Partnerzy serwisu:

Flirty nad Renem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Flirty nad Renem
Kolejne zamówienie zdobywa w tym roku szwajcarski Stadler. Tym razem chodzi o dostawę dwudziestu pięcioczłonowych ezetów Flirt dla przewoźnika Abellio Rail należącego do Kolei Holenderskich (NS). Będzie nimi obsługiwał przewozy w północnych Niemczech i Holandii przez 12 lat.

Związek Komunikacyjny Renu-Ruhry (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) wybrał przewoźnika do obsługi Sieci Dolnego Renu w marcu. Został nim Abellio Rail NRW, spółka zależna grupy Abellio należącej do Kolei Holenderskich (NS), która obsługuje linie kolejowe w kraju związkowym Nadrenia Północna-Westfalia. Umowę zawarto na aż 12 lat. Od tego czasu Abellio szukało najlepszego dostawcy taboru.

Kontrakt podpisał niemiecki oddział firmy Stadler Pankow GmbH. Na jego mocy wyprodukuje 13 jednosystemowych i 7 wielosystemowych zespołów trakcyjnych. Pociągi mają wejść do służby w grudniu 2016 roku na niemieckiej Sieci Dolnego Renu – konkretnie na liniach z Dusseldorfu do Emmerich i z Wesel do Mönchengladbach. Rok później rozpoczną się przewozy transgraniczne pomiędzy Emmerich a holenderskim Arnhem.

Niskopodłogowe pięcioczłonowe zespoły trakcyjne będą miały długość 91 metrów i 259 miejsc siedzących, z czego 32 w pierwszej klasie w wersji jednosystemowej, Dwusystemowa wersja na połączenia pomiedzy Holandią a Niemcami będzie miała o 8 miejsc mniej. Znikną one z pierwszej klasy. Pojazdy w obu wersjach będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h. Wyposażone zostaną w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

W postępowaniu na obsługę przewozów na Sieci Dolnego Renu zastosowano specjalny model finansowania taboru przez Związek Komunikacyjny Renu-Ruhry VRR. W tym modelu przewoźnik zamawia pojazdy do prowadzenia przewozów na danej sieci, a następnie sprzedaje je spółce celowej VRR. Staje się ona właścicielem taboru, który użycza operatorowi – w tym wpadku Abellio – na czas trwania kontraktu

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma sześć z dwunastu nowych Flirtów

Michał Szymajda 04 lipca 2023

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

Tabor i technika

Stadler sprzedał już 2500 Flirtów

inf. pras 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5