Partnerzy serwisu:
Biznes

ERTMS na linii E30: Bombardier zarobi ponad 32 mln bez przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
09-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ERTMS na linii E30: Bombardier zarobi ponad 32 mln bez przetargu
Zamówienia o wartości ponad 32 mln złotych udzieliła bez przetargu PKP PLK spółce Bombardier Transportation ZWUS na linii E30. Chodzi o kolejny etap wdrażania europejskiego systemu sterowania ERTMS p. 2 na odcinku Legnica – Wrocław – Opole.

Unijny projekt zakłada zaprojektowanie, zabudowę i uruchomienie urządzeń systemu ERTMS na odcinku linii kolejowej E 30 Legnica – Wrocław – Opole (142,644 km). PLK zakładała, że montaż będzie kosztował 123,98 mln złotych netto (152 mln złotych brutto). Dotąd podpisano sześć umów w tej sprawie. Największe: na zaprojektowanie, instalacja i uruchomienie RBC i urządzeń wyposażenia przytorowego systemu ETCS poziom 2 (42,9 mln zł, wykonawcą został Bombardier), oraz na zaprojektowanie, wybudowanie, instalacja, uruchomienie urządzeń wyposażenia przytorowego systemu łączności GSM–R (49 mln zł, Kapsch).

Cztery mniejsze kontrakty dotyczyły: rozszerzenie funkcjonalności Centrum Zarządzania Siecią o funkcje GSM–R (1,5 mln), opracowanie rezultatów studium wykonalności (0,4 mln), działania informacyjne i promocyjne projektu (0,4 mln), nadzór i zarządzanie projektem |(3,7 mln). Do zawarcia pozostały dwie umowy; jedna na dostarczenie i implementację licencji dla będącego w posiadaniu Zamawiającego podsystemu NSS pozwalających na przyłączenie podsystemu BSS dostarczonego przez Kapsch.

Druga umowa dotyczy zaprojektowania i zabudowy interfejsu oraz adaptacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, produkcji Bombardier Transportation (ZWUS) Polska, zainstalowanych na odcinku linii E30 Legnica - Wrocław - Opole do współpracy z urządzeniami ERTMS/ETCS poziom 2, przy wykorzystaniu protokołu Euroradio+/Subset098.

Tą część prac wyłączono podczas przetargu na zabudowę ERTMS po odwołaniu, które złożył konkurent Bombardiera – Thales. Wskazywał on, że zabudowy interfejsu na urządzeniach Bombardiera może dokonać tylko producent, ze względu na duże koszty adaptacji, które tylko on może ocenić. Dlatego tę część wyłączono z postępowania. Przetarg ostatecznie wygrał Bombardier.

Teraz PKP PLK zleciła pracę w trybie negocjacji Bombardierowi, powołując się na wcześniejsze odwołanie Thalesa. PKP PLK ustaliła szacunkową wartość zamówienia na 17 mln złotych netto, ale Bombardier ostatecznie wynegocjował umowę na kwotę 26,2 mln zł netto (32,2 mln zł brutto).

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5