Partnerzy serwisu:
Tabor

ESTER - Ekonomiczny System Zdalnego Sterowania Ruchem Kolejowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Autor:

Kombud

Data publikacji:
24-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kombud

Podziel się ze znajomymi:

Projekt mający na celu stworzenie ekonomicznego systemu zdalnego sterowania i kierowania ruchem kolejowym był realizowany przez Zakłady Automatyki KOMBUD S.A na podstawie umowy o dofinansowanie i realizację projektu badawczo-inwestycyjnego pt: „ESTER- ekonomiczny system zdalnego sterowania i kierowania ruchem kolejowym”, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 i działania: „Wsparcie na prace badawcze i rozwojowe oraz wdrożenie wyników tych prac”, podpisanej w 2008r. z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Realizacja projektu zaplanowana została na lata 2009-2013. Wartość zrealizowanych prac badawczo-rozwojowych, w tym budowa prototypów, zamknęła się w kwocie ok. 21,5 mln złotych.

Projekt wychodził naprzeciw oczekiwaniom PKP PLK SA, aby stworzyć system dedykowany dla linii o mniejszym natężeniu ruchu, który mógłby być atrakcyjną pod względem technicznym i ekonomicznym alternatywą dla systemów oferowanych dla linii magistralnych przez wiodących producentów. Zakładano, że opracowywany system będzie miał znacznie obniżone koszty eksploatacji, skrócony czas zabudowy, zwiększy wydajność pracy personelu oraz obniży i usprawni organizację procesów utrzymania. Projekt bazował na blisko 20-letnim doświadczeniu Wykonawcy w zakresie systemów automatyki kolejowej i był kontynuacją systemów z rodziny MOR.
 
Korzystając z dofinansowania uzyskanego w ramach w/w umowy, w toku realizacji prac stworzona została paleta nowoczesnych podsystemów tworzących kompleksowy system sterowania ruchem: system zdalnego sterowania MOR-2 LCSR, będący systemem klasy TMS (Trafic Managment System) oferujący funkcje: rozszerzonego zobrazowania stanów operacyjnych, automatycznego planowania ruchu, kontroli dyspozytorskiej, analizy biegu pociągów z automatyczną rejestracją i prezentacją odchyleń od rozkładu jazdy, elektronicznego zapowiadania pociągów i komunikacji między dyżurnymi ruch, powiązań z systemem SEPE, ekonomiczny, komputerowy system urządzeń stacyjnych MOR-3E, system liczników osi SKZR-2 dla kontroli torów szlakowych, uniwersalny system zabezpieczenia przejazdów SZP-1, samoczynną sygnalizację przejazdową RASP-4.4Ft dla szlaków wielotorowych, wreszcie nową konstrukcję sygnalizatorów, opartą o diody LED. W trosce o zapewnienie jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa, cały system wyposażono w rozbudowane mechanizmy monitorowania pracy urządzeń, autonomicznego wykrywania usterek i zdalnej diagnostyki.
 
W rozwiązaniach przyjętych w podsystemach ESTER wykorzystano nowoczesne środki technologiczne, pozwalające na osiągnięcie założonych celów. W całym systemie zastosowano centralnie skoordynowany, rozproszony model zdalnego sterowania ruchem połączony rozbudowaną informatyczną siecią komunikacyjną. Konwencjonalne połączenia przewodowe w wielu fragmentach systemu zostały uzupełnione przez kanały bezprzewodowej transmisji danych. Wiele wysiłku projektowego poświęcono temu, aby uzyskać maksymalnie energooszczędny cykl transmisji radiowych przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa systemu. Kwestie ekologiczne zostały w projekcie potraktowane bardzo poważnie. W rozproszonych węzłach systemu, takich jak np. oddalone od przejazdu głowice czujników torowych zastosowano niekonwencjonalne, autonomiczne źródła zasilania. Opracowano też nowe konstrukcje sygnalizatorów świetlnych z zastosowaniem diod LED. Rozwiązanie takie zapewnia nie tylko dużą energooszczędność i dobrą widoczność sygnałów, ale również trwałość wielokrotnie przekraczającą żywotność tradycyjnych, żarowych źródeł światła.
 

Tekst sponsorowany

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa stacja Lotnisko w aplikacji Kombudu

Innowacje

Nowa stacja Lotnisko w aplikacji Kombudu

inf. pras 10 lutego 2022

Mobilny symulator sterowania ruchem kolejowym

Innowacje

Mobilny symulator sterowania ruchem kolejowym

inf. pras 12 listopada 2021

Kombud świętuje jubileusz z nowym laboratorium srk

Innowacje

Zmiana prezesa w Kombudzie

Biznes

Zmiana prezesa w Kombudzie

inf. pras 10 czerwca 2021

Zobacz również:

Nowa stacja Lotnisko w aplikacji Kombudu

Innowacje

Nowa stacja Lotnisko w aplikacji Kombudu

inf. pras 10 lutego 2022

Mobilny symulator sterowania ruchem kolejowym

Innowacje

Mobilny symulator sterowania ruchem kolejowym

inf. pras 12 listopada 2021

Kombud świętuje jubileusz z nowym laboratorium srk

Innowacje

Zmiana prezesa w Kombudzie

Biznes

Zmiana prezesa w Kombudzie

inf. pras 10 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5