe wagony PKP IC na testach w Czechach

Tabor i technika

Wojskowe wagony PKP IC na testach w Czechach

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2022

Zobacz również:

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Tabor i technika

FPS i Newag w przetargu na hybrydy dla Pomorza

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2023

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Biznes

FPS H. Cegielski w końcu ma prezesa

Jakub Rösler 17 lutego 2023

Były szef IPSz Tabor w zarządzie FPS Cegielski

Biznes

Były szef IPSz Tabor w zarządzie FPS Cegielski

Jakub Madrjas 14 września 2022

FPS Plus na targach Innotrans

Tabor i technika

FPS Plus na targach Innotrans

Jakub Madrjas 01 czerwca 2022

Wojskowe wagony PKP IC na testach w Czechach

Tabor i technika

Wojskowe wagony PKP IC na testach w Czechach

Jakub Madrjas 14 kwietnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5