Partnerzy serwisu:
Biznes

Europejskie Forum Taborowe wystartowało

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dziś (16 marca) w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego, jednego z najważniejszych wydarzeń dla branży kolejowej w Polsce. Konferencję otworzył Przemysław Gorgol, dyrektor CUPT.

Ostatnie lata to znaczący rozwój polskich producentów taboru kolejowego, jak również powolna, ale konsekwentna wymiana pojazdów szynowych w naszym kraju. Podczas Europejskiego Forum Taborowego 2016, organizowanego przez TOR Konferencje zostanie podjęta tematyka zakładanych zakupów do 2020 r., modernizacji, jak również planów i zamiarów przewoźników pasażerskich i towarowych w naszym kraju i regionie. Nie zabraknie także zagadnień związanych z regulacjami europejskimi istotnymi dla przewoźników i producentów pojazdów.

O co chodzi w nowej perspektywie unijnej?

Podczas dzisiejszego uroczystego otwarcie Przemysław Gorgol, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych zaprezentował najważniejsze różnice pomiędzy projektami taborowymi realizowanymi w ramach obecnej i poprzedniej perspektywy unijnej. - Biorąc pod uwagę doświadczenia z wcześniejszych lat warto podkreślić, że szczególna uwaga będzie przywiązywana do powiązania taboru z jakością - aktualną i planowaną - infrastruktury kolejowej. Ma to pozwolić uniknąć pewnego rozdwojenia jaźni i zakupu taboru do obsługi linii której parametry są mało satysfakcjonując - wskazywał dyrektor CUPT.

Jak przypomniał, w perspektywie finansowej UE na lata 2014-2020 nie będzie już możliwości zakupu używanego taboru. Dofinansowywane będą tylko projekty zakupu nowego taboru lub modernizacji. - Ma to związek przede wszystkim z przewidywanym cyklem życia i trwałością projektu - tłumaczył Gorgol.

Polska - największy rynek regionu

W następnym wystąpieniu Michał Grobelny, ekspert ZDG TOR i zastępca redaktora naczelnego "Rynku Kolejowego" przedstawił podsumowanie polskiego rynku taborowego. Jak zaznaczył, w naszym regionie pod względem wielkości polski rynek ustępuje tylko Niemieckiemu i Rosyjskiemu (w zależności od tego, czy wliczać te kraje do Europy Środkowej).
  
W Polsce jest ok. 3600 lokomotyw wykorzystywanych w przewozach towarowych, 460 lokomotyw pasażerskich, ok. 250 spalinowych zespołów trakcyjnych i wagonów motorowych oraz ok. 1400 elektycznych zespołów trakcyjnych. Ciekawostką jest to, że mimo tego że nasz rynek ogółem jest dużo większy, to w kategorii ilości spalinowych zespołów trakcyjnych wyprzedzają nas Czesi. 

- W ostatnich latach mieliśmy w Polsce bardzo intensywne zakupy taborowe, które w większości zostały zrealizowane przez polskich producentów - mówi Grobleny. Według badania, które przedstawił, od 2012 roku wymieniono w Polsce ponad 200 ezt, 57 szt i 45 wagonów (plus 22 piętrowe). Potrzeby są jednak duże większe - wymian wciąż wymaga nawet siedemset ezt EN57 i kilkaset wagonów. 

Inną ciekawą specyfiką naszego rynku jest to, że szczególnie w zakresie pojazdów spalinowych mamy do czynienia z bardzo dużą różnorodnością typów dostarczonych pojazdów - co wynika z dużego rozdrobnienia przetargów.

Forum potrwa dwa dni

Jak co roku, Europejskie Forum Taborowe podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego. Forum odbywa się w dniach 16-17 marca w hotelu Marriott w Warszawie.

Dyskusja podczas konferencji będzie prowadzona wokół sześciu głównych zakresów tematycznych:

  • Ocena opłacalności modernizacji, a zakup nowych pojazdów – na bazie dotychczasowych doświadczeń,
  • Zapotrzebowanie rynków regionu na lokomotywy towarowe – nowoczesne konstrukcje, potrzeby i plany zakupowe w kolejnych latach (w kontekście rozpoczętej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej),
  • Innowacyjne konstrukcje wagonów towarowych jako jedna z podstaw powodzenia w biznesie logistycznym (nowoczesne technologie, nowe rynki zbytu),
  • Spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne (przegląd rynku, planowane przyszłe zamówienia do 2020 r.),
  • Panel klientów – czego pragną, jakie życzenia i uwagi wobec producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie – samorządy i przewoźnicy samorządowi?
  • Prawo Unii Europejskiej – nowe przepisy, perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI), bariery.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ERSF: Jakie innowacje przyniosą najbliższe lata?

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online już za tydzień

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

TOR Konferencje 07 maja 2020

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

Biznes

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

TOR Konferencje 05 marca 2020

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

Tabor i technika

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

TOR Konferencje 28 lutego 2020

Zobacz również:

ERSF: Jakie innowacje przyniosą najbliższe lata?

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online już za tydzień

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

Tabor i technika

Europejskie Forum Taborowe online

TOR Konferencje 07 maja 2020

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

Biznes

3 tygodnie do Europejskiego Forum Taborowego

TOR Konferencje 05 marca 2020

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

Tabor i technika

Branżę taborową czeka szereg wyzwań

TOR Konferencje 28 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5